Gå til innhold

Kjøpe nå eller senere?

Anbefalte innlegg

Hei sann!

Så har jeg endelig bestemt meg får å kjøpe ny prosessor. Hadde en lang post her får en stund siden, så det ble Intel P4.

Men skal jeg kjøpe den nå eller senere? Det skulle jo komme en ny prosessor, stemmer det?

Så jeg lurte på om det ville være noe poeng i å vente, selv om noe av det verste jeg vet er å vente...

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestemt meg får å kjøpe en P4...skal jeg vent til etter lanseringen av Prescott?

Prescott er for så vidt lansert, men kun til socket 478. Disse har vist seg å være hakket svakere enn Northwood prosessorene, og utviklier dessuten enorm varme.

Om du bør vente avhenger hvilket budsjett du har. Kan tenke meg at prisen på både hovedkort og prosessore basert på Socket 775 blir rimelig stiv like etter lansering. Du bør også ta høyde for å kjøpe et skjermkort basert på PCI Express standarden hvis du planlegger å vente, på grunn av at de nye brikkesettene som brukes med den nye socketen ikke kommer med AGP port. Dette kan også fordyre innkjøpet.

Jeg vil egentlig anbefale deg å kjøpe nå istedenfor å vente. Jeg vil si at Athlon 64 prosessorene er det beste valget per i dag, men hvis du vil ha P4 så gå for en Northwood prosessor som støtter 200 MHz FSB (effektivt 800).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...