Gå til innhold

Problemer, nytt hovedkort og død skjerm

Anbefalte innlegg

Sliter forferdelig. Har nettopp kjøpt inn nytt hovedkort (Asus A7N8X-E Deluxe), cpu (AMD XP 2600 Barton) og PC3200 ram. Men jeg får ikke skjermen å lyse opp. Grafikkortet er testet og OK på andre maskiner, likeså minnet. Hva gjør jeg galt? Kortet får strøm og CPU-vifta går. Det er god nok kontakt mellom vifte og CPU (har riktignok ikke brukt kjølepasta, men likevel...).

Noen som kan hjelpe meg?

Desperat!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk det problemet en gang.. Sikker på at du har prøvd å sette "pinnene" rett? Jeg vil tro det har noe med pins å gjøre.

På hovedkortet ditt er det en lampe som lyser når det er strøm tilkoplet, og du får startet maskinen, så det er ikke psu eller cpu, og hvis skjermen blinker er grafikk-kortet riktig. Minnet fungerer også, sier du og da vil jeg igjen "hinte" til å prøve pins igjen. Vær sikker på å konfigurere riktige pins, du har ganske mange på kortet :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet en gang.Maskinen startet og alt virket normalt,men skjermen var svart.Da var det cpu som var gåen.Har du sjekket cpuen din?

Har du mulighet til å prøve cpu i en annen maskin?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Satte sammen en pc tidligere ikveld og fikk akkurat det samme problemet...Jeg satte bare ram-brikken på den andre slotten og dermed virket den....Prøv det og se om det virker... :hmm:

Ps.vil nok anbefale deg og investere i litt kjølepasta også

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Jeg ville også ha testet cpu, men jeg hadde samme problem en gang med et hovedkort som hadde integrert skjermkort da måtte en bryter midt på hovedkortet ca settes et hakk til høyre,men har du ikke integrert skjermkort er det sannsynligvis et cpu problem.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti det samme mange ganger. Det er hovedkortet som blir kortsluttet. Prøv å starte opp på hovedkort esken med ram cpu og skjermkort. Da vil du ganske sikkert få opp bilde. Så legger du det ned i kabbisen igjen og prøver på nytt. Dette har virket for meg vær gang :yes:

Lenke til kommentar

Takk Joppe!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå funker det! Tok HK ut av kabinettet og koblet bare på cpu, minne og grafikkortet. Funket på første forsøk.

Nå gjenstår det noen innstillinger i bios. Vet dere hva innstillingene skal være? (bios fra Award) Min prosesor er 2500 xp Barton og skal være 333 mhz, men i bios står external freq på 166 mhz. stemmer dette? Får ikke stilt høyere enn 200 mhz. Hva skal multiplier være? Har nå 11x.

Lenke til kommentar
Takk Joppe!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå funker det! Tok HK ut av kabinettet og koblet bare på cpu, minne og grafikkortet. Funket på første forsøk.

Nå gjenstår det noen innstillinger i bios. Vet dere hva innstillingene skal være? (bios fra Award) Min prosesor er 2500 xp Barton og skal være 333 mhz, men i bios står external freq på 166 mhz. stemmer dette? Får ikke stilt høyere enn 200 mhz. Hva skal multiplier være? Har nå 11x.

NP. Har hatt samme problem og vet hvor frustrerende det er.

Lenke til kommentar

Nytt problem oppstår. Innstallert Win Xp, men PC'en slår seg av (restarter) etter 15 sekunder etter innlogging. Hva kan være galt? Har slått på full prosessorvifte og CPU-temp (i bios) er 48 grader. Er dette for varmt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...