Espen_^ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Får denne feil meldingen libfam.so.0 is not a symbolic link. None som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Det er det nok, men da må du gi litt mere informasjon. F.eks. hva du gjør når meldingen kommer. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Fikk det da jeg prøvde å inst dropline. Testet å kjøre ldconfig da fikk jeg samme meldingen Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 root>updatedb user>locate libfam.so.0 /path/libfam.so.0 user>ll path lib* Hvis locate ikke gir noe resultat, mangler du en filen libfam.so.0. Programmet ser etter en symbolic link, så hvis du ikke finner noe sånt som 'libfam.so.0 ->' må du sørge for at det er det. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 libfam.so.0 is not a symbolic link. Bibliotekene i Linux er ordnet i en litt "finurlig" måte. Biblioteket har langt navn (med versjonsnummer) og deretter er det symlinks til kortere versjoner av det samme navnet (til slutt uten versjonsnummer). Dette gjør at man kan ha flere versjoner av samme bibliotek innstallert, men når et program bare vil ha det nyeste kan det enkelt bruke "libxyz" som da er en symlink til den nyeste versjonen "libxyz.1.2.3." Det han klager på er at det faktisk ikke er en symlink, men en direkte binær fil (som dermed kan lage krøll når du installerer en nyere versjon av biblioteket). [cronius@lollipop lib]$ ls -la libpam* lrwxrwxrwx 1 root root 11 Mar 18 18:20 libpam.so -> libpam.so.0 lrwxrwxrwx 1 root root 14 Mar 18 18:20 libpam.so.0 -> libpam.so.0.77 -rwxr-xr-x 1 root root 32416 Mar 16 20:52 libpam.so.0.77 Hvorfor det er blitt kluss hos deg er et annet spørsmål. For å løse det ville jeg kopiert de aktuelle til et trygt sted (sikkerhetskopi), og deretter fjernet den som ikke skal være en symlink og lagt en symlink der i stedet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 FAM er noe drit. Det nekter meg å avmontere ting i GNOME - for hvis jeg åpner noe direkte fra en diskett etc., nekter fam å slippe mappa så jeg ikke får logget ut. Møkkafam. Og JA da, den er der i FC2-test 3 også. Har rapportert den alt (for FC1), rapportert den på nytt for FC2 t3, etter en uke slengt på en melding til i håp om at maintaineren ikke hadde sett det (f. de jobber faktisk for redhat og får lønn derfra - på tide å fikse distroens standard-skrivebordsmiljø!!!) Men det virker som om han driter i det - noe som kan virke som den mest idiotiske bug'en i Fedora. Regner med at problemet ikke eksisterer i "standard" Gnome? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå