danielc Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Jeg har hatt et problem de siste 3-4 ukene, pc-en har en tendens til å henge i nærmere minuttet etter innlogging. Jeg hører ingen lyder fra harddisk som skulle gi tegn no noe jobbing, så jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skjer. I event viewer kan jeg se følgende hendelser: 12:22:47: Application popup: : Machine Check: Regs (event ID 26) 12:24:40: The Terminal Services service entered the running state. Så det er tydeligvis noe med den der "Machine Chack" saken, men jeg skjønner ikke hva. Teorien er at det er noe nettverksgreier den søker etter, men hvordan kan jeg sjekke dette her, noen som har peiling? Edit: Jeg prøvde nettopp å fjerne alt av oppstartsprogrammer via "msconfig", men det hjalp lite desverre. Endret 7. mai 2004 av danielc Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Du kan jo ta ett søk etter bootvis på nettet, kanskje den kan hjelpe deg med å få opp ytelsen under oppstart. Lenke til kommentar
danielc Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har ikke norton antivirus nei. Jeg tror heller ikke det er noe gale med oppstarten ellers, er ganske sikker på at det er noe nettverksgreien, men forstår bare ikke hva. Men jeg kan ta å se på dette bootvis programmet, er det et program forresten? Men ingen der ute som har hatt lignende problemer, gjerne med nettverk som kilden? Lenke til kommentar
Buggie Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Prøv å disable nettverkskortet ditt. Og restart. Ganske sannsynelig att maskinen ikke henger da, men da er du sikker på att det har med nettverksforbindelsen din å gjøre.. Har du adsl? Telenor? Lenke til kommentar
danielc Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har NGT. Har et Asus A7N8X-Deluxe hovedkort med 2 nettverkskort, et fra NVidia og et fra 3Com, prøvd å disable en av de om gangen, skiftet kort og sånn, men det hjalp ikke. Men kan prøve med begge. Men uansett da, om det funker da, noen idé om hvordan jeg skal finne kilden? Må jo være et eller annet som gjør at den stopper. At den søker etter noe.. Et eller annet.. Vel vel, jeg får prøve meg litt fram og tilbake, se hva som skjer.. Men alltid glad for tips fra dere som kanskje har en løsning... Lenke til kommentar
danielc Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 (endret) Ok, det funket fint når jeg disablet hele nettverkskortet. Men dette med fast ip, går det an når jeg ikke mottar fast ip fra ngt da? De setter jo ip adressen for meg vel..? Uansett, den startet bra uten nettverkskort, men jeg vet enda ikke hvordan jeg skal få det til med. Forslag? Og ang. dette med fast ip, hvilke ip adresser bruker man vanligvis i et hjemmenettverk? vi sitter 2 stk på nettet her, via en switch. Endret 8. mai 2004 av danielc Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Ta og bruk: 192.168.0.1 osv. Subnet mask: 255.255.255.0 Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Ok, det funket fint når jeg disablet hele nettverkskortet. Men dette med fast ip, går det an når jeg ikke mottar fast ip fra ngt da? De setter jo ip adressen for meg vel..? Uansett, den startet bra uten nettverkskort, men jeg vet enda ikke hvordan jeg skal få det til med. Forslag? Og ang. dette med fast ip, hvilke ip adresser bruker man vanligvis i et hjemmenettverk? vi sitter 2 stk på nettet her, via en switch. Du må bruke den IP'en du har fått av DHCP. Vanligvis 10.0.0.2, 255.255.255.0 og GW 10.0.0.1 Sjekk start->kjør->cmd ipconfig De bytter ikke lokal IP, har iallefall aldri opplevd det. Er rart det skal henge, har også NGT men aldri merka noe til det. Lenke til kommentar
danielc Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Tusen takk for mye hjelp! En siste ting jeg lurer på da. Når jeg velger properties på TCP/IP saken, så kan jeg skrive inn ip adresser 2 steder, "General" og "Alternate configuration", på hvilke av de skal jeg nå sette egen ip adresse da? Jeg tipper at det der på General skal stå "obtain an ip adress automatically" og "obtain an DNS server adress automatically", eller hur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå