Spragleknas Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Gjelder: Ruter: D-link DI-514 T. nettverkskort: D-link DWL-610 ADSL-Modem: Speed Touch 510i (u/ruteter) ISP: Telenor Problemet: - Får ikke lastet ned filer fra eks. Shareaza - Nettverket er tregt - selv om signalstyken oppgis som "Svært bra" og "Utmerket" Har satt opp kontoen som PPOE. Kjører uten kryptering. Har prøvd uten branmur (ZA) . Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 I mitt aksesspunkt må jeg åpne de portene jeg trenger selv om firewallen er deaktivert. Er routeren satt opp som å kjøre som en dhcp server? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Nei.... synes å minnes at den er deaktivert. Hvordan åpner jeg portene med D-links prg.? Vet det er fra http://192.168.0.1/ ... men ser ikke hvordan jeg åpner porter der... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har selv erfaring med at trådløst kan bli uhyre tregt om jeg begynner å kjøre P2P... Husverten har en D-Link ruter, og jeg har sett i Brannmur-loggen at den ved et par tilfeller har mistenkt min maskin for å være en skummel fisk, og stengt meg ute! Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Sett opp routeren til å kjøre som dhcp server, det kan hjelpe. Vet desverre ikke hvordan man åpner porter på din router, men på min 3com Office connect, er det inne på "advanced" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå