Haraldson Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Her. Satt med dette i går kveld og har sittet mer med det i dag, og lurer vel egentlig på hva dere mener om starten? Har ikke laga noe innhold, noen footer eller noe sånt ennå, bare det som er der. OG: Menyen er satt opp som liste, og menylinkene har fått attributten display: inline. Likevel legger de seg på skrå bortover, i alle fall i IE. Hvordan kan jeg fikse sånn at de uansett ligger på linje? Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Funker fint den Savner dog en strek oppe og nede også, og muligens en footer. Har vel egentlig ikke noe annet konstruktivt å si Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 En strek oppe? Altså helt øverst? Får se, tenkte liksom at siden ikke skulle ha noe marg der, men bare komme ned fra toppen. Men menyen funker da ikke fint i IE... (Det var kanskje ikke det du mente? ) Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Mangler definitivt en footer, også kan du sette en min-height på content. Bortsett fra det var siden søt den Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 En strek oppe? Altså helt øverst? Får se, tenkte liksom at siden ikke skulle ha noe marg der, men bare komme ned fra toppen. Svart strek oppe og nede slik som det er på sidene. Men menyen funker da ikke fint i IE... (Det var kanskje ikke det du mente? ) Har da ikke sagt noe om menyen i IE... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Funker min-height som det skal i IE da? Mente det ikke gjorde det, jeg.. Har ingen strek der siden footer kommer inn senere. Angående strek på toppen har jeg ingen tro på at det blir noe bra, men skal se. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ikke ha border på top. Ha min-height der bare for å tenke på oss som bruker FireFox (og idiotiske Opera da) Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Fin og smooth side, definitivt "clean". btw. hvorfor bruker du ikke php til inkludering av sider? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Kanskje han er såpass klok at han bruker mod_rewrite istedet? Lenke til kommentar
joffar Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 OG: Menyen er satt opp som liste, og menylinkene har fått attributten display: inline. Likevel legger de seg på skrå bortover, i alle fall i IE. Hvordan kan jeg fikse sånn at de uansett ligger på linje? Dette kommer muligens av at du ikke har definert hvordan <li> skal fungere i css filen. Kanskje li{ list-style-type: none; display: block; float: left; } vil hjelpe.... Enkel og grei side forresten Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) @ huf: Jeg bruker det ikke av én enkel årsak: Jeg kan det ikke! Får vel kanskje sette meg inn i det også, etterhvert. Endret 7. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Dette kommer muligens av at du ikke har definert hvordan <li> skal fungere i css filen. Kanskje li{ list-style-type: none; display: block; float: left; } vil hjelpe.... Enkel og grei side forresten Jess! Det gjorde susen! Takk for ros forresten, det gjelder alle EDIT: Hva med den 1px grå streken som kommer under footer i IE? Endret 7. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 @ huf: Jeg bruker det ikke av én enkel årsak: Jeg kan det ikke! Får vel kanskje sette meg inn i det også, etterhvert. Ikke bry deg om det. Gå direkte på mod_rewrite heller. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Nå er sida satt opp med php include, eller hva det kalles. - Og det funker! Edit: Men nå vises lista i menyen... *klippe klippe, sy og sy, vips så er du FIN og NY!* Endret 7. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 For å fjerne den grå linja på footeren, legger du til overflow: hidden på #footer. Designet ellers var i mine øyne alt for enkelt til å imponere meg i noen som helst grad _grafikkmessig_, men det er brukervennlig til de grader. Synes nok du kan legge til en del mer padding på #main, f.eks 30px, da jeg synes teksten er for tett mot kantene. Footeren burde i mine øyne også bli gjort i samme stil som header, da du vil skape litt mer likevekt mellom topp/bunn. Selve logoen i header kunne også blitt flyttet _litt_ lengre mot høyre. Menyen var rett og slett bare drittøff, ikke noe å si der. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Header modifisert overflow fiksa padding i hovedfelt fiksa (syns også selv dette ble mye bedre!) footer IKKE fiksa, da jeg nå skal prøve å få av noen tørre linser jeg har hatt på litt for lenge, og deretter gå og legge meg. Ellers takk for konstruktiv kritikk, og ros for meny. Den må nok fikses på, liker ikke at den er så høyrestilt som den er nå, men det tar jeg etter ca. 10 timers søvn... Edit: Tror også jeg skal fikse margin under på et par titalls piksler. Natta! Endret 7. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 > Flyttet hit < Har prøvd å fikse en litt mer lik footer. Blir nok til at jeg flytter "byline" ned til det grå feltet, og får inn en undermeny til f.eks bildegallerier på det hvite... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Kunne vært stilig, men headeren skjærer ut for min del.. Det står lissom "Keep It Clean" i headeren, men jeg føler den er for mørk/skitten.. Noe lysere kanskje..? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Mener selvfølgelig ikke at siden skal være skinnende og hygienisk rein med det slagordet. Tenkte på stilen, jeg. Men det gjorde kanskje du også? Uansett er header basert på et bilde, og bildet er av en ambulanse-garasjeport (Egentlig ganske rein og fin den, altså ) Skal se om jeg får lagt på noen effekter som glatter ting litt ut etterhvert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå