Gå til innhold

Chess King - mister resterendeårsavgift ved bytte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei! dette er ikke til å tro!

jeg skrev en sms til idar vollvik, tlf: 924 10000 og dette fikk jeg til svar:

beklager!

dette står i alle vilkår!

noe annet jeg kan gjøre for deg?

avslag på telefon?

sende deg noe klær?

Idar

hva mener dere om denne sms`n???

Lenke til kommentar

Står det noen steder i vilkårene om at du har krav på å få pengene refundert?

ChessKing er en abonnementstype som lønner seg for de som ringer mye på dagtid. Det er en lav samtaleavgift uansett når du bruker mobiltelefonen. Her betaler man en årsavgift på forskudd istedenfor månedsavgift. Deretter betaler du bare for det du ringer. OBS: Om du vil si opp abonnementet innom 12 måneder fra at du tegner, betales ikke resten av årsavgiften tilbake.
:roll:

Det er da vitterlig vanlig praksis ellers i samfunnet at du ikke får refundert årsavgift hvis du melder deg ut av noe før året er omme.

Endret av enden
Lenke til kommentar
Står det noen steder i vilkårene om at du har krav på å få pengene refundert?

ChessKing er en abonnementstype som lønner seg for de som ringer mye på dagtid. Det er en lav samtaleavgift uansett når du bruker mobiltelefonen. Her betaler man en årsavgift på forskudd istedenfor månedsavgift. Deretter betaler du bare for det du ringer. OBS: Om du vil si opp abonnementet innom 12 måneder fra at du tegner, betales ikke resten av årsavgiften tilbake.
:roll:

Det er da vitterlig vanlig praksis ellers i samfunnet at du ikke får refundert årsavgift hvis du melder deg ut av noe før året er omme.

Jupp kunne ikke vært mer enig. det er jo du jmmmk som har gjort feilen. du leste ikke igjennom avtalen, da kan du ikke komme her å klage. det står jo rimelig klart i avtalen at du ikke får tilbake pengene. har du betalt en årsavgift så har du betalt. har jeg f.eks betalt årsavgifta til bilen, og selger bilen etter 3 mnd, så får jeg ikke automatisk pengene tilbake.

Neste gang så leser du igjennom en avtale før du aksepterer den. slutt å klag og syt så jævlig.

Lenke til kommentar

hmm, årsavgift på bil?

ja der får man refundert vis man leverer inn skiltene før året er omme inne 6 mnd fristen...

combitel gir igjen...

telenor...

chess skulle heller hatt et "straffegebyr" om man ikke ville ha king mere.

forbrukerrådet sier chess driver et ulovlig "system" , og dette blir gransket nå.

og for min del fikk jeg IKKE opplyst dette! jeg byttet over tlf-samtale og skrev heller ikke under på noe.

Lenke til kommentar

les på combitel sidene da! eller lengre tilbake i tråden her! en som skrev ang. combitel!

de har samma typen abonnement, og de refunderte.

man kunne hatt refundering etter en viss tid, jeg synes king er et veldig bra ab, men om man ikke får opplyst avtalen når man ringer og ikke vil ha det mere, hva da?

da skulle de hatt et såkalt straffegebyr vis kunden hadde kun hatt abonnementet i f.eks. 2 mnd bare! det er ikke riktig at de TAR pengene! de må finne et nytt system...

synes jeg! syter ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Sakens kjerne ligger ikke i hva andre aktører velger å gjøre. Det bryr saken din midt på ryggen om Combitel velger å refundere årsavgiften eller ikke.

Det som er interressant her er om det Chss gjør er lovlig eller ikke, og skal jeg være helt ærlig så ser jeg ikke hva som skulle være ulovlig med måten Chess driver på. Men slutt nå i alle fall med "alle de andre barna for lov å være lenger oppe..." mentaliteten - det er totalt irrelevant for saken.

Forøvrig er jeg fristet til å stenge hele tråden da den bryter med retningslinjene hva emnefelt angår. Rett det opp så slipper du at jeg stenger den bare på pur f** hvis jeg føler at du ikke tar hintet ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...