Gå til innhold

Primær-\Sekundær-skjermproblem

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en 10 meters S-video kabel for og kunne se film på Tv'en, men opplever et problem: Det er bare skjermen som er innstilt som primærskjerm som viser filmbildet. Dette gjelder alle filmavspillere. Tv'en er naturligvis innstilt som sekundærskjerm, fordi jeg vil ha startmenyen og ikonene på flatskjermen, som er primærskjerm. Kameraten min har akkurat samme skjermkortet (R9800pro) og relativt lik hardware ellers, men han kan se filmer på sekundærskjermen, i tillegg til primærskjermen.

Hva skal jeg gjøre for og kunne se filmbildet i sekundærskjermen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 9800xt kort selv, og kan ikke helt se hva som er problemet ?

Bruker siste versjon av mediaplayer og powerdvd, da kan jeg se på film i fullskjerm på tv'n uten problemer.

Dra mp/powerdvd over til tv'n, og maksimer der så burde det fungere..

Lenke til kommentar
Har 9800xt kort selv, og kan ikke helt se hva som er problemet ?

Bruker siste versjon av mediaplayer og powerdvd, da kan jeg se på film i fullskjerm på tv'n uten problemer.

Dra mp/powerdvd over til tv'n, og maksimer der så burde det fungere..

Jeg har fått fikset det nå. Det du viste til ville ikke fungert hos meg. Jeg endte opp med og klone bildet i cinema mode, eller hva det het.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med samme kortet.

Det virker som om dersom du resizer videobildet på hovedskjermen, vil videobildet på sekundærskjermen bli hakkete, og maskinen laggete. Dersom jeg flytter over videobildet på sekundærskjermen fungerer det bra, men da virker ikke video-output'en på primærskjermen.

Jeg har siste catalyst drivere (sapphire rad 9800 pro), siste drivere til hovedkortet (epox8k9a2+ (via kt400)), kjører xp pro.

Kan noen hjelpe?? Dette er en vanvittig frustrerende bug på et ellers fint kort.

-strez

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...