Micro80 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Heisann!!! Jeg har et hjemmenettverk som er satt opp mellom 2 stasjonære pc'er og 2 stk bærbare pc'er og en printerserver. Det jeg lurer på her er hvordan jeg setter opp nettverket mitt best mulig. Jeg har satt det opp allerede og har tilknyttning til Internett via ADSL modemet. Det funker bra. Men når jeg skal gå inn på de andre maskinene så funker det sånn halvveis. Når jeg skal kontakte den ene stasjonære mot den andre så spør den om passord. Det er ikke lagt inn noe passord i systemet. En annen ting er at jeg kommer ikke inn på den ene bærbare, den sier at jeg ikke har adgang. Hvordan setter jeg opp adgangen på pc'ene. En jeg spurte sa at jeg måtte sette opp egene profiler på vær pc for å få kontakt, er dette nødvendig, det ser så rotete ut når jeg skal logge meg inn på Windows. Pc'ene bruker kun en profil på vær og vil helst gå rett inn uten å måtte logge seg på manuelt. Hvordan gjøres dette? OS'en som blir brukt er XP Pro på begge stasjonære og den ene bærbare hvor jeg får kontakt med. Den andre bærbare har XP Home og det er den jeg ikke får kontakt med. Hvordan setter jeg opp adgangskontrollen sånn at jeg kommer inn uten å måtte lage profiler på pc'ene. Vil helst slippe. Må jo finnes et eller annet sted man kan det. Ang. deling av ressurser og hva som kan deles over nette. Har SCSI scanner i tileg en USB scanner som jeg håper på å dele går det? Håper dere kan hjelpe meg med dette her... Takker på forhånd... MVH Mikkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå