Oovz Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Virker ikke som de fysiske kravene er noe særlig... Det er så latterlig lett vettu. Dette er kravene for ener i styrke på skolen min Men nå skal det jo sies at jeg går på handelsgym, med de hardeste gymkravene i Oslo Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 jeg vil tro de hareste gymkravene i oslo er på div. idretslinjer Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Har det forresten noe å si når man søker befalskolen hvilket linjevalg på V.G.S man har valgt? F.eks, vil de mye heller ha noen som har tatt idrettslinje kontra en som har gått kokk? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 du må vel ha studiekompetanse, Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 du må vel ha studiekompetanse, Vet, påbyggningsår er lurt i de fleste tilfeller Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva er høyeste befalsstilling? Hva gjør de egentlig? Står bare og kjefter på stakkarslige førstegangs soldater? Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Hva er høyeste befalsstilling? Hva gjør de egentlig? Står bare og kjefter på stakkarslige førstegangs soldater? Det er stort sett forbeholdt de med lavest grad, fortrinnsvis kvartermestere og fenriker. Stripefeber kalles det gjerne blant de vernepliktige. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Befaler med litt høyere rang enn fenriker har det mere som en vanlig jobb, jobber som lærere for menige på diverse kurs, våpenundervisning og sånt. Er ikke alle som står og skriker på menige hele tida nei Vi hadde en kjempekoselig løytnant som tok seg av "gymtimene". Men jeg var jo bare inne i et par uker da Også har de såklart mye ansvar under øvelser for at ting går riktig for seg. Er vel mest bare i rekruttskolen at befalene roper og skriker på dere. Etter det blir de liksom mere kompiser. Endret 8. mai 2004 av Bitex Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Virker ikke som de fysiske kravene er noe særlig... jeg er svak i hendene men klarer ca 200 sit-ups...slipper jeg inn visst jeg tar 2 hangups og 200 sit ups istenden for 4 hangups da? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Virker ikke som de fysiske kravene er noe særlig... jeg er svak i hendene men klarer ca 200 sit-ups...slipper jeg inn visst jeg tar 2 hangups og 200 sit ups istenden for 4 hangups da? nej Var faktisk svært mange som sleit på situps, spess de som har masse kjøtt på kroppen.... De kom ikke inn. Jeg er ikke en som trener, og jeg klarte 11 løft . Følg med under inntaket, virk våken og klar krave. Enkel sak om du er psykisk klar. Helvetes uka var kos når jeg tenker tilbake på den =) Lenke til kommentar
knutby Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Virker ikke som de fysiske kravene er noe særlig... jeg er svak i hendene men klarer ca 200 sit-ups...slipper jeg inn visst jeg tar 2 hangups og 200 sit ups istenden for 4 hangups da? nej Var faktisk svært mange som sleit på situps, spess de som har masse kjøtt på kroppen.... De kom ikke inn. Jeg er ikke en som trener, og jeg klarte 11 løft . Følg med under inntaket, virk våken og klar krave. Enkel sak om du er psykisk klar. Helvetes uka var kos når jeg tenker tilbake på den =) Som jeg gleder meg Lurer nå litt på om jeg klarer 3k på 14min.. Høres litt slitsomt ut Kan man ta almen påbygg under førstegangstjenesten for å få studiekompetanse så man kommer inn på befalskolen? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg gikk halve 3km`eteren pga problemer i føttene i fjor og kom inn på litt over 15 min.. sier sitt Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Virker ikke som de fysiske kravene er noe særlig... Husk at det er absolutte minimumskrav! Scorer du det, kommer du 99% sikkert ikke inn... Beste score i samtlige øvelser er: 3000m løp: 09:30 for menn, og 10:45 for kvinner. Kroppsheving: 14gr for menn, 20gr for kvinner (gjøres forskjellig) Pushups: 45gr for menn, 26gr for kvinner Situps: 70gr både for kvinner/menn. Ble kanskje litt verre for noen? Husk at 3000m er det de legger mest vekt på! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Hvis legen er uoppmerksom nok, er ikke synet noe hinder. Vet om èn som var blind på det ene øyet, men likefulgt ble erklært som "stridsdyktig A." Han holdt for samme øye begge gangene han skulle lese av på tavla, bare med forskjellig hånd. Legen la ikke merke til det. Edit: Leif var innom. Endret 2. juni 2004 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Svin Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Husk at det er absolutte minimumskrav! Scorer du det, kommer du 99% sikkert ikke inn... Det stemmer. Jeg gikk befalsskolen for infanteriet i 95, og de fleste røk ut innen opptaksuken (ca 150 igjen av 370). Mange røk ut pga dårlige resultater i de fysiske testene. Husk at det gis karakterer for testene. Dette er kravene for å stå. For beste karakter kreves det (gjorde iallefall) omkring 80 sit-ups og 50 push-ups. Det viktigste er videre personligheten din. Er du istand til å samarbeide med andre, har du negative holdninger osv. Arroganse er en dårlig holdning en ikke kommer særlig langt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå