Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UTROLIG høy hastighet på dc++ (med bilde)


Anbefalte innlegg

Det var da voldsomt så mange Hub'er du var inne på da :roll:

Hehe, klart det :)

Problemet er at jeg må kjøre med passiv, og da finner du mye mindre filer, derfor må jeg koble meg til flere hubber. Noen som vet om hvordan jeg kan kjøre active forresten? Har adsl fra mimer (adsl.no)...

Samme her, eg har lagt til dei første 80 hubbene i favoritter og joiner alle når eg starter DC++, så lukker eg alle som eg ikkje kjem inn på

 

Åjoda det var faktisk den

(hvordan visste du det forrsten?) =)

 

Størrelsen sikkert

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må åpne porter for å kunne kjøre active...

 

hvordan du gjør det med ditt oppsett er jeg derimot usikker på.

[offtopic] det er ikke tilfeldigvis killbill2 som du laster ned!? [/offtopic]

Åjoda det var faktisk den :)

(hvordan visste du det forrsten?) =)

:laugh::laugh: Trenger ikke akkurat være noe multigeni for å se det utifra bildet du har postet. :thumbs:

Endret av Amphipod
Lenke til kommentar

Ved å sjekke screen cap'en nøyere, var det jo ganske enkelt da. Doh!

 

Dessuten, 17 hubber på en 512 kbit linje er det jeg kaller leeching.

 

Regnestykke:

 

17 hubber, min 2 slots pr hub = 34 slots.

512 kbit delt på 34 stk som laster fra deg = 1.88 kbyte/sec (WOW, vil ta 2 uker å hente noe fra deg).

Endret av snole
Lenke til kommentar
Ved å sjekke screen cap'en nøyere, var det jo ganske enkelt da. Doh!

 

Dessuten, 17 hubber på en 512 kbit linje er det jeg kaller leeching.

 

Regnestykke:

 

17 hubber, min 2 slots pr hub = 34 slots.

512 kbit delt på 34 stk som laster fra deg = 1.88 kbyte/sec (WOW, vil ta 2 uker å hente noe fra deg).

Har du et hobbyproblem? Jeg synes det er veldig unødvendige med slike poster som du netopp postet. Men det er min mening da..

En annen ting, det er jo langt fra sikkert at det er noen som laster ned fra hver eneste hub, så der funker ikke regnestykket ditt....

På den andre side så har ikke jeg noe intressant uansett :p

Lenke til kommentar
Satt og lastet ned diverse ting på dc++ (vi trenger ikke å nemne hva..)

så plutselig skjedde det noe utrolig..

Jeg skulle laste ned en fil på 2,33 gb, og gjett hva som skjedde?

Jeg fikk hele 20 mb/s!! Dette fortsatte stabilt, helt til filen vart nedlastet.

Jeg har filen på harddisken, og den er 2,33 gb...

Det må ha vært noe sinnsyk komprimering, men det var i alle fall morsommt!

 

Her er bildet.

 

Sitter forøvrig på en ADSL linje, 2 mbit inn, 512 ut.

Du ser jo nederst i høyre hjørne den virkelige hastigheten din da!! ;) 156.75kb/s!!

dc viser en annen hastighet. Er ikke sikker, men det har noe med komprimering av fila å gjøre..

Endret av Huscht
Lenke til kommentar
du må åpne porter for å kunne kjøre active...

 

hvordan du gjør det med ditt oppsett er jeg derimot usikker på.

[offtopic] det er ikke tilfeldigvis killbill2 som du laster ned!? [/offtopic]

Åjoda det var faktisk den :)

(hvordan visste du det forrsten?) =)

:laugh::laugh: Trenger ikke akkurat være noe multigeni for å se det utifra bildet du har postet. :thumbs:

hihi

 

man ser brukeren du laster ned fra og ser at du har brukeren på search listen og mappen heter tilfeldigvis killbill2 og den er 2,33gb stor, noe som du påpekte så du må skjule sporene bedre :p

Lenke til kommentar
hihi

 

man ser brukeren du laster ned fra og ser at du har brukeren på search listen og mappen heter tilfeldigvis killbill2 og den er 2,33gb stor, noe som du påpekte så du må skjule sporene bedre :p

 

Hehe, får håpe ikke moderatorene sier noe da :)

Lenke til kommentar
Har du et hobbyproblem? Jeg synes det er veldig unødvendige med slike poster som du netopp postet. Men det er min mening da..

En annen ting, det er jo langt fra sikkert at det er noen som laster ned fra hver eneste hub, så der funker ikke regnestykket ditt....

På den andre side så har ikke jeg noe intressant uansett :p

Nei, jeg har ikke noe hobbyproblem.

 

Men et problem jeg har, er at jeg ikke liker leechere.

Folk som mere enn gjerne vil laste ned, men helst ikke vil bidra.

