Gå til innhold

Kjøpe eller lage ?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt på å lage meg et kabinett til det utstyret jeg har, slik at det er god nok plass til alt.

Men jeg har fundert litt over åssen jeg skal lage dette, og det jeg har kommet frem til at det er jo ikke så enkelt som jeg skal ha det til :p

Noen som har noen tips til meg angående dette ?

Hva er best, kjøpe et "standard" kabinett, og modde det, eller lage alt fra bunnen av ?

Har tenkt å kanskje bruke aluminium på toweret, som blir støttet opp av en tre ramme. Er dette noe gunstig ?

Evt åssen skal jeg feste aluminiums platene, vil helst ikke at det skruer etc skal vises.

Hvordan lager man ei dør ?

Mange spørsmål her, men har dere noen gode tips, bare kom med de :D

Endret av Moltrez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville laget det selv om jeg var deg. det går bra og bruke aluplater. du kan veste de med lim på en egen ramme.

Så lager du en dør av dette.. blir som om dette er en del av kabinettet. Om du er flink kommer det nesten ikke til og vises at det er en skjøt :D

Har tenkt og gjøre dette selv... en gang i fremtiden..

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er helt sikker bør du ta utgangspunkt i et kabinett og modde det om du vil. Du trenger jo ikke kjøpe et nytt. Det er jo mange gamle datamaskiner som står ubrukt rundt omkring. Hvis du spør fint, får du sikkert et med noen.

Grunnen til at jeg anbefaler deg til å ta utgangspunkt i et gammelt et, er at det er svært mange ting man må lage tidkrevende løsninger på dersom man lager et kabinett fra grunnen av (jeg er i ferd med å lage en maskin selv, så jeg snakker av erfaring).

Modd et gammelt kabinett først. Hvis du tar utgangspunkt i et ATX-kabinett gjør du det enklest for deg selv, siden de forskjellige hardware-delene da vil passe uten for mye tilpassinger.

Ta det du lærer og kommer på under denne modden, og bruk det til å lage en ny maskin fra scratch senere!

Lykke til!

Lenke til kommentar

karamba : Joda, hadde sikkert ikke vært så dumt å modde et gammelt kabinett først. Men midi tower's er så små :p

Har 4 cd roms, floppy, 3 harddisker (strikk oppheng, da snakker vi ca 5 3.5"), vannavkjøling, lys, vifter. Derfor blir det ganske trangt i et midi kabinett :p

Har sett på Big Tower's, men da prøver jeg meg heller på å lage meg et tower selv. Blir det ikke vellykket, lærer man iallefall av det :D

Takk for støtten :)

Flere tips ? :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er helt sikker bør du ta utgangspunkt i et kabinett og modde det om du vil. Du trenger jo ikke kjøpe et nytt. Det er jo mange gamle datamaskiner som står ubrukt rundt omkring. Hvis du spør fint, får du sikkert et med noen.

Grunnen til at jeg anbefaler deg til å ta utgangspunkt i et gammelt et, er at det er svært mange ting man må lage tidkrevende løsninger på dersom man lager et kabinett fra grunnen av (jeg er i ferd med å lage en maskin selv, så jeg snakker av erfaring).

Modd et gammelt kabinett først. Hvis du tar utgangspunkt i et ATX-kabinett gjør du det enklest for deg selv, siden de forskjellige hardware-delene da vil passe uten for mye tilpassinger.

Ta det du lærer og kommer på under denne modden, og bruk det til å lage en ny maskin fra scratch senere!

Lykke til!

Er enig med karamba der ja. Er mye mer arbeid i selvbygd enn å modde et ferdigkjøpt.

Men så mener jeg at selvgjort er velgjort. Blir jo nøyaktig sånn du vil ha det da, om du bygger selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...