Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bruke Bil-subwoofer til vanlig anlegg? går det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke forsterkeren i bil beregna på 12v, sånn at du trenger en omformer? eller er jeg helt på potetjorde?

Jeg har snakket med noen halvpeil folk på MirC. De sier at jeg trenger en transformator som gjør om 230V til 12V. Fattern sier at en transformator som takler 300W koster flere tusen.

Stemmer dette? Noen som har URL til en billig transformator jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
koster nok litt en 300w transformator ja

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en så stor transformator på nettet? Må ikk eoste mere enn et par hunde :roll: Hvis den koster mere så gidder jeg ikke ass..

Lenke til kommentar

Det koster ikke så mye.. kanskje 1400 spenn.

Dessuten er ofte (ikke alltid) bilforsterkere ment å ha en ganske høy volt inn på signalet fra cd - spilleren. En vanlig pc o.l leverer ikke mange volt på fks hodetelefonutgangen.

Lenke til kommentar

Som du påpeker er det snakk om 12V supply her. Du skal ha noen rimelig kraftig dimensjonerte saker for å levere den strømmen det er snakk om her - 25A. Da snakker vi store sikringer og alt mulig. Nei, var jeg deg ville jeg kjøpt en vanlig 230V amp, den kan du jo få bruk for i andre sammenhenger også.

Lenke til kommentar
Få tak i et bilbatteri som du bruker når du skal spille lyd, også ladder du opp batteriet når du ikke bruker det. Skal vel gå bra det?

Ikke dumt ;) Hvor får jeg sånn strøkabel jeg trenger fra da?

Lenke til kommentar

Du kan bruke et bilbatteri sammen med en vanlig bilbatteri-lader.

Det skal gå bra.

Kabler og slikt får du kjøpt på Torshov, Biltema, Bilradiospesialisten og mange mange andre elektro-butikker.

Husk at du også må ha en styrestrøm til forsterkeren for å få slått den på. Den skal ha 12V inn. Her kan du bruke en vanlig lysbryter eller hva du måtte finne på.

Lenke til kommentar

Du tar en gammel powersuppy, og finner på internett hvor du må sette en ståltråd for å få den på uten at den står i et hovedkort. så taper du igjen med en teip.

Du får ikke full effekt men dt holder i masse vis. Hadde 2 * 12" 300watt rms. fynka bra det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...