ManagHead Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Sitter med en maskin som ikke brukes til noe, så jeg tnkte jeg skulle sette opp en server. Den har Win XP "Homo" Edition. Hva må jeg gjøre for å få maskinen til å "tro" at den er en sever? Har ikke prøvd dette før så det hadde vært fint med litt hjelp! Takk for svar! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 1) Skift til GNU/Linux. 2) Gjør en liten dans. 3) Lev lykkelig. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Går det ikke med win XP? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvilken server skal det være da? Filserver, spillserver, mailserver, DHCPserver osv... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Vet ikke aå mye om det, men en som jeg kan ha internettsider og sånt på, DHCP kanskje? Ikke filserver, for det er ikke noe stor disk på maskinen! Lenke til kommentar
oycob Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 du trenger åpenbart ikke å bruke denne maskinen som server Først må behovet komme, så serveren... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 du trenger åpenbart ikke å bruke denne maskinen som server Først må behovet komme, så serveren... Tenkte å prøve det! Lenke til kommentar
oycob Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) vel, du må nesten velge hva salgs server du vil ha... du ville ha en webserver, da kan du jo prøve å laste ned apache til windows... DHCP server vil du visst også ha (håper du vet hva det er da, har ikke så mye med webserveren å gjøre ) så da kan du jo bare ta et søk på dhcp servere til windows, så skal du finne mye rart... btw: du kan vel også få xp prof til å kjøre dhcp ved å dele internettilkobling, men mener at dette er umulig med home ed. Endret 7. mai 2004 av oycob Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Du missforstod meg vist litt, jeg trodde at webserver var det samme som DHCT Skal laste ned apache nå! Lenke til kommentar
delfin Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hehe misforstod ja...vel...DHCP deler ut IP'er og DNS info og sånn...greit å ha om du setter opp nettverket riktig Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Det er vel heller ManagHead som missforstår? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Er nok heller det ja...tror ikke jeg fikk understrekt den vennligsinnede sarkasmen i innlegget mitt trenger bare en "server" av et slag .. jajamen ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå