Gå til innhold

Anarkisme - det naturlige samfunn

Anbefalte innlegg

Et skikkelig samfunn er i mine øyne et godt organisert statsbasert samfunn der goder fordeles likt, fattigdom ikke er noe problem, ytringsfrihet og andre rettigheter er prioritert høyt, samt ingen form for sammenheng mellom religion og politikk/stat. Et samfunn der man ikke trenger å DREPE for å overleve, men som baserer seg på å sikre innbyggerenes sikkerhet på FORNUFTIGE måter. Om du vil leke ape/zebra eller hest og dra "back to nature", foreslår jeg at du starter din egen hippiehage på Hønefoss og lever så anarkistisk du vil innenfor hagens gjerde.

Da vil jeg gjerne få spørre deg: Hvis man fjerner alle lover og regler for drap, tyveri osv. og dette fører til færre drap, tyveri osv. ville dette da, i forhold til deg (selvsagt ikke naturen, for den hører du jo ikke på) være legitimt?

Den som sier at andre er dumme ...

... sier det fordi han vet at en idiot, er dum.

Det gjør jeg. Og bare for å markere det litt mer: Påstand uten argument.

Hvilket du først må bevise. Du må fortelle meg hvor disse såkalte problemene er.

Påstand uten argument. :roll: (strikin' back)

Det var et argument der. Du legitimerer unaturlige drap, fordi du er for staten. Du sier at de drapene som skjer under staten er ok (du vil kanskje fjerne mest mulig), så lenge vi beholder denne enorme instutisjonen som hindrer oss fra å leve naturlig.

Påstand uten argument OG personangrep. (må være artig å være deg, som kan feie avgårde motargumenter på denne måten...)

Du må argumentere for hva du påstår da, tullingen. Det var du som mente det ikke var noen motsigelse der.

Det med at du burde ta et kurs i logisk argumentasjon, var ikke et personangrep, men hjelp.

Jeg snakker om det teoretiske samfunnet du legger fram, jeg. Drap per i dag skylder mange årsaker, stort sett pga. fattigdom eller religiøse uoverenstemmelser, men ofte også av "naturlige" årsaker, som sjalusi osv. Alt dette vil forebygges i "mitt" samfunn, i motsetning til "ditt", som faktisk legaliserer at mennesker dreper hverandre pga. f.eks sinne.

Jeg spør som overfor: Hvis man fjerner alle lover og regler for drap, tyveri osv. og dette fører til færre drap, tyveri osv. ville dette da, i forhold til deg (selvsagt ikke naturen, for den hører du jo ikke på) være legitimt?

(om du ikke ønsker drap, ikke legaliser det. Logikk, vet du lillemann.)

Logikk kan ikke brukes i mellom-menneskelige forhold, vitenskapen anerkjenner det ikke. Idiot.

Påstand uten argument. (... Igjen, gøy å være deg.)

Utifra den hypotetiske deduktive metoden, vil ikke dette skje.

Feil, du baserer deg på oppspinn om at vi absolutt må "back to basics".

Nei, vitenskapen anerkjenner ikke logikk i mellom-menneskelige forhold, normalt oppegående folk vet det, jeg er sytten og vet dette.

Vi har utviklet oss fra steinalderstadiet, og kommer garantert til å gjøre det igjen. Det heter evolusjon. Det er faktisk det eneste vi gjør her på jorda, å utvikle oss.

Dette var ei heller bevis, dette var en påstand uten argument.

Feil. Å basere seg på logikk, og ikke oppspinn er det eneste riktige i denne sammenhengen.

Hvilket ikke er lov.

Påstand uten argument.

Basert på min oppfattning av deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne boken er ypperlig: "Stonage economics".   Ellers kan du også lese noe Her.

Ville heller sett at når du kom med et argument, f.eks om stammer etc, så linker du til en forskingside, eller henter ut viktige sitater, og legger ved en link. Orker ikke lese masse for å skjønne synspunktene dine. Velg ut den viktigste begrunnelsen din selv...

Hjelper ikke, inget anarkistisk parti i Norge.

Opprett et, det har du lov til...

Så du mener som meg at det er legitimt å gå rundt å skyte og drepe? Kjempe BRA!

Poenget mitt er at de sterkeste overlever, samme prinsipp i dag. Eneste problemet ditt er at hvis du dreper kassadama på rimi for mat, så er det 4 millioner andre mennesker i dette landet som sammen er GANSKE mye sterkere enn deg.

Ville heller sett at når du kom med et argument, f.eks om stammer etc, så linker du til en forskingside, eller henter ut viktige sitater, og legger ved en link. Orker ikke lese masse for å skjønne synspunktene dine. Velg ut den viktigste begrunnelsen din selv...

Les boken.

Lenke til kommentar

Jeg maa inromme aa ikke ha lest hele posten, men har et sporsmaal...

Hva godt ville dette samfunnet du snakker om gjore meg? Jeg kunne jakte paa min egen kveldsmat eller stjele den av naboen uten konsekvenser? Om det er "naturlig" driter jeg egentlig i, jeg foretrekker fortsatt aa kunne ha en jobb for saa aa kunne kjope meg det jeg trenger.

Saa hva er det dette samfunnet kunne gjore bedre enn dagens systemer?

Lenke til kommentar
Denne boken er ypperlig: "Stonage economics".   Ellers kan du også lese noe Her.

Hjelper ikke, inget anarkistisk parti i Norge.

Så du mener som meg at det er legitimt å gå rundt å skyte og drepe? Kjempe BRA!

Poenget mitt er at de sterkeste overlever, samme prinsipp i dag. Eneste problemet ditt er at hvis du dreper kassadama på rimi for mat, så er det 4 millioner andre mennesker i dette landet som sammen er GANSKE mye sterkere enn deg.

Les boken.

Det er derfor jeg roter på nettet, for å se om det er grunnlag for dette i Norge.

Hvilket jeg vet, men dette er allikevel helt legitimt.

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig hadde lyst til å spørre om - han kommer jo traskende inn hit igjen før eller siden - er hvordan han mener han skal få i gang dette perfekte samfunnet sitt? Eller naturlig, som han kaller det. Organisere seg? Er ikke det unaturlig. Nåja, folk er fulle av selvmotsigelser.

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig hadde lyst til å spørre om - han kommer jo traskende inn hit igjen før eller siden - er hvordan han mener han skal få i gang dette perfekte samfunnet sitt? Eller naturlig, som han kaller det. Organisere seg? Er ikke det unaturlig. Nåja, folk er fulle av selvmotsigelser.

Nå må jeg innrømme at jeg gadd ikke lese alt her, ble mye dumt.

Anarkister er somregel i mot organisering. Det som pleier å vær hovedargumentet deres er opplysning. Først en slags revolusjon som kan vare i over 100 år, med massiv folkeopplysning. Til slutt skal 100% av befolkningen være snille og greie, og forøvrig gjøre hva de vil.

Lenke til kommentar
hehe, CestMoi er vel ca 17-18 år, har ikke peiling på logikk men har hengt alt for mye rundt på DLF sitt forum og hentet opp en mongo debatteknikk ;)

Ja, jeg er sytten år, fylte for to måneder siden. Jeg har peiling på logikk, og jeg vet også at vitenskapen IKKE anerkjenner logikk i mellom-menneskelige forhold, nettopp fordi man ikke kjenner alle premisser i mellom-menneskelige forhold, hvilket er umulig. Derfor "Den hypotetiske deduktive metode".

Pøh, jeg hater DLF, like mye som jeg hater alle andre stats-elskere. De har kastet meg ut fire ganger. En gang som: "Cestmoi2403", en som "Anarkist", en som "Sosialisten", og en som "John Galt". Jeg har prøvd å få dem til å svare og forsvare "retten til liv" i forhold til naturen, men det klarer de ikke, hele den Objektivistiske politikken baserer seg jo nettopp på dette, og når de ikke klarer å bevise det, gir det meg ingen verdi.

Lenke til kommentar

Gi alle en maskinpistol, og fjerne politi, og stat.

Lenke til kommentar

Er det naturlig å ha et automatvåpen?

Lenke til kommentar

Er det naturlig å ha et automatvåpen?

Er det unaturlig å ha et automatvåpen?

Er det unaturlig å ha håndgranater i nattbordsskuffen?

Er det unaturlig å ha en panzerneve i klesskapet?

Er det unaturlig å ha et stalinorgel i garasjen?

Kanskje for deg. For noen er det naturlig å ha en pisk i nattbordsskuffen, jeg foretrekker et automatvåpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...