ThomasWH Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har hatt XP i et par år på min raske P4 2.4GHz med 256 ram, og alt har fungert fint! Men etter siste install av XP for et par uker siden fikk jeg besøk av et problem jeg ikke har hatt siden forrige install av XP (1 år siden ca.) : Nemlig at alt går grisetregt! - Faktisk er min P2 350MHz raskere enn min P4 2.4GHz, og begge kjører samme versjon av XP! Begge maskinene har samme software: Winamp, DC++, Nero, Photoshop, AVG Antivirus og Zonealarm. (det var mer eller mindre all softwaren som er installert!) Virus har jeg ikke, så jeg er helt sikker på at grunnen til at det går tregt er at jeg må tweake systemet litt. Hvilke anbefalninger har dere til settings for virtual memory, o.l ? Jeg VET at mine standard istillinger suger! De som er der når man installerer XP... Venter spent på god hjelp nå! Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 vet ikke helt, men prøv å formater på nytt Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 NEI! Gidder ikke formatere på nytt... Er det sååå vanskelig å si hva jeg skal sette minne settingene på da? Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Inger her som vet hvordan man sette ram settingene i XP til et nivå som gjør at en P4 2.4GHz med 256 MB ram går bra med XP? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Siden du spør... Vi er programmerere -- Vi har ingen peiling på slikt. Ihvertfall ikke i dette forumet (altså, vi vil ikke hjelpe deg når du plager oss med feilpostinger). Spør i Programvare->Windows, der slike tråder hører hjemme, så kanskje du får bedre hjelp. (Tråden er rapportert) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Flyttes til "Programvare -> Windows" Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 sjek om disken kjører med dma og ikke i pio modus, er vel det jeg kommer på spybot kan du kjøre og sjekk taskmanager for hva som krever mye prosessorkraft Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Spybot search & destroy og adware (hint: google.com) Lenke til kommentar
gather Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Veeeldig morro at tråden blei flyttet plutselig... trykket på den i programmering å trodde den var der beklager fil rapportering Endret 7. mai 2004 av gather Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Sjekk ut www.blackviper.com og finn ut hvilke tjenster/services du kan disable for å få raskere maskin. Du burde sette sidevekslefilen/pagefile til disable, restarte og så sette den til 1,5 ganger RAM. Du burde også tømme alle TEMP-mapper og kjøre defrag. Edit: Litt off-topic, men en P4 2.4GHz fortjener mer enn 256MB RAM Du burde installere mer minne. Dette er den beste måten å øke en maskins ytelse på! Endret 21. juni 2004 av HappyRay Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Som nevnt: disable alle unødige tjenester. Sett GUI'en til "best ytelse" (kontrollpanel - system - avansert - ytelse.......) Defragmenter diskene (gjerne med et 3.parts program) Hvordan er den treg? Henger den ofte i korte pauser? Jobber harddisken konstant? Har du sjekket i "hendelseslisten" om det står noe der? Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Mangel på grafikkdrivere har vist seg å være et problem hos meg, og andre som jeg har mekket pc for. Sørg for at du har alle driverene. Det er jo også lurt å sette ned ytelsen på Lyd/Grafikk-kort hvis det er ustabilt. Og til alle dere som sier at swap'en skal til 1.5x ram: Skaff dere 1.5 eller 2 gig med ram og slå swap'en av - dere merker forskjellen med en gang (dette fikk jeg vite av en kontakt jeg har hos Datakjeden, jeg har ikke mer enn 512 mb ram ) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Kjør et reg cleaner prg. (eks Easy Cleaner) Rensk oppstarten (Easy Cleaner) Defrag Ad-aware / Spy Bot Avinstaller dritt du har på PCen Hi-Jacked? Sjekk Bios inst. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 20. september 2004 Del Skrevet 20. september 2004 (endret) Jeg fikk samme feilen en gang. Jeg fant ut at det var for at jeg ikke restartet pc hvær gang jeg fikk spørsmål. Jeg formaterte pc. instalerte drivere på nytt, og restertet hvær gang jeg fikk spm om det. Da ble den MYE raskere! Gjør d samme! Håper dette hjelper deg! Endret 20. september 2004 av DjKs Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 (endret) Skrevet: 07/05/2004 : 13:23 Endret 21. september 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå