Gå til innhold

Må ha ntfs for Xp?

Anbefalte innlegg

Jeg har slettet 3 av 4 harddisker. 3 av de er i ntfs og den som er igjen er i fat32. Så skal jeg legge in xp på nytt! Så står det at jeg må formatere den i ntft! er det noen mulighet for å komme unna dem! Fordi jeg har all det viktigste på den med fat32

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, går da an å kjøre Windows XP i FAT32. Windows 2000 også forresten. ikke noe problem og kjøre XP i FAT32. men selv bruker jeg aldri FAT32 på systempartisjonene mine. der bruker jeg NTFS. har ikke å si for meg for jeg kjører NTFS i både Windows 2000 også Windows XP.

bare å velge FAT32 under installasjonen det så er det fiksa.

Lenke til kommentar

Min teori:

Det er vel en maks størrelse for fat32, ikke sant? Hvis en partisjon overskrider en viss størrelse så blir valget å formatere med FAT32 borte og bare NTFS eller NTFS (hurtig) blir igjen.

Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil da.

Endret av ob1
Lenke til kommentar
Jeg har slettet 3 av 4 harddisker. 3 av de er i ntfs og den som er igjen er i fat32. Så skal jeg legge in xp på nytt! Så står det at jeg må formatere den i ntft! er det noen mulighet for å komme unna dem! Fordi jeg har all det viktigste på den med fat32

Uansett ikkeno problem. Ntfs ser og leser fat32 partisjoner helt fint. Omvent er det værre, må ha tillegsprogrammer eller Linux da.

Lenke til kommentar

Brems litt nå. Er det 4 FYSISKE harddisker vi snakker om? Eller er det 4 patisjoner på samme fysiske disk?

Siste posten din tolker jeg som om det er 4 partisjoner (oppdelinger) på samme fysiske harddisk.

Kan du spesifisere?

Lenke til kommentar

A-HA! :idea:

Da må du enten slette alle partisjoner og opprette en ny på maks 30 GB (se svar fra anderlin) og da kan du formatere den i FAT32.

Hvis du ikke kan slette partisjonene så må du nok ta frem Partition Magic eller tilsvarende 3. parts program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...