MrLeftfield Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Blir ikke dette smugling? Jeg bare spør siden jeg ikke har peil... Når en person tar med varer for flere tusen kroner uten å fortolle, med den intensjon å selge varene, vil ikke det da karakteriseres som smugling?Hvis ikke så er det jo flott av deg å gi folk på dette forumet et slikt tilbud NorTor det er vel lov å ta med seg elektronikk til en verdi under/inntil 5000kr uten toll. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 det er vel lov å ta med seg elektronikk til en verdi under/inntil 5000kr uten toll. Tilsammen ja, ikke manger varer som hver for seg koster under 5000. Slik at dette nok kan lukte litt smugling. Lenke til kommentar
NorTor Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg har tatt med alle kostnader mener jeg. Prisen blir mellom 3100 og 3200, avhenger av frakten på kortene. Kirjogra: Om du kjøper i Sandefjord og trekker deg, så er det ingen sure miner her... jeg er trygg på at jeg ikke brenner inne med kortene uansett! Endelig fredag folkens! Mvh NorTor Lenke til kommentar
NorTor Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 det er vel lov å ta med seg elektronikk til en verdi under/inntil 5000kr uten toll. Tilsammen ja, ikke manger varer som hver for seg koster under 5000. Slik at dette nok kan lukte litt smugling. Benny: Jeg vil tollbehandle kortene som er over grensen for inntak. Alt må gjøres ryddig, risikerer ikke noe tull for å ta inn noen få kort til landet, det blir for dumt! Mvh NorTor Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) slettet Endret 28. mai 2004 av PapstSkalle Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Jeg synes vi alle burde takke NorTor jeg for å være en slik ikke-hårsår og grei kar her på forumet Takk! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Noen som vet hva som egentlig har skjedd? Det har gått en stund siden vi har hørt noe... Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Noen som vet hva som egentlig har skjedd? Det har gått en stund siden vi har hørt noe... Ja, virker som om han ikke fikk kort(ene). hahaha Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Håper ikke det er tilfellet, siden jeg trenger et nytt skjermkort, og det ville vært en fin anledning til å få tak i et rent ATI-kort. Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Så vidt jeg har hørt, er det jo Sapphire som lager Ati sine "rene" kort, så hvorfor ikke gå for dem? Burde være samme greia. (Ja, har hørt historien om din 9700pro et par ganger ) Lenke til kommentar
NorTor Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Hei Stigfjel! Jeg *får* kort, og holder av ett til deg + meg selv. At det har tatt så lang tid, skyldes at det er omtrent umulig å få tak i kortene selv i USA. Vi har vært i kontakt med nettbutikkene der 2-3 ganger i uken, og de vet like lite som oss om akkurat dato. Håper og tror likevel på å ha kortet mitt nå i juli. Og husk, dersom du ikke vil ha kortet, og heller bestemmer deg for å kjøpe et annet kort her i Norge, så er det så klart ingen problemer for meg. Fortsatt god sommer! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hmm, har du enda ikke fått kortene? HA HA, jeg har hatt mitt kort siden 17 Juni! Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 he he ja nu er det vel xt som er tingen og få tak i Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Så vidt jeg har hørt, er det jo Sapphire som lager Ati sine "rene" kort, så hvorfor ikke gå for dem? Burde være samme greia. (Ja, har hørt historien om din 9700pro et par ganger ) Selv om Sapphire lager ATI sine egne kort, er det likevel ATI som detaljstyrer produskjonen av disse helt ned til minste lille detalj. Og Sapphire prøvde seg jo på et stunt med sitt Radeon 9800 Pro 128bit edition. Så jeg stoler ikke på Sapphire sine kort. Og det har vært en del tull med de forskjellige produsentene som lager ATI-kort, med at de går litt bort fra det som egentlig skal følge med av funksjoner på kortene. Derfor sverger jeg til rene ATI-kort. Jeg har 3 forskjellige generasjoner rene ATI-kort, og jeg er svært fornøyd med alle. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 For de av dere som husker tilbake en stund, sa NorTor en gang seg villig til å importere noen ATI Radeon X800 Pro. Grunnet leveringsproblemer fra ATI, ofte omtalt her på hw.no, kokte dette litt opp i kålen. Uansett, jeg fortsatte å holde kontakt med NorTor, og det har resultert i at jeg nå har et ATI Radeon X800 Pro BBA i min maskin. Jeg fikk det for et par uker siden, og kortet har vært gjenstand for testing. Dette er det råeste kortet jeg har vært borti. Kjørte et par 3DMark03-tester, og fikk en score på 10200 (for maskinoppsett, sjekk min profil). Dette er en enorm forbedring i forhold til det gamle skjermkortet jeg hadde, som er et ATI Radeon 9700 Pro. Her fikk jeg "bare" ca 5000 3DMarks (03). Jeg har også prøvd FarCry på 1280x1024, 6xAA+8xAF, og alt på beste kvalitet. Det gikk som en drøm. Så alt i alt er jeg meget fornøyd med kjøpet. Bundelen er enkel, men funksjonell. Man får ikke med alt mulig drit, men ting man trenger. Så 2995,- + porto for et ATI Radeon X800 Pro BBA synes jeg er en meget bra pris. Denne posten var i alle tilfeller reell. Tilbudet var reelt. ATI-kortet jeg kjøpte av NorTor var et rent ATI-kort. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Må flire litt mer stigfjel. Har som sagt hatt mitt Sapphire X800PRO PRO siden ca 10 Juni... Og sist men ikke minst, jeg får 11111 i 3dmark03 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Må flire litt mer stigfjel. Har som sagt hatt mitt Sapphire X800PRO PRO siden ca 10 Juni... Og sist men ikke minst, jeg får 11111 i 3dmark03 Bare flir du. Men jeg har i hvert fall fått det jeg var ute etter. Hadde ikke hatt mulighet til å nyttegjøre meg av skjermkortet før uansett. Dessuten var mye av poenget med at jeg kjøpte gjennom NorTor at jeg fikk tak i et rent ATI-kort. Og du må innrømme at 2990,- for et ATI Radeon X800 Pro er en god pris. Driter i om det er VIVO eller ikke, er ikke så glad i modding. Det har jeg ikke tid til. Jeg fikk i hvert fall det jeg skulle ha, og jeg fikk det akkurat da jeg fikk tid til å sette sammen maskinen det skulle inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå