martin_hellum Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har slettet 3 av 4 harddisker. 3 av de er i ntfs og den som er igjen er i fat32. Så skal jeg legge in xp på nytt! Så står det at jeg må formatere den i ntft! er det noen mulighet for å komme unna dem! Fordi jeg har all det viktigste på den med fat32 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Kople ut den disken når du installerer, når du er ferdig kopler du den til, og du trenger ikke gjøre noe med den. (denne hadde vel hørt hjemme i windows kategorien ?) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Feilpostet. flyttes til "Programvare -> Windows" Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 skal da gå ann å kjøre xp på fat32, sikker på at du ikke har glemt å lese ett valg eller noe? Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 joda, går da an å kjøre Windows XP i FAT32. Windows 2000 også forresten. ikke noe problem og kjøre XP i FAT32. men selv bruker jeg aldri FAT32 på systempartisjonene mine. der bruker jeg NTFS. har ikke å si for meg for jeg kjører NTFS i både Windows 2000 også Windows XP. bare å velge FAT32 under installasjonen det så er det fiksa. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Min teori: Det er vel en maks størrelse for fat32, ikke sant? Hvis en partisjon overskrider en viss størrelse så blir valget å formatere med FAT32 borte og bare NTFS eller NTFS (hurtig) blir igjen. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil da. Endret 7. mai 2004 av ob1 Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har slettet 3 av 4 harddisker. 3 av de er i ntfs og den som er igjen er i fat32. Så skal jeg legge in xp på nytt! Så står det at jeg må formatere den i ntft! er det noen mulighet for å komme unna dem! Fordi jeg har all det viktigste på den med fat32 Uansett ikkeno problem. Ntfs ser og leser fat32 partisjoner helt fint. Omvent er det værre, må ha tillegsprogrammer eller Linux da. Lenke til kommentar
martin_hellum Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Ok! men åssen for jeg gjort det så jeg kobler ut den ene delen av disken? det er E,d,f og c. C er den som jeg må ha og er i fat32... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Brems litt nå. Er det 4 FYSISKE harddisker vi snakker om? Eller er det 4 patisjoner på samme fysiske disk? Siste posten din tolker jeg som om det er 4 partisjoner (oppdelinger) på samme fysiske harddisk. Kan du spesifisere? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Det er vel en maks størrelse for fat32, ikke sant? Det stemmer. Så vidt jeg husker er det 30 GB, og grense på filstørrelsen på 4GB. Lenke til kommentar
martin_hellum Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Det er en fysisk stasjon som er delt opp i 4 partisjoner Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 A-HA! Da må du enten slette alle partisjoner og opprette en ny på maks 30 GB (se svar fra anderlin) og da kan du formatere den i FAT32. Hvis du ikke kan slette partisjonene så må du nok ta frem Partition Magic eller tilsvarende 3. parts program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå