Gå til innhold

Beste sang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Britney spears - baby hit me one more time :)

Edit: kødda jeg liker det meste av Jimmy Eat World, har ikke noe bestemt favoritt sang, ellers liker jeg mye forskjellig punk

Jimmy eat world kategoriserer ikke under punk, men post-grunge\rock, emo og indie rock.

Favoritt sang all time : Jimmy eat world - Sweetness

Hvofor : (ubrukelig spørsmål får ubrukelig svar, men skal prøve å forklare) I alle sanger er det refrenget som er høydepunktet i sangen, men versene i Sweetness er like kult som ref. dermed genial fra start til slutt

Det er nesten umulig å si en favoritt sang....

Lenke til kommentar

Jeg har igrunn flere favorittsanger. Men jeg kan nevne noen:

Howard Shore - The Breaking of the Fellowship

Hvorfor: fordi den er -utrolig- vakker og er et genialt musikkverk. Den er samtidig fantastisk, episk, trist og, som sagt, genial. Det hender faktisk jeg får tårer i øynene av å høre på den.

U2 - Pride

Hvorfor: også en utrolig god sang. Kjempebra vokal, kjempebra instrumental, kjempefengende, kjempegenial. U2 på sitt beste!

Guns N' Roses - November Rain

Hvorfor: i mine øyne, er dette GNRs alle beste sang. For ikke å snakke om Slash sine -utrolige- gitarsoloer (og da spesielt den på slutten!), er selve melodien og sangen utrolig fin og vakker! Anbefales sterkt!

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Hvis jeg må velge en sang måtte det ha blitt:

Elliott Smith - Between the Bars

En av de absolutt beste sangtekstene jeg har hørt/lest, perfekt framført med Elliott Smith sin silkemyke stemme og gitarspill.

Det at de eneste instrumentet er gitar, pluss vokal, gir hele sangen en veldig monoton atmosfære. Den er bare så vanvittig bra!! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har vel egentlig ganske mange favoritter, og for en som meg med ganske bred musikkinteresse er det veldig vanskelig, om ikke umulig, å velge én god låt fremfor en annen.

Men jeg kan kanskje ta en av mine favoritter, nemlig Queen sin "Bohemian Rhapsody".

Hvorfor? Teksten er strålende og hele sangen er bygd opp veldig systematisk og perfekt timet. At den har en strålende kombinasjon av flere stilarter, har dynamikkforskjeller og til og med forskjellige takter gjør sangen veldig variert.

Freddies synging og strålende pianospill er det ingenting å si på, og Brian Mays geniale gitargeni har jo konstruert en av de beste ballade-soloene all time i denne sangen, for å ikke snakke om de strålende lydene fra gitaren hans før "Nothing really matters"-delen på slutten. Jeg vet ikke hvor de fikk idéen fra, men den kinesiske gong-gongen som de slår på kun én gang helt til slutt passer også helt perfekt inn.

Dette er en av sangene du får frysninger nedover ryggen av hvis du er glad i flotte harmonier...

Killerzevs: Hva mener du når du skriver i undertittelen at du "trenger tips"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...