Gå til innhold

Anarkisme - det naturlige samfunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg egentlig hadde lyst til å spørre om - han kommer jo traskende inn hit igjen før eller siden - er hvordan han mener han skal få i gang dette perfekte samfunnet sitt? Eller naturlig, som han kaller det. Organisere seg? Er ikke det unaturlig. Nåja, folk er fulle av selvmotsigelser.

Gi alle en maskinpistol, og fjerne politi, og stat.

Er det naturlig å ha et automatvåpen?

Er det unaturlig å ha et automatvåpen?

 

Er det unaturlig å ha håndgranater i nattbordsskuffen?

 

Er det unaturlig å ha en panzerneve i klesskapet?

 

Er det unaturlig å ha et stalinorgel i garasjen?

 

Kanskje for deg. For noen er det naturlig å ha en pisk i nattbordsskuffen, jeg foretrekker et automatvåpen.

Ja, men de premissene er skapt av samfunnet, spørsmålet var rettet til ham, og ikke deg. Hva som er naturlig for en eller annen paranoid kapitalist bryr jeg meg ikke om, poenget var om hans anarki rettferdiggjør verktøy skapt av samfunnets produksjonsmidler :roll:

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig hadde lyst til å spørre om - han kommer jo traskende inn hit igjen før eller siden - er hvordan han mener han skal få i gang dette perfekte samfunnet sitt? Eller naturlig, som han kaller det. Organisere seg? Er ikke det unaturlig. Nåja, folk er fulle av selvmotsigelser.

Gi alle en maskinpistol, og fjerne politi, og stat.

Er det naturlig å ha et automatvåpen?

Nei, men på denne måten kan vi rasere verden samfunn. Med ondt skal ondt fordrives, som det heter i Bibelen.

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig hadde lyst til å spørre om - han kommer jo traskende inn hit igjen før eller siden - er hvordan han mener han skal få i gang dette perfekte samfunnet sitt? Eller naturlig, som han kaller det. Organisere seg? Er ikke det unaturlig. Nåja, folk er fulle av selvmotsigelser.

Gi alle en maskinpistol, og fjerne politi, og stat.

Er det naturlig å ha et automatvåpen?

Er det unaturlig å ha et automatvåpen?

Ja, det er ikke i samsvar med naturen.

 

Er det unaturlig å ha håndgranater i nattbordsskuffen?

Ja, samme som overfor.

 

Er det unaturlig å ha en panzerneve i klesskapet?

Ja.

 

Er det unaturlig å ha et stalinorgel i garasjen?

Jeg vet ikk hva det er, men jeg antar at det er det, dessuten er garasje unaturlig.

 

Kanskje for deg. For noen er det naturlig å ha en pisk i nattbordsskuffen, jeg foretrekker et automatvåpen.

Du er tydeligvis en stats-elsker du også, du bare viser enda tydeligere ditt sanne jeg. Drap er det som teller. Og med staten skal det gjøres. Jeg begynner faktisk å skjønne hvorfor det heter <<staten>>....

 

 

.... Staten = Satan

Lenke til kommentar

Jeg har diskutert med anarkister før, Cestmoi2403, men du har ingen overbevisende argumenter. Kan du ikke slenge ut litt mer om det som for deg skiller det naturlige fra det unaturlige. Hvis mennesket skal bestemme selv, må det da kunne beslaglegge en garasje? Her svikter min innsikt i hvordan anarkismen definerer eiendomsrett.

 

Du må gjerne kalle staten for satan, og jeg må gjerne påpeke at det er en barnslig titulering.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Jeg har diskutert med anarkister før, Cestmoi2403, men du har ingen overbevisende argumenter. Kan du ikke slenge ut litt mer om det som for deg skiller det naturlige fra det unaturlige. Hvis mennesket skal bestemme selv, må det da kunne beslaglegge en garasje? Her svikter min innsikt i hvordan anarkismen definerer eiendomsrett.

 

Du må gjerne kalle staten for satan, og jeg må gjerne påpeke at det er en barnslig titulering.

Det naturlig er at man tar sine valg utifra, nettopp det naturlige. Dvs. at man ikke velger utifra "den kultur-teknologiske verdenen".

Lenke til kommentar
Nei, men på denne måten kan vi rasere verden samfunn. Med ondt skal ondt fordrives, som det heter i Bibelen.

 

Mener du at Bibelen er helt naturlig? Du har mange argumenter mot deg selv...

Jeg har ikke ment det, du bare antok det. Derimot siterte jeg Bibelen, det er en stor forskjell der, men du er vel ikke istand til å oppfatte det...

Lenke til kommentar

Mennesker er jo utviklet av naturen. Og mennesker igjen skapte teknologien rundt oss. Er ikke da teknologien indirekte naturlig? Dessuten; uansett hvor lagnt du sett mennesket tilbake så vil vi omsider komme oss oppp til det vi er på i dag...

 

EDIT:Støtter HalTan og olsen...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Man kan ikke ta sine valg utifra "det naturlige", siden "den kultur-teknologiske verden" eksisterer og mennesket lever i den og må ta sine valg utifra den for å overleve.

Påstand uten argument.

Jeg antar du mener jeg ikke argumeterte for hvorfor mennesket må ta sine valg utifra "den kultur-teknologiske verden", hva nå enn det er. Men det er ikke godt å vite siden du ikke påpeker det.

 

Mennesket bor i ett høyteknologisk samfunn, vi er omgitt av asfalt, datamaskiner, biler og fabrikker og er avhengig av dette. valg som er basert på hva som er "naturlig" vil føre til katastrofe, siden ingenting rundt oss er naturlig, men såklart, om du rasserer samfunnet, river ned statsapparatet og sprenger fabrikker i lufta og høgger opp veiene så kan man etter en 10-12 generasjoner ta valg basert på hva som er "naturlig". I dag vil slike valg føre til at du blir kastet på galehus.

Lenke til kommentar
Mennesker er jo utviklet av naturen. Og mennesker igjen skapte teknologien rundt oss.  Er ikke da teknologien indirekte naturlig?

Nei. Teknologien er utviklet som årsak av kunstige rettigheter, som eiendomsrett. Dette er ikke naturlig.

 

Dessuten; uansett hvor lagnt du sett mennesket tilbake så vil vi omsider komme oss oppp til det vi er på i dag...

Det er ikke noe argument for ikke å innføre det naturlige system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...