hoangdn Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Sliter forferdelig. Har nettopp kjøpt inn nytt hovedkort (Asus A7N8X-E Deluxe), cpu (AMD XP 2600 Barton) og PC3200 ram. Men jeg får ikke skjermen å lyse opp. Grafikkortet er testet og OK på andre maskiner, likeså minnet. Hva gjør jeg galt? Kortet får strøm og CPU-vifta går. Det er god nok kontakt mellom vifte og CPU (har riktignok ikke brukt kjølepasta, men likevel...). Noen som kan hjelpe meg? Desperat!!! Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Har også prøvd å resette bios uten at dette hjelper. Alt er svart. Lenke til kommentar
bungholio Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hvilke instillinger har du i bios? prøv og kjøre minnet synkront med cpu fsb Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg får ikke skjermen å lyse så det er vanskelig å vite hva slags innstillinger det er i bios Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har du prøvd en annen skjerm da? Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Skjermen er OK. har testet mot en annen PC. Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Kan hovedkortet gått dørken? Lenke til kommentar
bungholio Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 høres ut som en kjip feil,må vel mulig bare prøve å bytte komponenter? Lenke til kommentar
DeRn Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg fikk det problemet en gang.. Sikker på at du har prøvd å sette "pinnene" rett? Jeg vil tro det har noe med pins å gjøre. På hovedkortet ditt er det en lampe som lyser når det er strøm tilkoplet, og du får startet maskinen, så det er ikke psu eller cpu, og hvis skjermen blinker er grafikk-kortet riktig. Minnet fungerer også, sier du og da vil jeg igjen "hinte" til å prøve pins igjen. Vær sikker på å konfigurere riktige pins, du har ganske mange på kortet Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Jeg hadde samme problemet en gang.Maskinen startet og alt virket normalt,men skjermen var svart.Da var det cpu som var gåen.Har du sjekket cpuen din? Har du mulighet til å prøve cpu i en annen maskin? Endret 7. mai 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Satte sammen en pc tidligere ikveld og fikk akkurat det samme problemet...Jeg satte bare ram-brikken på den andre slotten og dermed virket den....Prøv det og se om det virker... Ps.vil nok anbefale deg og investere i litt kjølepasta også Endret 7. mai 2004 av Znoken Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 prøv og skjekk cpu'en.. det er vel det eneste som du ikke har testet enda? Lenke til kommentar
glennraa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg ville også ha testet cpu, men jeg hadde samme problem en gang med et hovedkort som hadde integrert skjermkort da måtte en bryter midt på hovedkortet ca settes et hakk til høyre,men har du ikke integrert skjermkort er det sannsynligvis et cpu problem. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har vært borti det samme mange ganger. Det er hovedkortet som blir kortsluttet. Prøv å starte opp på hovedkort esken med ram cpu og skjermkort. Da vil du ganske sikkert få opp bilde. Så legger du det ned i kabbisen igjen og prøver på nytt. Dette har virket for meg vær gang Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Takk Joppe!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå funker det! Tok HK ut av kabinettet og koblet bare på cpu, minne og grafikkortet. Funket på første forsøk. Nå gjenstår det noen innstillinger i bios. Vet dere hva innstillingene skal være? (bios fra Award) Min prosesor er 2500 xp Barton og skal være 333 mhz, men i bios står external freq på 166 mhz. stemmer dette? Får ikke stilt høyere enn 200 mhz. Hva skal multiplier være? Har nå 11x. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg har det samme hovedkortet cpu freq skal stå på 166 hvis du har en 2500. derre cpu freq er FSB på hovedkortet. setter du det opp til 200 har du en xp3200+ hvis du har god kjøling da. multiplikatoren skal stå på 11 ja Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Suverent! Takk for alle gode innspill fra alle dere. Gleder meg stort til å bruke AMD-prosessor. Har alltid brukt CPUer fra Intel, men denne gangen ble de for dyre. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Takk Joppe!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå funker det! Tok HK ut av kabinettet og koblet bare på cpu, minne og grafikkortet. Funket på første forsøk. Nå gjenstår det noen innstillinger i bios. Vet dere hva innstillingene skal være? (bios fra Award) Min prosesor er 2500 xp Barton og skal være 333 mhz, men i bios står external freq på 166 mhz. stemmer dette? Får ikke stilt høyere enn 200 mhz. Hva skal multiplier være? Har nå 11x. NP. Har hatt samme problem og vet hvor frustrerende det er. Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Nytt problem oppstår. Innstallert Win Xp, men PC'en slår seg av (restarter) etter 15 sekunder etter innlogging. Hva kan være galt? Har slått på full prosessorvifte og CPU-temp (i bios) er 48 grader. Er dette for varmt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå