SUPERJANNE Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 telenor ringte istad, og sa at de ga bort 1000; til nye kunder... det gjelder privat + abonnementet, jeg har chess king, men etter mye regning fant jeg ut at jeg kommer faktisk bedre ut av det ( i 12 mnd vel å merke) med telenor sitt forslag. eks: forsikring på tn er 24; i mnd chess er det 40; ca 80: i mnd for chess med king abb, og tn ble det 66; i mnd (trekte tusenlappen vettu) tn mannen sa også at sms ble satt ned 1.juni til under 50 øre på privat+ abbet... og jeg får også fri innmelding, gavekort i butikk på 300; og da kan jeg kjøpe med en mobil med p+ abb billig! så dette var greit synes jeg..... ivertfall for 12 mnd! ...men da er det chess igjen tenker jeg nok!!! hva synes dere? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Du er klar over at Chess sin forsikring ikke dekker tyveri, kun ran. Blir telefonen borte uten at noen truer deg på noen måte, får du ingenting igjen. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 ja og derfor bedre med telenor... har hatt tyveri med teleor før og det gikk smertefritt! også er de bedre på internett info ang. mitt abbonnement og slikt, kan legge til og fjerne tjenester etc... Lenke til kommentar
So|o Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Holder meg til Telenor! Chess har lavere ringe/SMS-pris, men gir ikke rabatt på mobiltelefoner.. Mange ville nok kommet omtrent likt ut prismessig når man tar hensyn til rabatt på telefon. Telenor har mye bedre tjenester og gode nettsider m/gratis SMS osv. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hei! Eg fekk også ei oppringing fra Telenor mobil i dag.Det var madamen som som tok telefonen da eg var på jobb (fra tvillingsimkortet).Representanten fra Telenor mobil sa til madamen at om eg fortsatte å ha noe lunde samma ringemønster i tiden framover så ville dei kunne betale 1000,- i månaden på mobilrekninga min. Eg har Telenor Privat + abbonement og har holdt meg til Telenor mobil siden eg fekk min første mobiltelefon i 1999.Hadde personsøker før det,følte ikkje behovet for å ha mobiltelefon før det. Siden eg var på jobb skulle personen fra Telenor mobil ringe meg opp att ei lita stund etter at eg er kommet heim fra arbeid i morgen. Har lurt litt på å skifte operatør da bindingstida min er over.Men,har ikkje fått tatt meg tid til å sondere markedet godt nok i det siste.Det er andre aktiviteter som får høgre prioritering når ein er familie forsørger. Så er ikkje heilt sikker på om eg skal seie ja,eller nei endå. Når det gjelder Telenor mobil sine websider synest eg dei er gode,sølv om det har vært litt mykje nede tid i det siste. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Telenor ringer meg stadig vekk siden jeg gikk over til Chess. Sist gang var jeg én av 4000 som ble tilbudte et nytt abb. til 49,- måneden og 50 gratis sms. Allikevel laaangt dyrere enn Chess Move. Skal jeg komme i nærheten av 0,99,-/min uansett hvor man ringer med Telenor, så må jeg opp på Privat+ til 149,-/mnd, og det er langt dyrere. Men sant som trådstarter sier, man får jo ikke telefonrabatten. Liker dog ikke at man er bundet i 12/18 mnd hver gang man kjøper telefon. Også går det jo an å finne telefonen billigere på nett, eller få en med abb til å kjøpe for deg. Kan jo tross alt kjøpe 3 telefoner i året på et og samme abb. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 3 telefoner i året på samme abonnoment??? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 ezz, har du abb i telenor, kan du kjøpe 3 telefoner til abb-pris i året. For hver telefon du kjøper blir du bundet i 12 mnd fra den datoen da... Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 hvor har du dette ifra? gi gjerne en link! Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Har ingen link, men jobber i elektroforretning og selger telefoner. Når man kjøper en telefon, står det "Du kan kjøpe 2 telefoner til i år" eller no lignende. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 telenor ringte istad, og sa at de ga bort 1000; til nye kunder... det gjelder privat + abonnementet, jeg har chess king, men etter mye regning fant jeg ut at jeg kommer faktisk bedre ut av det ( i 12 mnd vel å merke) med telenor sitt forslag. eks: forsikring på tn er 24; i mnd chess er det 40; ca 80: i mnd for chess med king abb, og tn ble det 66; i mnd (trekte tusenlappen vettu) tn mannen sa også at sms ble satt ned 1.juni til under 50 øre på privat+ abbet... og jeg får også fri innmelding, gavekort i butikk på 300; og da kan jeg kjøpe med en mobil med p+ abb billig! så dette var greit synes jeg..... ivertfall for 12 mnd! ...men da er det chess igjen tenker jeg nok!!! hva synes dere? Ringte meg også akkurat og da sa han at jeg kunne få 1000,- for å viderføre abb'et mitt, og 300,- til ny telefon, men slik jeg forstod så var det til en telfon uten noe(altså ikke til abb pris) Lenke til kommentar
sjaban Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Kan jo tross alt kjøpe 3 telefoner i året på et og samme abb. dette er du helt helt sikker på? for da kan jeg jo bare be faren min om å kjøpe telefon til meg, siden han har privat+ abb. da får jeg hvertfall en telefon som er litt billigere enn når jeg skal handle inn uten abb. Lenke til kommentar
caluna Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Dette er feil. Bare ring Telenor så får dere høre det. Kan ikke kjøpe flere telefoner når man har tegnet binding, man må vente til bindingstiden går ut. Er forhandler. Lenke til kommentar
sjaban Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 det var det jeg også trodde. at man bare kan kjøpe en ny telefon med samme abb i løpet av ett år. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 telenor ringte istad, og sa at de ga bort 1000; til nye kunder... og jeg får også fri innmelding, gavekort i butikk på 300; og da kan jeg kjøpe med en mobil med p+ abb billig! så dette var greit synes jeg..... ivertfall for 12 mnd! ...men da er det chess igjen tenker jeg nok!!! hva synes dere? Det siste der er dessverre feil. Om du sier ja til tilbudet, så kan du IKKE kjøpe telefon billig med binding i butikk. Det blir derimot fullpris minus det gavekortet du får. Se på det slik at du får 1000,- nå, istedenfor å få 1000 i avslag om du skulle kjøpt telefon. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 ezz, har du abb i telenor, kan du kjøpe 3 telefoner til abb-pris i året. For hver telefon du kjøper blir du bundet i 12 mnd fra den datoen da... Finn deg ny jobb mann, du er jo helt på bærtur! Det er telefonene som er låst i 12 mnd, ikke abonnementet. Hvis du først har tegnet binding i 12 mnd så er det ikke mulig å binde på nytt før det har gått 11 mnd. Du kan imidlertid kjøpe deg telefoner etter dette, men det blir til nesten fullpris. (er vel en liten rabatt ved utstyrendring) Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Før dere "flamer" han helt så er faktisk noe av det han sier rett Hvis du har DJuice abb så kan du faktisk kjøpe 2 eller 3 mobiler i året(til bindingspris) Naboen min har kjøpt 2 mobiler i år alle for DJuice abb pris Lenke til kommentar
tbone Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Da må det ha skjedd en feil, eller så har de solgt telefonen jækli billig. Det er IKKE mulig å binde seg flere ganger. End of story.. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Chill folkens. Mulig det er nye regler som er kommet i løpet av året. Pga et år i grønt har jeg ikke jobbet siden i høst, så må bare beklage hvis jeg sa no feil. I fjor høst ver det hvertfall slik at det ikke var noe problem å kjøpe ny telefon i bindingstiden...da ble den bare fornyet. Kan ikke skjønne at Telenor skal nekte deg å kjøpe en billig telefon i 1 år...men men. De er nå dyrest på alt uansett. Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Du får ikke kjøpt en ny tlf når du allerede har binding på et abn... du må vente til bindingstiden er over. Slik har det vært ganske lenge... Men du kan jo få kjøpt tlf for det.. men til full pris.. ikke mulig og forlenge bindingen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå