Gå til innhold

telenor gir 1000; bort!


Anbefalte innlegg

Det har ikke vært slik lenge nei. I fjor hadde Telenor stort sett 18mnd binding på abbonnementene sine, og da var det 3-telefons-regelen som gjaldt. Er jo en kjent ting at man får venner med abb. til å kjøpe en telefon til deg. Skal ikke nekte på at reglene er forandre, men hvis de i så fall er det, så må det ha skjedd siden fjor høst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Chill folkens. Mulig det er nye regler som er kommet i løpet av året. Pga et år i grønt har jeg ikke jobbet siden i høst, så må bare beklage hvis jeg sa no feil. I fjor høst ver det hvertfall slik at det ikke var noe problem å kjøpe ny telefon i bindingstiden...da ble den bare fornyet. Kan ikke skjønne at Telenor skal nekte deg å kjøpe en billig telefon i 1 år...men men. De er nå dyrest på alt uansett.

Altså, når du kjøper en telefon, så gir telenor deg 1650,- (provisjonsnivået er HØYT).

 

6 måneder senere, så vil de da ikke gi deg 1650,- til, da de totalt kun får 18 måneders bindingstid? Derfor må du kjøpe ny telefon til fullpris, eller opprette et nytt abonnement. Sånn er det bare :yes:

Lenke til kommentar

Jada, fullt klar over at provisjonsnivået er høyt. Men det må være relativt nye regler. For et år siden var det ikke noe problem for en mann å gå inn i en butikk og kjøpe en telefon til abb.pris, for så å komme tilbake dagen etterpå å kjøpe en telefon til kona på sitt abbonnement. Veit dette høres sprøtt ut, og det er det. Så enten er det nye regler, eller så er det kanskje arbeidsplassen min som tillot det?

 

Anyway, man kan (kunne) kjøpe 3 telefoner i året på abbonnement UTEN binding da. SÅNN! Da er vel alle fornøyde :D

Lenke til kommentar

Man kunne ikke det nei. Ikke som privatkunde. Må være arbeidsplassen din som ikke helt har hatt snøring. Men det skal være forskjell på privatabb. og bedriftsabb, jeg mener bestemt at en bedriftskunde skal kunne kjøpe flere telefoner (3 i året) men ikke privatkunder, men det der er jeg litt usikker på. Men uansett, har kunden bindingstid = ingen måte å legge inn ny bindingstid = ingen provisjon til forhandler = tap i butikken. Enkelt regnestykke. Og det er jo, som noen har nevnt her, ganske logisk at ikke telenor betaler ut 1650kr 3 ganger på 12mnd (18mnd før). Man kan IKKE kjøpe 3 tlf. samtidig med avslag på 1650kr pr. telefon selv om man ikke har binding fra før. Kan kun kjøpe èn.

Endret av caluna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...