Gå til innhold

Linux vs Windows


Anbefalte innlegg

nei linux og windows er ikke det samme. man kan ikke bruke windows programmer på linux (eller jo, hvis man bruker en emulator), men det blir ikke like bra som i windows. windows kan heller ikke kjøre linux programmer så vidt jeg vet. men heldigvis er lindows på vei, et kombinert os som kjører både win og lin programmer uten emulator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-07 10:46, eught skrev:

nei linux og windows er ikke det samme. man kan ikke bruke windows programmer på linux (eller jo, hvis man bruker en emulator), men det blir ikke like bra som i windows. windows kan heller ikke kjøre linux programmer så vidt jeg vet. men heldigvis er lindows på vei, et kombinert os som kjører både win og lin programmer uten emulator.


 

FFS!!

Lindows bruker emulator, wine er liksom "kjernen" i lindows, det som gjør lindows lindows.

Så slutt å mas om det hel**** lindows dritet.

Lenke til kommentar

Lindows bygger jo som kjent på Wine. Det er bare det at Wine ikke er særlig stabil og programmene som Wine kjører har en tendens til å bli ustabile (kræsje). Det er veldig vanskelig å lage en emulator som kan kjøre Windows-programmer (har jeg blitt fortalt). Særlig når programmene er kodet KUN for et spesifikt OS.

Har testet en emulator fra Codeweavers som heter CrossOver Plugin 1.1.0. Denne emulatoren bygger på Wine. Programmene lar seg kjøre, men de er ustabile, skipper frames osv. Dette er NOE AV DET BESTE man kan få ut av Wine idag, dessverre!!

Jeg tror mange av de som har tenkt på å kjøpe Lindows kommer til å bli fryktelig skuffet (dere er herved advart). Dette med Lindows og Windows-emulatorer er jo ingen dårlig ide i seg selv. Det er bare det at dette er på barnestadiet enda, selv om Wine (og andre emulatorer) har eksistert i mange år.

For de av dere som har lyst til å teste Wine på sitt beste, anbefaler jeg et besøk på linken nedenfor. Programmet et enkelt å innstallere/avinnstallere.

 

http://www.codeweavers.com/products/crossover/

 

But stick to the real stuff people!!!;-)

 

runmad

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-04-07 20:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 10:46, eught skrev:

nei linux og windows er ikke det samme. man kan ikke bruke windows programmer på linux (eller jo, hvis man bruker en emulator), men det blir ikke like bra som i windows. windows kan heller ikke kjøre linux programmer så vidt jeg vet. men heldigvis er lindows på vei, et kombinert os som kjører både win og lin programmer uten emulator.


 

huuuuuuuuum

Er ikke Lindows en linux distro, med wine som har Directx støtte.

Fremdeles emulert .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...