skjelsba Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Jeg sitter med min laptop som er koblet på nettet via WLAN. Han jeg skal arbeide sammen med har ikke wlan på sin laptop, men vi har en kryssa TP-kabel. Begge kjører windows XP. Hvordan kan vi få maskinen hans på nett? Send gjerne en "inn-med-teskje-oppskrift". Har prøvd å bruke veiviseren "Installer hjemmenettverk eller lite kontor-nettverk" i windows, men det funka ikke likevel. Setter pris på hjelp her! edit: skrieflei Endret 7. mai 2004 av skjelsba Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Tror det bare er nødvendig å sette default gateway og dns serveren til host maskinen på den pc'en som skal koble seg opp via deg. Altså den ip-adressen til kortet ditt som er koblet til hans pc. edit: ganske dårlig forklaring Endret 7. mai 2004 av TCi Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Nei, det er ikke bare det. Du må gå på WLAN tilkoblingen sominternett kommer inn på og velge "internet connection sharing", "deling av internett" (husker ikke ordrett hva det heter på norsk.) Valget er på samme arkfanen som den innebygde brannmuren. Der ser du også intrukser på hva du skal gjøre på klientene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå