parazite Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvor mye koster det å lakkere hele bilen? Mye koster det å kjøpe bare lakken? Har kanskje noen som kan lakkere for meg. Lenke til kommentar
Headmasta Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Det kommer helt an på hva som skal gjøres. Skal du bare lakkere utvendig? Skal du pusse den ned selv? Hvor stor er bilen? Med hvilken kvalitet skal det gjøres? Skal det gjøres svart? osv... Men for å ta et eksempel så har jeg lakkert en boble utvendig, pusset ned selv. Det kostet ca 3000 men det var ikke den beste lakkereren i verden heller.... Det enkleste er å se i gule sider etter lakkverksteder og ta en ringerunde... Lenke til kommentar
parazite Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Det er en mercedes c-180 1993 mod. Skal lakkere hele bilen og har ikke planer om å pusse ned selv. Arbeidet skal selvfølgelig gjøres svart Ønsker at det skal være god kvalitet over lakkeringen. Lenke til kommentar
parazite Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Hvor mye arbeid er det å pusse ned bilen selv? Lenke til kommentar
Ronnyronny Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Kommer ann på om det er rust fra før av. Har du f.eks. noen steinsprut her og der, må rusten fjernes, og uansett rust eller ikke, så må dem fylles igjen. Pris på lakkering der lakkerer gjør hele jobben: 25.000 Pris når du gjør forarbeidet (matting/teiping): 15.000 Lakk er dyrt. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Det kommer jo veldig ann på hva slags type lakk du skal ha, metallic osv.. Men priskalsene ronnuronny viser tror jeg er relel. Lenke til kommentar
Fordxr4x4 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 så blir det fort jævlig stygt hvis du får en annen farge inni bilen enn uttapå Lenke til kommentar
EroTix Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kommer ann på om det er rust fra før av. Har du f.eks. noen steinsprut her og der, må rusten fjernes, og uansett rust eller ikke, så må dem fylles igjen. Pris på lakkering der lakkerer gjør hele jobben: 25.000 Pris når du gjør forarbeidet (matting/teiping): 15.000 Lakk er dyrt. Jeg fikk pris på metallic-lakkering av hele bilen, inkludert lakk og grunning, på 8000,- m/kvittering og mva, forutsatt at jeg tok pussing/sparkling selv... dette var på en Mercedes S-klasse w126. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Fikk det til 5k dersom jeg leverte den ferdig til lakkering Lenke til kommentar
EroTix Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Fikk det til 5k dersom jeg leverte den ferdig til lakkering Hos hvem? Veldig interessert! Skal snart lakke bilen min ser du... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 (endret) Husk at grunnarbeidet er det viktigste for å få et godt resultat... Småbulker og andre småskader er veldig lett synlig på en ny-lakkert bil... Viktig å bruke ordentlig sparkel/fyllmasse der det trengs. Ikke "Rimi-varianten..." Endret 1. oktober 2004 av JarleW Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Dra til Polen og hellakker bilen der. Det er fremdeles svææært billig der nede. Kan selvsagt være en fordel å kjenne noen slik at du kan få hjelp til å finne et bra sted. Hørte med en kamerat av meg som har masse venner der nede og noen av disse vennene jobber med lakkering. De skulle ha 3.000 for en vanlig jobb inkl. alt av arbeid. Kan sikkert komme opp i det dobbelte hvis du skal ha spesielle lakktyper el. Gutta har fremdeles timelønn på 8 kr timen, men dette kan selvsagt fort endre seg når de får Euro og blir fullverdige EU medlemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå