mancunian Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Sitter her med et gammelt digitalkamera og vurderer nå å anskaffe meg et nytt. Har sett på prisguiden på Canons A80 og har lagt merke til at feks xd.no har et kamera som er merket "nordisk" mens fotovideo.no har et merket "norsk". De som er merket "EU" er vel ikke noe å satse på pga garanti så vidt jeg har fått med meg, men mitt spørsmål er da: Finnes det noen forskjell på norsk og nordisk utgave? Da er det vel spesielt garantien som er viktig, men også andre forskjeller. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Kanskje svensk språk i menyen elns. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Norsk og nordisk versjon er den samme. Inneholder dansk bruksanvisning, og du har valg for norsk språk i menyen. EU versjon inneholder bruksanvisning på ett annet europeisk språk, vanligvis tysk, i en del tilfeller også engelsk, men du kan også risikere å få for eksempel spansk eller fransk bruksanvisning også (nordisk bruksanvisning kan kjøpes fra Canon Norge, men er så dyrt at da lønner deg seg ikke å kjøpe EU versjon i utgangspunktet). Er det engelsk versjon, er det mulig du må kjøpe en adapter for strømkontakt, ettersom de bruker en litt annen form på strømkontakten i England. Uansett om du kjøper EU eller nordisk/norsk versjon, er du dekket av reklamasjonsretten som på digitalkamera i den klassen er to år. Men hvis du kjøper EU versjon, må du levere kameraet inn til akkurat den butikken du kjøpte den i, ettersom det er de som er importører, og ikke Canon Norge. Kjøper du nordisk versjon, kan du levere til en hvilken som helst Canon forhandler i Norge, da det er Canon Norge som gjør reparasjonen for deg. EU versjoner må også ofte sendes til utlandet for reparasjon, noe som gjør at slike saker tar lenger tid. Og skulle butikken du har kjøpt kameraet i gå konkurs, så står du uten rettigheter i det hele tatt. Du er vel fortsatt dekket av ett års garanti, men da må du selv stå for forsendelse til verksted i utlandet. Man kan altså spare noen få kroner på å kjøpe EU versjon, så får man selv vurdere om man er villig til å ta den risken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå