Gå til innhold

Chess King - mister resterendeårsavgift ved bytte

Anbefalte innlegg

Altså, nå begynner denne tråden å spore av.

Enden

Forøvrig er jeg fristet til å stenge hele tråden da den bryter med retningslinjene hva emnefelt angår. Rett det opp så slipper du at jeg stenger den bare på pur f** hvis jeg føler at du ikke tar hintet

Det er nokså uprofesjonelt å si, og det får du bare tåle at jeg kommenterer.

Jmmk

jmmk Skrevet 10/05/2004 : 17:14

gjør som du vil enden!

dette er et diskusjonsforum..... 

Er det noe hensikt i å provosere?

Regler er til for at forumet skal fungere, skal alle begynne å tenke slik har man ikke bruk for moderatorer og hardware nettverket ville vært et kaos. Skjerpings!

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, nå begynner denne tråden å spore av.

Enden

Forøvrig er jeg fristet til å stenge hele tråden da den bryter med retningslinjene hva emnefelt angår. Rett det opp så slipper du at jeg stenger den bare på pur f** hvis jeg føler at du ikke tar hintet

Det er nokså uprofesjonelt å si, og det får du bare tåle at jeg kommenterer.

Jmmk

jmmk Skrevet 10/05/2004 : 17:14

gjør som du vil enden!

dette er et diskusjonsforum..... 

Er det noe hensikt i å provosere?

Regler er til for at forumet skal fungere, skal alle begynne å tenke slik har man ikke bruk for moderatorer og hardware nettverket ville vært et kaos. Skjerpings!

Jo takk, du bidrar jo med dine innlegg du og...

Et diskusjonesforum er til for å diskutere, ikke for at det skal stenges!

Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å tulle...

Du er på ingen måte bundet til Chess. Hvis du hadde vært bundet, måtte du betalt gebyr for å si opp abonnementet ditt. Det er ikke tilfelle hos chess, du kan bytte abonnement uten noe mer tull enn en som har kontant-kort abonnement hos en annen operatør.

At du valgte å betale månedsavgiftene på forskudd blir desverre ditt eget problem... :(

"Chess Busy" er jo et (nesten) tilsvarende abonnement, hvor du slipper dette. Chess King er et tilbud til de som har lyst å spare penger ved å betale all månedsavgiften på forhånd. Hvis du bestiller over web er dette klinkende klart fremstilt, siden du har full oversikt over de forskjellige abonnementene. Hvis du har bestilt over telefon kan det hende at du ikke har fått opplyst at "chess busy" også eksisterte, så da kan det være litt vanskeligere å få med seg...

Lenke til kommentar

Enden

Det er nokså uprofesjonelt å si, og det får du bare tåle at jeg kommenterer.s. Skjerpings!

Vel, jeg får ta selvkritikk på den framstillingen. Men nå velger jeg å stenge tråden, da trådstarer helt klart ikke vil innrette seg etter det jeg sa.

Edit, etter en liten diskusjon på PM åpner jeg tråden igjen. Blir det noe mer krøll her så slår jeg hardt ned på enkeltpersonene

Endret av enden
Lenke til kommentar

EKSEMPEL : samsung E-700 på elkjøp, mai-tilbud.

TELE2: telefonen : 1399; (elkjøp)

Abb. 139;X12 : 1668;

Innmelding : 0;

Ringepris fra 59 øre. TOTALT: 3067;

CHESS: telefonen : 3700; (billigste sted)

king abb : 960;

innmeld. : 199;

ringepris 87 øre. TOTALT:4859;

Endret av jmmk
Lenke til kommentar
EKSEMPEL : samsung E-700 på elkjøp, mai-tilbud.

TELE2: telefonen : 1399; (elkjøp)

Abb. 139;X12 : 1668;

Innmelding : 0;

Ringepris fra 69 øre. TOTALT: 3067;

CHESS: telefonen : 3700; (billigste sted)

king abb : 960;

innmeld. : 199;

ringepris 87 øre. TOTALT:4859;

ehh...hva har det med saken å gjøre? totalt irrelevant mener jeg.

chess subsiderer ikke telefoner, det gjør de andre. so what? er jo ikke det som er saken her.

syns at det fortsatt er bare er syting jeg.

uansett hva du kjøper eller bestiller, så forteller ikke selgeren alt. sånn er det, derfor lurer du på noe, så må du spørre selv, for de lyver jo ikke til deg, de forteller deg det som trengs for å få deg til å kjøpe det produktet, mer trengs ikke. sånn er alle selgere.

Lenke til kommentar
sjaban har helt rett her.

Du er ikke bundet til noe som helst, det er bare å si opp abonnementet med en gang om du ønsker det.

Imidlertid har du innbetalt månedsavgifter på forskudd, noe som ble beskrevet i avtalen du ble forespeilet.

Den metoden Chess bruker for å skaffe kapital er egentlig ganske smart, om enn ikke ideell sett ut fra et investeringsmessig perspektiv.

Poenget med finansieringsmodellen er nettopp det å få kunder til å "låne" Chess penger gjennom forhåndsbetaling, gjennom dette får Chess kapital uten å ty til banken.

Du hadde valget mellom denne og andre abonnementstyper når du valgte deres tjenester, og derfor bør du ta selvkritikk på at du ikke var mer oppmerksom på hva valgene innebar.

Altså: Du står fritt til å gjøre hva du vil.

At den er ganske smart er kanskje en ting. Men at Chess ikke står særlig sterkt likviditetsmessig er kanskje en annen ting. Eller blir Chess King-kunder opplyst om at Chess står lavest i kurs hos mange av de store europeiske kredittvurderingsselskapene ? De anbefaler rett og slett ikke banker til å gi dem lån, kanskje derfor de i det hele tatt har et abb som King med forhåndsbetaling pga at de ville hatt problemer med å skaffe finansiering noe annet sted ?

Lenke til kommentar

det jeg skulle fram til er ikke å si noe om chess, jeg har king og er fornøyd :thumbup:

men når man har et sim kort , trenger man gjerne noe å ha det i... så derfor satte jeg opp dette lille regnestykket, og ikke si det ikke lønner seg! man "får" jo nesten en ny mobil i året av å ha et slikt abonnement.... og prisene er ikke så forskjellige! i og med man får en bra og veldig sponset mobil i året!

Lenke til kommentar
EKSEMPEL :  samsung E-700 på elkjøp, mai-tilbud.

TELE2: telefonen : 1399;  (elkjøp)

Abb. 139;X12  : 1668;

Innmelding          : 0;

Ringepris fra 69 øre.                                  TOTALT: 3067;

CHESS:  telefonen : 3700;  (billigste sted)

king abb  :  960;

innmeld.  : 199;

ringepris 87 øre.                                        TOTALT:4859;

chess subsiderer ikke telefoner, det gjør de andre. so what? er jo ikke det som er saken her.

uansett hva du kjøper eller bestiller, så forteller ikke selgeren alt. sånn er det, derfor lurer du på noe, så må du spørre selv, for de lyver jo ikke til deg, de forteller deg det som trengs for å få deg til å kjøpe det produktet, mer trengs ikke. sånn er alle selgere.

hmmm, se her: norwegian telecom!

Nokia 1100 blå m/bærbar hf og enkel bæreveske

Nokia 1100- Nå med handsfree med svarknapp. Telefonen er pålitelig og rimelig.

Begrenset antall!!!

Prisen er subsidiert fra chess, og forutsetter kun at du er Chess kunde.Kun 1 stk pr kunde.

Pris ink.mva:

kr 840,00

Lenke til kommentar
EKSEMPEL :  samsung E-700 på elkjøp, mai-tilbud.

TELE2: telefonen : 1399;  (elkjøp)

Abb. 139;X12  : 1668;

Innmelding          : 0;

Ringepris fra 69 øre.                                   TOTALT: 3067;

CHESS:   telefonen : 3700;  (billigste sted)

king abb  :  960;

innmeld.   : 199;

ringepris 87 øre.                                         TOTALT:4859;

hmmm, se her: norwegian telecom!

Nokia 1100 blå m/bærbar hf og enkel bæreveske

Nokia 1100- Nå med handsfree med svarknapp. Telefonen er pålitelig og rimelig.

Begrenset antall!!!

Prisen er subsidiert fra chess, og forutsetter kun at du er Chess kunde.Kun 1 stk pr kunde.

Pris ink.mva:

kr 840,00

ehhe, er da ikke akkurat noe subsidiert pris dette, den prisen kan du sikert få i hvilken som helst butikk

edit: hehehe og hvem vil ha en 1100?

Endret av geokri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...