Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan man bruke feil chipset drivere?

Løve

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lastet ned noen nye chipset drivere til HK'et mitt, men de tallene og navnene som AIDA32 finner om chipsettet tror jeg nemlig ikke passer helt... så jeg lurte på om det kan være at jeg kjører feil chipset drivere? :p

Jeg har lasta ned den riktige chipset greia, men det kan jp bare være at AIDA32 tar feil eller at det er to forskjellige ting der. Men hvis det ikke er det er det rart at jeg har annereldes chipset tall...

Endret av Solar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva slags chipsett har du? det er jo forskellig navn på nord og sørbro..

men er en del av et komplett chipsett eller.no

hvis du vet hvilket hovedkort du har, så er det null propb. å finne ut det korrekte chipsett (se på produsenten sin hjemmeside).

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

hvis du vet hvilket hovedkort du har, så er det null propb. å finne ut det korrekte chipsett (se på produsenten sin hjemmeside).

Jeg vet hvilket kort jeg har, det er bare det at AIDA32's chipset informasjon ikke stemmer med den på hk'ets hjemmeside.

Lenke til kommentar

Jeg vet hvilket kort jeg har, det er bare det at AIDA32's chipset informasjon ikke stemmer med den på hk'ets hjemmeside.

Kan vi få navnet og versjonsnr. til hovedkortet ? takk.....

Lenke til kommentar

Alle moderne chipset virker med universaldriveren til leverandøren av CHIPSETTET! Altså, når det gjelder drivere- hold hovedkortprodusentene unna dette....

Intel Chipset på hovedkort = Intel Inf updater

Via Chipset på hovedkort = Via Hyperion

nForce Chipset = Nvidia ForceWare

Unntak gjelder for onboard lyd, nettverk, RAID-kontroller etc... Her kan du sjekke hos hovedkort-produsenten.

Lenke til kommentar
Sorry, det dreier seg om et FIC K8-800T med VIA chipset. Og saken er jo den at AIDA32 finner litt annen chipset informasjon enn det det står om kortet på FIC's sine hjemmesider.

AIDA 32 er utgått på dato ang. ditt HK.....

Lenke til kommentar
Sorry, det dreier seg om et FIC K8-800T med VIA chipset. Og saken er jo den at AIDA32 finner litt annen chipset informasjon enn det det står om kortet på FIC's sine hjemmesider.

AIDA 32 er utgått på dato ang. ditt HK.....

Sorry, mente Everest. :p Oppgraderte i dag.

Lenke til kommentar

I så tilfelle hadde jeg sovet godt om natta dersom jeg hadde de nyeste Via Hyperion-driverne på maskinen min...

Lenke til kommentar

"If you have a hybrid chipset (VIA southbridge and AMD northbridge for example) you should obtain drivers from the motherboard manufacturer and not from this web site."

Gjelder dette når jeg har AMD CPU?

Lenke til kommentar
Nei, nei! Det står "AMD northbridge", ergo et hovedkort med AMD-chipset, med PCI-link til en billig VIA southbridge...

Du har et renbarket VIA-chipset. STOL PÅ OSS!

Hehe... var det jeg tenkte. :p Er bare litt usikker og jeg vil aller helts bare ha de rette og nyeste chipset driverene og de jeg har instalert gjør at Everest viser et annet VIA chipset enn det som er på FIC's sider.

Og btw, takk for all hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...