Gå til innhold

Informasjon om Windows XP

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale alle bruker av Windows XP å lese artikkelen Windows XP Shows the Direction Microsoft is going. Selv om det var mye gammelt nytt for min del lærte jeg også en del nye ting. Mange av problemene beskrevet blir ofte oversett eller undervurdert.

For de som skulle ønske å diskutere artikkelen ser jeg helst at det ikke kommer kommentarer som: "Dette er løgn!" (fanatisk windowsbruker) eller "Hva var det jeg sa, Windows suger" (fanatisk Linux/Mac-bruker). Det er sannsynnlig at mange i fremtiden vil bli tvunget til å bruke Windows. Det er ikke sikkert det er så galt, men en bør for en hver pris unngå å la privatlivene våre bli styrt fra et selskap i Redmond. Les siste avsnitt i artikkelen.

Syns ellers artikkelen er svært troverdig sett utifra form og innhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.. ganske arrogant artikkel, faktisk underholdende. Visste mange av punktene der ifra før.

Noen av grunnene til at MS "overvåker" Windows XP er å få en oversikt hva en bruker gjør med OS'et. Personlig bryr jeg meg lite om det, men det kan kanskje virke litt skremmende. Men personopplysninger blir ikke sendt, da det er ulovlig. Dette blir nok enda værre med Blackcomb når det kommer. Ut i fra de få opplysningene som er om det, så er nesten alt du gjør sendt over nett til eksterene lagringer hos f.eks MS.. men det er da lenge til.

Synes mange av punktene var litt "dommedagsaktig". Jeg liker ikke MS selv, men jeg velger å bruke operativ systemene deres framfor unix baserte. Noe av grunnen er nok at jeg har vokst opp med Windows da men. Jeg sier ikke at artikkelen er løgn, men at den er litt for.. hva skal jeg si, overdrevet. Blir sikkert flamet nå.

Lenke til kommentar

For all del. Artikkelforfatteren forventer at leserne er skeptiske.

Det jeg ser som det største problemet er at MS gjør ting som i grunnen er etisk umoralske, og at folk godtar det. Jeg ser poenget i at MS overvåker brukerne og at det gir enkelte fordeler. Men det burde være noe brukerne selv kunne bestemme - lett. Og det er liten tvil om at det er MS selv som har mest fordeler av denne overvåkingen.

Hvis vi godtar det Microsoft gjør nå er det ingen grunn til at de vil bli mer moralske i fremtiden.

EDIT: Faute de frappe

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Det jeg ser som det største problemet er at MS gjør ting som i grunnen er etisk umoralske, og at folk godtar det. Jeg ser poenget i at MS overvåker brukerne og at det gir enkelte fordeler. Men det burde være noe brukerne selv kunne bestemme - lett. Og set er liten tvil om at det er MS selv som har mest fordeler av denne overvåkingen.

Hvis vi godtar det Microsoft gjør nå er det ingen grunn til at de vil bli mer moralske i fremtiden.

Helt enig i det du sier der. Det blir ofte slik når man nesten har monopol. Men så har også MS fått noen søksmål og andre ting som har tvunget de til å gjøre endringer. Tror nok det kommer til å komme flere i framtiden.

Enig også i at brukerene burde få velge i det minste om de ønsker å sende informasjon over nett. Men trodde virkelig MS at vi ikke ville finne ut det?

Mange punkter i den artikkelen er ganske intressant, men den er for bestemt på at sånn er det og det vil alltid bli sånn. Siden de bare modifiserer kildekoden for hver versjon de lansere så vil noen bugs ligge igjen. Men med XP synes jeg de er på rett veg. Selv om de har gjort endringer som ikke alltid er til det beste.

Lenke til kommentar

Conspiracy dåkk com

Dette var intressant lesestoff, men det sjokkerer ikke.

Har selv opplevd at en del "ting og tang" vil kople seg til nett når jeg har zone alarm installert, og at M$ får en del pes for enkelte ting de "implementerer" i operativsystemene sine er heller ikke noe bombe...

Nei, vi får kople oss av nett og ta lykkepiller for ikke å få nervøst sammenbrudd :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...