Gå til innhold

X800 pro/xt osv

Kark

Anbefalte innlegg

Etter som jeg leser mer og mer om de nye ATI kortene og ser at det varierer med 16 og 12 pixelpipelines osv på kortene så sitter jeg med et 9800 non pro som jeg biosflashet til pro og tanken slår meg at dette finner vel noen ut på disse nye kortene også.Er kortene "like" eller fysisk forskjellige.Dette er vel litt tidlig å spørre om men men.Jeg skal i hvertfall se meg om etter "dårligste" X800 som jeg om mulig flasher til beste.

Noen som har funnet eller lest noe om dette enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xt har 16 pipelines, pro har 12 og se har 8 pipelines....Pipelines er fysiske... Jeg tror nok at ikke går, hvis ikke alle har 16 pipelines egentlig, men de er "låst" (lite trolig)

Endret av cowai
Lenke til kommentar

Er ikke noen pipelines bare slått av på dårligere modeller da? Jeg vil tro det er billigere for ATI og produsere massevis av en brikke og slå av og på funksjoner med firmware. Er ikke sikkert det blir bra og flashe allikavel fordi det kan være at det er feilproduksjon av en brikke som gjør til at den blir Pro istedet for XT slik at et par av pipelines ikke virker.

Alt dette er bare spekulasjoner da ;)

Lenke til kommentar

Er en annen tråd om modding av x800pro kort på skjermkort delen av forumet.

De har funnet ut at de resterende 4 pipelines på x800pro ikke kan aktiveres.

Dermed setter dette en stopp for modding på den måten.

Antar det samme med x800se..

Lenke til kommentar
Er en annen tråd om modding av x800pro kort på skjermkort delen av forumet.

De har funnet ut at de resterende 4 pipelines på x800pro ikke kan aktiveres.

Dermed setter dette en stopp for modding på den måten.

Antar det samme med x800se..

Huff sier du det,ja vel da har ATI sørget for å fjerne den muligheten for oss som prøver og kjøpe billig.Stor synd spør du meg.Men dette er jo helt nytt enda så jeg holder en knapp på at russerne "forsker" litt på omerådet så får vi se.

Men som White Tiger sier så er det litt rart at ATI ikke produserer en masse "like" kort med 16 pixel pipelines og nedgraderer de dårligste til 12 pp.For pris er jo styrt av mengde produsert blant annet.

Jeg sier som TINE " jeg bare MÅ ha det" he he he

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig at det er dumt at det ikke er mulig å aktivere de resterende pipelines, men det hadde vært litt rart hvis alle bare kunne kjøpe det billigste kortet og softmodde og ha det beste...

Da hadde ati tapt mye penger.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...