Gå til innhold

Sysler litt med ny design...

Anbefalte innlegg

Her.

Satt med dette i går kveld og har sittet mer med det i dag, og lurer vel egentlig på hva dere mener om starten?

Har ikke laga noe innhold, noen footer eller noe sånt ennå, bare det som er der.

OG: Menyen er satt opp som liste, og menylinkene har fått attributten display: inline. Likevel legger de seg på skrå bortover, i alle fall i IE. Hvordan kan jeg fikse sånn at de uansett ligger på linje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En strek oppe? Altså helt øverst? Får se, tenkte liksom at siden ikke skulle ha noe marg der, men bare komme ned fra toppen.

Svart strek oppe og nede slik som det er på sidene.

Men menyen funker da ikke fint i IE... (Det var kanskje ikke det du mente?  :roll: )

Har da ikke sagt noe om menyen i IE...

Lenke til kommentar
OG: Menyen er satt opp som liste, og menylinkene har fått attributten display: inline. Likevel legger de seg på skrå bortover, i alle fall i IE. Hvordan kan jeg fikse sånn at de uansett ligger på linje?

Dette kommer muligens av at du ikke har definert hvordan <li> skal fungere i css filen.

Kanskje

li{
list-style-type: none;
display: block;
float: left; }

vil hjelpe....

Enkel og grei side forresten :D

Lenke til kommentar
Dette kommer muligens av at du ikke har definert hvordan <li> skal fungere i css filen.

Kanskje

li{
list-style-type: none;
display: block;
float: left; }

vil hjelpe....

Enkel og grei side forresten  :D

Jess! Det gjorde susen!

Takk for ros forresten, det gjelder alle :)

EDIT: Hva med den 1px grå streken som kommer under footer i IE?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

For å fjerne den grå linja på footeren, legger du til overflow: hidden på #footer.

Designet ellers var i mine øyne alt for enkelt til å imponere meg i noen som helst grad _grafikkmessig_, men det er brukervennlig til de grader.

Synes nok du kan legge til en del mer padding på #main, f.eks 30px, da jeg synes teksten er for tett mot kantene. Footeren burde i mine øyne også bli gjort i samme stil som header, da du vil skape litt mer likevekt mellom topp/bunn.

Selve logoen i header kunne også blitt flyttet _litt_ lengre mot høyre.

Menyen var rett og slett bare drittøff, ikke noe å si der. :thumbs:

Lenke til kommentar

• Header modifisert
  • overflow fiksa
  • padding i hovedfelt fiksa (syns også selv dette ble mye bedre!)
  • footer IKKE fiksa, da jeg nå skal prøve å få av noen tørre linser jeg har hatt på litt for lenge, og deretter gå og legge meg.

Ellers takk for konstruktiv kritikk, og ros for meny. Den må nok fikses på, liker ikke at den er så høyrestilt som den er nå, men det tar jeg etter ca. 10 timers søvn...

Edit: Tror også jeg skal fikse margin under på et par titalls piksler. Natta!

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Mener selvfølgelig ikke at siden skal være skinnende og hygienisk rein med det slagordet. Tenkte på stilen, jeg. Men det gjorde kanskje du også?

Uansett er header basert på et bilde, og bildet er av en ambulanse-garasjeport :p

(Egentlig ganske rein og fin den, altså :roll: )

Skal se om jeg får lagt på noen effekter som glatter ting litt ut etterhvert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...