mediamulti Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei alle sammen Har filmet en konfirmasjons gudsteneste og der har jeg tatt opp lyden på PA anlegget på en minidisk. Har noen en enkel oppskrift på hvordan jeg får dette over på PC på en enkel og grei måte? Kanskje noen har et forslag til ett enkelt program som kan brukes? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Koble minidiscen til Line In på lydkortet. Så kan du muligens bruke den saken som er med Windows til å spille inn lyden. WinAmp har også sikkert noe du kan bruke Lykke til Lenke til kommentar
olemm Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 For en enkel overføring ville jeg brukt (Cool Editeller et annet enkelt sharewareprogram - det finnes sikkert 30 - 40 slike. Har selv ikke brukt denne versjonen av Cool Edit, men tidligere var dette et enkelt og intuitivt program med noen redigeringsfunksjoner. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Et godt råd forøvrig er å forsøke å "blande" lyd fra kameraet med lyd fra PAen, lydkvaliteten ut fra PA er mye bedre men ofte høres ofte tørr og litt kunstig ut. Kan for eksempel hente litt ambiente lyder fra videobåndet. Å spille av videoens lydspor samtidig med minidiscen kan også gjøre det litt lettere å synkronisere lyd og bilde (vil jeg tro). Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Bruk Soundforge hvis du har tilgang til det... Bruker dette til veldig mye videoproduksjon, enkelt og redigere lyd og legge på efekter osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå