Gå til innhold

Chess King - mister resterendeårsavgift ved bytte

Anbefalte innlegg

er dette virkelig sant!???

jeg ringte nå! er det noe å gjøre med???

dette fikk jeg IKKE opplyst når jeg opprettet king og siden det IKKE er bindingstid, er jo dette på en måte bindingstid alikevel! snakk om tusen kroner de tar jo!!!!

nå ble jeg rett oig slett :devil: dette finner jeg meg IKKE i!!!!!!

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er dette virkelig sant!???

jeg ringte nå! er det noe å gjøre med???

dette fikk jeg IKKE opplyst når jeg opprettet king og siden det IKKE er bindingstid, er jo dette på en måte bindingstid alikevel! snakk om tusen kroner de tar jo!!!!

nå ble jeg rett oig slett :devil: dette finner jeg meg IKKE i!!!!!!

hadde du spurt så hadde du nok fått svar om det. sånn er jo alle selskap, er noe de ikke skriver, men de forteller det til kunden om de spør. så hadde du spurt om du fikk pengene tilbake, så hadde du nok fått svar. så er jo litt din feil også.

hadde du tenkt deg litt om, så hadde du vel klart å tenke at det var bindingstid også, er vel derfor de vil at du skal forhåndsbetale. men men uansett så er det jo surt.

Lenke til kommentar

Da må du spørre! ;) Må ikke ta alt en selger sier for god fisk, han lyger sikkert ikke, men han kan "glømme" å fortelle diverse.

Jeg har hatt Chess helt fram til nå, har skiftet til Ownersbuy. Var veldig fornøyd med Chess, men for meg som ringer mye er Ownersbuy en god del billigere...

Lenke til kommentar

prinsippet dems med bindingstid er jo borte!

det er jo helt feil og si det ikke er bindingstid, man blir jo bunnet!

dette må gjøres noe med, fordi om det står i avtalen, er det ikke bare å godta det for det vel! snakk om en tusenlapp her!

godtar ikke dette jeg!

de får gjøre om den avtalen , dette er feil av chess.

Lenke til kommentar

som jeg sa da, hadde du spurt så hadde du fått svar. du spurte ikke, de sier ikke noe om det. sånn er det alltid. de har jo ikke lyvet til deg, er heller du som burde ha spurt når du lurte på noe. det gjelder jo alt. lurer en på noe så spør man, da får man svar, spør man ikke så får man ikke svar. for av og til så gidder ikke selskapene å informere folk om diverse ting. så er nok du som har gjort feilen her mener jeg,

Lenke til kommentar
prinsippet dems med bindingstid er jo borte!

det er jo helt feil og si det ikke er bindingstid, man blir jo bunnet!

dette må gjøres noe med, fordi om det står i avtalen, er det ikke bare å godta det for det vel! snakk om en tusenlapp her!

godtar ikke dette jeg!

de får gjøre om den avtalen , dette er feil av chess.

er jo ikke noe som er feil. du har jo forhåndsbetalt i 12 mnd fremover for å være dems kunde, og bruke selskapet dems.

selvom du ikke godtar det, så er det nå sånn det er. jeg syns ikke at det er noe feil med den avtalen.

Lenke til kommentar

Har ikkje selgar opplyst vilkår o.l så kan i værste fall kontakten vere uglydig.

Eller du har rett til eving av kjøp.

No er vel dette under loven om salg av tjenester og følger ikkje kjøpsloven heilt, på ein del punkter, men informasjon om vilkår trur eg skal vere med begge plasser.

Kva som er nok for at det er godkjent er eg ikkje sikker på men at det er blitt gitt skrifleg eller muntleg skal vere nok.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

det er greit jeg ikke spurte om det.

saken handler ikke om det!

saken er det at viss de ikke har bindingstid, har de heller ikke krav om å ta penger om man flytter til et annet selskap!

de må jo gjøre om den reglen sin da! det er jo ikke riktig! vis jeg betaler for mye til telenor, refunderer de pengene! de gjør det med adsl, telefoni og andre tjenester.

hvorfor ikke chess? det er jo helt feil og de var smarte da de skrev den avtalen gitt!

Lenke til kommentar

sjaban har helt rett her.

Du er ikke bundet til noe som helst, det er bare å si opp abonnementet med en gang om du ønsker det.

Imidlertid har du innbetalt månedsavgifter på forskudd, noe som ble beskrevet i avtalen du ble forespeilet.

Den metoden Chess bruker for å skaffe kapital er egentlig ganske smart, om enn ikke ideell sett ut fra et investeringsmessig perspektiv.

Poenget med finansieringsmodellen er nettopp det å få kunder til å "låne" Chess penger gjennom forhåndsbetaling, gjennom dette får Chess kapital uten å ty til banken.

Du hadde valget mellom denne og andre abonnementstyper når du valgte deres tjenester, og derfor bør du ta selvkritikk på at du ikke var mer oppmerksom på hva valgene innebar.

Altså: Du står fritt til å gjøre hva du vil.

Lenke til kommentar
Har ikkje selgar opplyst vilkår o.l så kan i værste fall kontakten vere uglydig.

Eller du har rett til eving av kjøp.

No er vel dette under loven om salg av tjenester og følger ikkje kjøpsloven heilt, på ein del punkter, men informasjon om vilkår trur eg skal vere med begge plasser.

Kva som er nok for at det er godkjent er eg ikkje sikker på men at det er blitt gitt skrifleg eller muntleg skal vere nok.

mvh

JanEirik

nå er det sånn at det ikke er selger fra chess som ringer for å prøve å få nye kunder da, men selv kunden som kommer til dem. dvs at de fleste registrer seg på nettet. og da er det jo kunden selv som har gjort feil hvis han ikke har lest kontrakten. dvs at så å si ingen leser den. vil tro at de fleste trykker ja på at de har godtatt vilkårene, og går videre. så chess har jo ikke gjort noe feil. de har jo ikke lyvet for han. sånn er det jo med alle telefon selskaper. det er alltid noe de vil skjule, så med mindre du spør konkret, så tier de helt still om det, sjølv om de heter chess, telenor, netcom osv.

det mde at telenor tilbake betaler forhåndsbetaling er jo sant, men har aldri hørt noe om det når det gjelder mobil, bare fast telefoni og sånt. alt annet utennom mobil, så vet ikke helt om de gjør det samme der også.

Lenke til kommentar
nå er det sånn at det ikke er selger fra chess som ringer for å prøve å få nye kunder da, men selv kunden som kommer til dem. dvs at de fleste registrer seg på nettet. og da er det jo kunden selv som har gjort feil hvis han ikke har lest kontrakten. dvs at så å si ingen leser den. vil tro at de fleste trykker ja på at de har godtatt vilkårene, og går videre. så chess har jo ikke gjort noe feil. de har jo ikke lyvet for han. sånn er det jo med alle telefon selskaper. det er alltid noe de vil skjule, så med mindre du spør konkret, så tier de helt still om det, sjølv om de heter chess, telenor, netcom osv.

Altså, loven spiller lite på hvor vidt en kunde kjøper hos bedriften eller bedriften ringer til dem.

Hadde det vært slik skulle jo ikke angrettloven ha gjeldt ettersom jeg tar iniativitet til å kjøpe hos dem (satt på spissen)

Sleger plikter å opplyse uansett dette medhold til forbrukerkjøpsloven.

jf §1 så vil jeg mene dette ligger under den loven

uansett er det etisk riktig av en bedrift som kaller seg folkets operatør å si ifra om slik ting som dette. Det skal ikke forventes at kunde skal måtte spørre om alle detaljer rundt slik.

Jeg har faktisk Chess og har lest vilkårene, det står ingenting om at dette er en konsekvens hvis man ønsker å bryte abonnomentet. Dermed er faktisk selger pliktig å opplyse om dette, da det mest sansynlig ville hindret/virket uaktuelt for hun å kjøpe abonnomentet.

Jeg anser det uansett som riktig av kundebehandler å fortelle dette.

For alt dere vet så kan hun ha hatt connect og byttet, dermed ikke måtte lese vilkår på nytt.

Lenke til kommentar

Combitel anno pluss er samme prinsippet som chess king og de betaler tilbake hvis du sier opp avtalen før tida. Det sa de ihvertfall til meg(Uten at jeg spurte om det først!!) Jeg får snart bevis på det siden jeg nå bytter til Ownersbuy som jeg leser flere har her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...