Synes ikke du det er irriterende å laste i 2 kbyte/sec fra noen?

 

Det er som folk som ikke gidder å jobbe, men gjerne vil ha trygd.

 

Sånn, for nyskjerrighetens skyld, hva er din ratio på DC++ ?

 

På den andre side så har ikke jeg noe intressant uansett :p

Du innrømmer jo tilogmed selv at du er en leech.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke noe hobbyproblem.

 

Men et problem jeg har, er at jeg ikke liker leechere.

Folk som mere enn gjerne vil laste ned, men helst ikke vil bidra.

Synes ikke du det er irriterende å laste i 2 kbyte/sec fra noen?

 

Det er som folk som ikke gidder å jobbe, men gjerne vil ha trygd.

 

Sånn, for nyskjerrighetens skyld, hva er din ratio på DC++ ?

 

Du innrømmer jo tilogmed selv at du er en leech.

 

Det var da voldsomt!

Visst du ser på inlegget mitt, så har jeg faktisk en ( :p ) smiley etter den siste setningen, noe som (håper jeg) ikke trenger å oppfattes helt seriøst..

 

Har ikke sjekket min ratio på DC++, (laster ikke ned nå) så jeg får sjekke det neste gang jeg skal på.

Og en ting som du kanskje bør vite: jeg bruker å la pc'en stå på i timesvis etter at jeg er ferdig å laste ned slik at folk kan laste ned fra meg...

Lenke til kommentar

enig med snole - er jo ikke bra for deg at du fremhever deg på et forum som snylter. :roll:

 

uanskvett - som andre allerede har forklart, hastigheten skyldes ikke at internettleverandøren din har blitt fabelaktig snille, men filen er rett og slett en fake, det er en "tom" fil, eller snarere en fil som lar seg komprimere lett, så når du laster den ned tar den så mye plass som oppgitt, men det er bare svada i filen. den virker ikke.

 

selv "lastet jeg ned" 4 gb på noen minutter - alt så riktig ut bortsett fra at filen ikke virket. og reel nedlastingshastighet var normal, og ikke på så mange mb/s som dc++ oppga. kjipt, men slik er den harde sannhet. ;)

Lenke til kommentar
Men hvis han lastet ned den filen på den tiden da, og han har den fullstendige versjonen av den, hvorfor skulle han ikke ha oppnådd den hastigheten? Husk! - Det har regnet både frosker og fisker før!

Hahaha! Ja det var nok et mirakel av gud som gjorde det!!

 

Les litt om spesifikasjonene til ADSL før du driter deg loddrett ut.

 

Maks hastighet for ADSL er 8mbit downstream, og 1mbit upstream...

Teori & Praksis er 2 forskjellige ting..

 

Det er godt mulig å laste ned 20mb/sec om man laster en komprimert fil(nei ikke zip), men av andre typer, godt eksempel er kammeraten min som fikk 70kb/s på ISDN da han lastet over C&C Generals Intro (beta).

 

Heller du som driter jeg "loddrett" ut her vil jeg tro.

 

 

Ellers:

Skjønner ikke at folk bruker P2P saker når det kan gjøres så mye enklere..

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
enig med snole - er jo ikke bra for deg at du fremhever deg på et forum som snylter. :roll:

 

Les inlegget mitt du. Jeg er ikke noen såkalt "snylter". Grunnen til at jeg kobler til flere hubber er at jeg skal finne filer, med passive er det veldig vanskelig. Og som du ser i inlegget mitt over så lar jeg maskinen stå på i flere timer etterpå slik at folk får laste ned fra meg.

Lenke til kommentar
Det velger du selv. Du kan vel bare åpne en port til hver ip.

Jeg får utdelt ip'en 192.168.1.33 fra adsl-modemet, men min faste ip er noe annet (213.xxx.xxx.x).

Så på adsl modemet der jeg åpner porter, skal jeg velge å åpne porter til 192.168.1.33 eller 213.xxx.xxx.x ? Og i dc++, skal jeg skrive 192.168.1.33 eller 213.xxx.xxx.x ?

Lenke til kommentar

Du skal bruke IP'en som er på "utsiden" som er 213.xxx.xxx.x

 

Som sagt velger du porten selv, og forwarder den i Ruteren til PC'en din (213.xxx.xxx.x) og legger inn porten i DC++ configen.

 

Og som bekreftet 10.000 ganger før, nyere versjoner av DC++ bruker en funksjon som heter GetZBlock som kan komprimere filer under sending. Den "reelle" overføringshastigheten ser du nede til høgre. (D for download, U for upload)

 

Edit: Den filen du lastet ned er mest sannsynlig "fake", og samme er det stor sett for de fleste store filer med høg komprimerings "ratio". (visest i siste kolonne i transfer vinduet)

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...