Gå til innhold

TES: Morrowind

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp ryddet i cd kofferten min. Der fant jeg en orginal cd med morrowind inni, Wow sier nå bare jeg (tror det var med et spill blad en gang). Men nå tenkte jeg å spille dette spillet, men jeg trenger litt hjelp.

Hva er enklest første gangen du skal spille dette spillet, å har dere noen "spoilers" til meg som kan hjelpe meg den første timen for å få det til å gå lettere?

Kunne vært hyggelig med svar :)

Med vennlig hilsen

Nikern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er enklest første gangen du skal spille dette spillet

Tenker du på rase og klasse da?

Ja det var nok det jeg tenkte på. pluss noen tips helt i starten så jeg ikke dør mot den første jeg møter :)

Lenke til kommentar
Hva er enklest første gangen du skal spille dette spillet

Tenker du på rase og klasse da?

Ja det var nok det jeg tenkte på. pluss noen tips helt i starten så jeg ikke dør mot den første jeg møter :)

OK, skal vi se.

Siden du er nybegynner, vil jeg råde deg til å begynne som fighter. Det er som oftest enklere, da våpen (i begynnelsen) er -mye- mer effektivt enn magi.

Når det gjelder klasse, er det nok ikke dumt å velge imperial. Disse har bonus i Long Blade, noe som er særdeles nyttig for en fighter.

Når det gjelder tips ellers, burde du tidlig skaffe deg et godt våpen.

Sword of White Woe (som man finner i toppen av en av tårna i Balmora, det ligger oppe på et skap) er et godt eksempel. Det er verdt 17.000, og er også enchantet med firedamage.

Med dette sverdet kommer du et godt stykke som nybegynner, da du uten større problemer kan knerte en forhatt Cliff Racer.

Lenke til kommentar

Byen, eller landsbyen, du starter i, heter Seyda Neen.

Ditt første oppdrag i Morrowind, er nettopp å reise til Balmora å levere en pakke til en bestemt person.

For å komme til Balmora, bør du bruke en Silt Strider, som ligner et insekt, og som står like utenfor Seyda Neen.

Jeg husker ikke helt hvilket tårn i Balmora sverdet lå i, men det var ett av de fire i byen. Bare prøv ut!

Lenke til kommentar
Balmora er den byen du "spawner" i helt i starten? Eller den du må reise til? Hvordan kommer jeg meg inn i det tårnet?

Det er ikke der du starter, men du kan ta en stilt strider dit fra der du startet.

Og tårnet er bare gå rett inn i, men pass på at ingen ser at du stjeler sverdet.

Lenke til kommentar
Du kan jo også gå å hente chrysamere, men da blir spillet litt for lett for det sverdet er et av de beste i spillet. 2-handed long blade, 5-70 damage og enchanted med fire resistance.

Og hvor finner man den, om jeg tør spørre? :)

Lenke til kommentar

Du bør nok værra fighter ja... men ellers så burde det gå bra samma hva du bruker. Skal du værra fighter så kan du egenltig værra alle rasene utenatt kahjit, argonian og kansje Wood Elf. Spillet er ikke så altfor vanskelig når man er vanlig kriger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøv med mange chars helt i begynnelsen prøv deg frem og du vil snart lære noen triks i begynnelsen.

Hær er noen goe newbie tips:

- Stjel alt du ser og selg det til en selger som liker deg.

- I begynelsen får du en ring gi den til FArgoth i Seyda Neen, gå så opp i andre etasje i Arilles Tradehous og prat med en mann oms vill gi deg en quest for å dinne Fargoths skjulested gjør questen (stå i tårnet og se fargoth gå bort til en trestubb mitt på natten) gå bort til trestubben og aktiver den og woialla du har 300 gull. Viss du går tilbake til mannen så tar han den ubrukelige ringen pluss 200 gull så jeg vill eikke gått tilbake til han.

- Skaff deg noe btukbart utstyr.

- Let her etter godt utstyr som er lett å få tak i.

- Skaff deg et kart over den store verdenen.

- Skaff deg en almisivi intervention spell som tar deg til nermeste tempel viss du skulle ha bruk for det. Feks viss du plutselig oppdager at et monster kommer til å drepe deg.

- Lagre ofte og før du tar et oppdrag, det er forvirrende å måtte drive å bla i journalen etter gamle oppdrag som var for vanskelige.

- Ikke bruk transport middel over kort distanser. Når du går sparer du penger pluss at du får mange rotter, scribs og cliff racere på som du kan trene på.

- Viss finner tinge med en god value selg det til Creeper i Caldera (du finner han i 2 etg i Ghorak Manor) han har 5000 gull og kjøper alt til full pris. Eller bruk the talking mudcrab, han har 10k men er litt langt ute i ødemarken.

- Viss du stjeler et sjørt av en handler vill du aldri kunne selge det samme skjørtet elller alle andre sjørt tilbvake til denne selgeren!!! Beware

Håper det hjelper, kart finner du forresten her: :thumbup:Morrow kart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...