Gå til innhold

Hvordan volt modde?

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått inn vannkjølinga mi etter mye om og men. Driten lakk jo selvfølgelig i begynnelsen, bare et under ingen komponenter ble våte.

Men uansett så bråkte det mye (har to 120mm vifter på radiator, og to 120mm kabinett vifter). Derfor kjøpte jeg en Nexus fan controller og kobla de på. Synes det egentlig det bråker enda, og så har jeg lest at mange (om ikke alle) volt modder radiator viftene til 7V.

Jeg aner hvordan dette gjøres og kan ikke se at det er blitt forklart her? Hadde vært flott om noen kunne hjulpet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fan kontroller er det ikkje noke poeng i å kjøre 7volt på viftene.

Med fan kontrolleren kan du kjøre viftene lenger ned en 7v.

Men du kan vurdere å kjøpe den "bedre" vifter som bråker mindre i utgangspunktet enn de du har nå.

Ka type har du nå??

Ka er poenget med de 2 kabinett viftene dine??

Lenke til kommentar

Hei

Enkleste måte å "voltmodde" er å hente strøm fra en vanlig drevkontakt (4-pins molex)

Den har følgende kabler:

GUL = +12v

SORT = Jord

SORT = Jord

RØD = +5V

Ved å kombinere to av disse kablene så får du følgende resultater:

GUL + SORT = 12V

RØD + SORT = 5V

GUL + RØD = 7v

Test om viftene starter med valg spenning før du kobler ferdig. (noen vifter trenger over 7V for å starte).

Jeg er ikke kjent med den Nexus fancontrolleren din, men det kan hende at du får stillt viftene ennå lavere hvis du forer fancontrollen med 7V istedet for 12V.

Endret av 356speedster
Lenke til kommentar

Meanbeam: De kabinett viftene fulgte med kabinettet så de ville jeg bare bruke for å få luftgjennomstrømning. Men hvis du sier at nexus'en kan kjøre viftene ned i 7V så er det nok kabinett viftene som suser litt for mye kanskje.

Radiator viftene jeg har nå er to Titan Alu vifter

356: takker for svar!

Endret av pdiddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...