Luft-Ulv Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 har en p3 500. har tenkt å få litt xtra ytelse fra den før jeg kjøper meg ny pc. d jeg lurer på er om jeg trenger å kjøpe meg ny vifte hvis jeg skal kjøre den på 600. har et microstar MS-6199 (i440BX)hovedkort venter på svar Lenke til kommentar
Camping Fag Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Litt mange ukjente faktorer her, men får prøve å gi noen tips :smile: Multiplier er som kjent låst på iP3 så det eneste du kan gjøre er å pumpe opp FSB. Tipper du har en 100MHz FSB chip og da er det stort sett bare å øke denne gradvis til feiler enten i POST eller krasjer windows! =) Erfaringsmessig lønner det seg ikke å kjøre PCI-klokken stort raskere enn 37MHz. Over dette og harddiskene begynner å føkke seriøst- MSI-biosen viser PCI-klokk ved siden av FSB når du justerer denne. Og om mulig, ligg unna de FSBer som aktiverer "spread spektrum" Ofte er det kvaliteten på rammen som stopper en fra å få opp hastigheten særlig. Hadde selv en iP3-450 som jeg ikke fikk klokket opp i det hele tatt! Viste seg at det var rammen min. Byttet for kort tid siden til PC133 CL2 brikker og prøvde for gøy å kjøre opp hastigheten litt og den var 101% stabil i 4,5x122Mhz (PCI-klokk 37MHz) som gav hyggelige 549MHz eller 22% helt gratis!! Siden tok jeg og brukte arctic silver II goop på både CPU og BX-chipen og nå har den blitt kjørt i 600MHz helt stabilt i snart 5uker (4,5x133MHz, PCI-klokk 33MHz) - hele 33% overklokket! nesten gratis! goopet koster vel 79,- på microplex.no men er verdt hver krone! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå