PcSpider Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Enkelt og greit spørsmål. Eg har ei maskin med ein lokal Apache server, vert hovudsakleg brukt til å lage websider på. Eg har lagt inn PHP modulen, og det meste fungerar fint. Men ikkje "include($variabel)". Noken som har ei løysing? Lenke til kommentar
PcSpider Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Ingen feilmelding, den skifter bare ikkje variabelen. include() uten variabel fungerar heilt fint. ( Td. include(main.php) ) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Prøv å bruk include('$variabel') Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Er nok det som er problemet ditt her ja. Lenke til kommentar
PcSpider Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Det rare er at vist eg uploader sida til ein webserver på nettet, t.d. Lycos, fungerar det heilt fint. Ein kamerat meinte at det kan vere ein konfigurasjonsfeil i php.ini fila, men eg har ikkje klart å finne noke som omhandla akkurat det. Lenke til kommentar
PcSpider Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Prøv å bruk include('$variabel') Funker ikkje. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Prøv å bruk include('$variabel') Funker ikkje. '$variabel' funker som kjent dårlig. dobbeltfnutter er tingen "$variabel" Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Prøv å bruk include('$variabel') Funker ikkje. '$variabel' funker som kjent dårlig. dobbeltfnutter er tingen "$variabel" Åh.. selvsagt Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Oi, så ikke at Loomy brukte enkeltfnutter... Lenke til kommentar
PcSpider Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Hadde et håp om at enkeltfnutter kunne fungere, men det funka like dårlig som doble fnutter. * Banker haudet taktfast i bordet * Plagsomt. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Sikker på at du includer rett fil, dvs. filnavnet og path er korrekt? Sjekk i php.ini at du har på error reporting. Lenke til kommentar
PcSpider Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2004 Når eg uploader til ein annan webserver, i ditte tilfellet Lycos, fungerar det heilt fint. Error reporting er eg ganske sikker er på, eg kan sjekke når eg kjem heim. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hvilket os bruker du hjemme og hvilket os er det på Lycos serveren? Lenke til kommentar
PcSpider Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Eg har ingen anelse om ka OS Lycos bruker, men eg kjører XP heime. Eg bruker "gratispakken" til Lycos, og dei fortel oss lite, i hvertfall so eg har fått med meg. Kan det vere so enkelt at Apache og XP krangler? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 sjekke errorlogen til apache, en fil som heter error_log som ligger under apachekatalogen Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 include("$variabel") or die("Beklager, kunne ikke inkludere '".$variabel."' av en eller annen merkelig grunn"); Burde si noe om hvorvidt $variabel er satt.... Jeg tenker i hvertfall med en gang at du bare henter $varibel fra f.eks. index.php?side=Velkommen og så henter $side direkte uten å ta $side = $_GET['side']..... Lenke til kommentar
PcSpider Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2004 include("$variabel") or die("Beklager, kunne ikke inkludere '".$variabel."' av en eller annen merkelig grunn"); Burde si noe om hvorvidt $variabel er satt.... Jeg tenker i hvertfall med en gang at du bare henter $varibel fra f.eks. index.php?side=Velkommen og så henter $side direkte uten å ta $side = $_GET['side']..... Er dette nødvendig? Og i så fall, kvar skal det plasserast? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. mai 2004 Del Skrevet 18. mai 2004 include("$variabel") or die("Beklager, kunne ikke inkludere '".$variabel."' av en eller annen merkelig grunn"); Burde si noe om hvorvidt $variabel er satt.... Jeg tenker i hvertfall med en gang at du bare henter $varibel fra f.eks. index.php?side=Velkommen og så henter $side direkte uten å ta $side = $_GET['side']..... Er dette nødvendig? Og i så fall, kvar skal det plasserast? Det er nødvendig ja. Plasseres gjerne sammen med andre variabel-defineringer; i toppen av scriptet. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 siden et program kjører fra topp til bunn, så må du hvertfall sette det før du skal bruke $side variabelen til noe fornuftig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå