Gå til innhold

Nazi spill på det groveste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*fjernet av moderator*

Du reklamere for et spill, eh nei 2 spill som omhandler folkemord og det er jo rasisme, et spill som hyller den hvite rase og betegner fargede som mindreverdige er jo rasisme. Vil gjærne høre hva du har å si til forsvar med tanke på at du ikke ser det som rasisme?

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Helt enig i at det er et sykt spill. Begriper ikke at folk gidder å bruke tid på å lage sånt. Enda mindre begriper jeg meg på de som gidder å kjøpe det. Men uansett, det er mye sykt i verden. Dette er nok ikke det værste. :cry: Men jeg må si jeg blir litt skremt når jeg leser lenger opp på siden :no:

Edit: Nå ser jeg det som var lenger opp på siden er fjernet. Puh.

Endret av Shotgun
Lenke til kommentar
Det er bare en quote som kommer inn i hodet mitt nå:
I'm going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet

Ja ja ja, men trenger da ikke å ønske livet av folk heller da, bare for de de har sin egen gale overbevisning.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk klager over ytringsfriheten her!

Dette er ikke et demokrati, det er et diktatur! og sånn burde det være

Vi får lov til å være her på deres forum, da burde vi også følge reglene!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

ah jeg skjønner, det er ok med spill som går ut på at man som amerikansk spesialsoldat skal slakte en horde med fiender som stort sett er kurdere osv, men så fort det kommer et spill hvor man skal sette seg inn i rollen som nynazist så er det skandale. greit nok at noen av disse spillene faktisk har en historie som forklarer hendelsene, men flertallet har ikke det, og for barn\ungdom som ikke kan alt av historie så vil de automatisk føle at kurderne er onde mennesker og derfor skal de drepes.

på samme måte som dette spillet forteller at en viss minoritet består av kun onde mennesker som er ute etter å skade omverdenen.

synes egentlig dette utsagnet taler om det meste av holdninger

"Hvor syke går det an å bli? Man lager rett å slett ikke noe nazist spill(med mindre man har noe veldig feil i hodet) Det er bare sykt, men det er jo sykere at de faktisk fikk lov til å selge det, og at folk i det hele tatt betalte for det

Og ang. Jesus Freakin dette var også veldig sykt spill, men dette tror jeg muligens er gjort med litt ironi"

nei selvsagt, det er helt ok når det er et jesus spill laget av kristne fanatikere, men så fort noe har med nazisme å gjøre så er det katastrofe, i tillegg til at de som har laget det da er temmelig fucked up.

det virker som om mange glemmer det faktum at det eksisterer en del pro-usa spill som virkelig gir uttrykk for at denne fienden du skal drepe er ond, dette uten å fortelle noe som helst om bakgrunnen.

og det er vel egentlig...

la oss vri litt på dette, hadde det vært bedre hvis settingen hadde vært 2 verdenskrig og du som tysk soldat skulle gasse mest mulig jøder ?

selvsagt skulle ikke spillet hatt noen form for historie (på lik linje med div pro-usa titler, men man skulle fått beskjed om at det er 2 verdenskrig)

et slikt spill hadde ikke skilt seg så ut fra settingen til div andre spill, hvor man blir sendt ut i krig mot "de onde irakiske troppene som representerer alt ondt her i verden". faktisk så vil jeg påstå at slike spill stiller seg på lik linje med dette spillet som diskuteres her, for når man droppper historien som skal forklare hva som foregår og hvorfor man gjør det man gjør, så misbruker man en historisk situasjon til å fremstille en nasjon som et ondt imperium som gjør verden korrupt.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

når folk sier at man må tillate rasisme og nazisme, ellers ødelegger dette ytringsfriheten, så vet jeg ikke om jeg skal le eller grine. Er dere tette i hodet??.. Altså helt 100% blottet for IQ??? I tillegg så prøver noen av dere å sammenligne Batllefield Vietnam med dette spillet???!!!! :wallbash:

I et samfunn som tillater rasisme (for å "beskytte ytringsfriheten") så fører dette til kun enda mere fremmedfrykt og blod. Et samfunn vil ALDRI tjene på propagangda om fremmedfrykt, det er som å kaste bensin på et bål. Uskydige lett påvirkelige folk vil til slutt tro på løgnene til rasistene/nazistene som sier at det er kun den hvite man som har rett til å leve på jorda.

Jeg tollerer alle synspunkter bortsett fra rasisme/nazisme, og det skulle vært null-tolleranse for dette i forumet.

Hvis dere liker dette spillet og syns dette konseptet er morsomt så trenger dere hjelp, profesjonell hjelp!

Endret av dga01
Lenke til kommentar

Kjære ThomasM. Hva snakker du egentlig om?

Hvordan kan man sammenligne et spill som KUN bygger på rasistisk motivert hat og spill som bygger på internasjonale hendelser og konflikter?

Har enda til gode å se f.eks et Delta Force-spill som handler om etnisk rensing, i dette tilfellet "ikke-koalitions"-styrker.

Dette spillet handler kun om å drepe de ikke ariske-menneskene og jeg finner det sykt og forkastelig!

Lenke til kommentar

ytringsfrihet er en ting. Meninger som er forbudt er en annen. Helt greit med advarsel til han karen som starta denne topicen.. for alt vi vet er han nasist sjøl. Jeg foreslår at denne tråden stenges.

Mer usmakelig topic går det faen ikke ann å komme til.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at noen av dere vil forsvare dette..

For det første så gir ikke CoD eller rtcw intrykk av at tyskerne er noe mindre vært eller dummere en andre, det er krig og man dreper fiendene sine i krig. Men det er å drepe noen fordi de er mørkere i hudene en deg og du tror at du er mer verdifull en dem er noe helt annet. noen av dere burde tenke før dere skriver...

hmmz skal ikke blande meg mye inn her men dette inlegget ble vel litt motsigende?

:scared:

:thumbdown:

jaja HVA var det hitler og tyskerne JA tyskerne og noen slemme italienere gjorde, jo de prøvde utslette jøder negrer "jordens avskum" som han kalte de.

(eller no i den duren)

om folk er dumme nok til og spille et spill med værre gfx enn en c-64 så kan de bare gjøre det for meg.

(hørtes jeg sinna eller seriøs ut nå så er jeg ikke det :dribble: )

Unnskyld men jeg tror du misforstod litt..

Bitex:Er litt paradoksalt da at i de høyest belønnede spillene de siste årene som Return to Castle Wolfenstein slakter man nazister i hundretalls. Ingen som protesterer på det nei. For de er ikke mennesker de, for de var jo "onde".

Bitex og noen andre utrykket at man slakter nazister i hundretalls i spill som rtwc og CoD. Det jeg prøvde å si var at de nazistene dreper man av helt andre grunner og i en helt annen sammenheng en i det spillet som det er linket til i denne tråden.

2. verdenskrig var en krig og i krig dreper man fiendene sine, man dreper ikke nazistene i disse spillene fordi de er "onde". Utbruddet av andre verdenskrig hadde jo også egentlig ikke så mye å gjøre med nazistene sin ideologi heller, men at de invaderte polen som var alliert med både England og frankrike..

I det spillet som det linkes til dreper man fordi noen har annen hudfarge en deg, om din motivasjon for å drepe nazister når du spiller er den syke ideologien din så får vel det være. Men jeg tror ikke at Joe soldat tenkte særlig my over dette..

Håper at ting ble klarer nå..

lol du skjønner jo ikke hva jeg mener da!!

men gidder ikke dvele med det, vi er jo cirka enig :thumbup:

Lenke til kommentar
Er litt paradoksalt da at i de høyest belønnede spillene de siste årene som Return to Castle Wolfenstein slakter man nazister i hundretalls. Ingen som protesterer på det nei. For de er ikke mennesker de, for de var jo "onde".

Det er jo ikke etnisk rensing, det er jo mot en politisk gruppe mennesker. Men hvis man skal ha det slik, burde man også få advarsler dersom man hadde postet spillet "Gene Wars" også, et spill som går ut på krig mellom menn og kvinner. Det er dog temmelig gammelt.

15 Millioner tyskere ble renset fra områdene utenfor det nye Tyskland / Østerrike etter andre verdens krig. (F.eks Områder i Romania, Polen & Russland). 3-4 millioner Tyskere døde bare på denne turen... Det èr etnisk renskning. Å, de dumme fæle monstrene fra Tyskland...

Også dekket jo Sovjet over 1939 avtalen med Ribbentropp ved å gi polen store landstykker av Tyskland. (vorpommern, Elblig, de nordlige områdene vest for gdansk(danzig) til memel...+++++)

jaja, whatever.

Endret av lithium
Lenke til kommentar

15 Millioner tyskere ble renset fra områdene utenfor det nye Tyskland / Østerrike etter andre verdens krig. (F.eks Områder i Romania, Polen & Russland). 3-4 millioner Tyskere døde bare på denne turen... Det èr etnisk renskning. Å, de dumme fæle monstrene fra Tyskland...

lithium, hvis du ikke klarer å fatte at trådstarters spill er uforkastelig og usmakelig så er du så utrolig trang i pappen!

At 15 millioner tyskere døde under andre verdenskrig er selvfølgelig forferdelig, men det er ikke etnisk-rensning i ordets rette forstand. Nå har jeg veldig lite til overs for å diskutere historie med nazi-jævler som sliter med virkelighets-oppfattelse.

Trådstarters spill går ut på å drepe folk fordi de har mørk hudfarge, tyskerne under andre verdenskrig ble ikke drept fordi de var ariske, eller hvite, hvis du tror det, så er du enda tjukkere i hodet ditt!

Så slutt med det pisspreiket ditt om at det var så forferdelig synd på tyskerne under andre verdenskrig, det var synd på ALLE som døde under andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Mange artige utslag denne linken skulle gi da. :hmm:

Er litt greit at det blir noe annet enn "vanlige" spill og spørsmål, det engasjerer. :wow:

Ser at en nevner at spilllet er laget av nazister med lav Iq, hallo ? hvor i all verden er du ? :hmm:

De naziguttene vi ser her, og på gatene er bare en haug med smågutter, men å kalle dem lite smarte er vell å ta hardt i ?

Har du noen gang snakket med en "ekte" nazist ?, igjennom det yrke jeg har, har jeg truffet på slike, og som våre venner i Politiet sier, de scorer høyt på IQ tester.

Og at mange av dem sitter å spiller CS, på Cella. Forstå den ? :scared:

Ytterste venstre og ytterste høyre er farlig, etter vårt "vett".

Synes at vi skal skrive en mail til Laila Dåvøy, og høre hennes mening om alle spill i Norge. :green:

Synes at trådstarter startet en god tråd, denne engasjerer, så i stedenfor 20% i minus burde han ha fått 20% i pluss, for et tema som tar opp spill, som er på yttereste fløy. Og som tydeligvis har ligget her som en "kvise".

Nei, vi skal takk for at alle mennesker ikke er A4, tenk så kjedelig ?

Respekter at noen gir ut et slikt spill, for de må jo eventuelt føle at vi driver med rassisme når vi jakter på nazister. er ikke det riktig da ?

Bare lurer jeg. :nei:

MvH

WB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...