Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har kjøpt meg en SMC barricade g og SMC pci trådløskortt fra komplett.no. Den maskina som står 8 meter og 2 vegger ifra routeren får maks 36 mbits tilkobling. Jeg har spurt de på komplett om hvordan jeg skal klare å få maks utnyttelse av signalet. Jeg spurte om det hjalp med sterkere antenne. Svaret var at selv om utstyret støttet 54 mbits så måtte routeren og maskina stå 1 meter unna hverandre. Er dette riktig eller fungerer det med å få tak i en ny antenne? Jeg bruker å sende store filer til og ifra maskinen med trådløs og andre maskiner på nettverket. Derfor synes jeg det er viktig å kunne få maks utnyttelse av trådløsenettverket. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Send en mail til SMC og hør med dem..Tror du får et bedre svar av dem... http://www.smc-europe.com/english/contact/contact.html TaZ Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Sendte faktisk en nå Håper på bedre svar derifra ja... Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 de teoretiske målene for rein 54 mbit er vel 40 meter i fri sikt, de 2 veggene dine vil nok kverk mye av denne hastigheten. Det du må huske er også at målings programmer i windows osv ikke kan stoles på. Det vil også være lite poeng i å kjøpe sterkere antenner til basestasjonen så lenge det ikke er helt spesielle omstendigheter. I 98.9% av tilfenne der det er dårlig signal så er det klientene som ikke klarer mer, mens at basestasjonen med gode antenner og bra signal styrke kan sende _MYE_ lengre Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Sjå om du kan få låst hastigheiten til å vere 54Mbit. Sitter sjølv med litt eldre dlink utstyr der det datt frå 22 til 1 i overføringshastigheit. men ved å tvinge windows til ha 22 konstant, fungere wlanet mitt perfekt. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 de teoretiske målene for rein 54 mbit er vel 40 meter i fri sikt, de 2 veggene dine vil nok kverk mye av denne hastigheten.Det du må huske er også at målings programmer i windows osv ikke kan stoles på. Det vil også være lite poeng i å kjøpe sterkere antenner til basestasjonen så lenge det ikke er helt spesielle omstendigheter. I 98.9% av tilfenne der det er dårlig signal så er det klientene som ikke klarer mer, mens at basestasjonen med gode antenner og bra signal styrke kan sende _MYE_ lengre Da jeg hadde maskinen 1 meter fra routeren så fikk jeg 54 mbits. Så jeg tror ikke det er klienten som ikke takler å ta imot signalet. Men jeg håper på svar fra SMC og om de har noen tips.... Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 det dere må lære dere ang wlan er det ikke er noe fastitt svar, wlan er det mest ustabile og lett påvirkelig du får. klienten din støtter nok 54mbit, men det er nok heller vegger osv som ødelegger for deg. Det er noe du må leve med. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Plasering av antennene har mye å si. Flytt litt på dem, endre rettning osv. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis du får full hastighet når utstyret står ved siden av hverandre, men ikke når du har to vegger imellom, så vet du hva som er problemet. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis du får full hastighet når utstyret står ved siden av hverandre, men ikke når du har to vegger imellom, så vet du hva som er problemet. vet at det er veggene som bryter ned signalet. Men det jeg lurer på er om signalet blir sterkere hvis jeg setter på en sterkere antenne... Eller om antennen bare øker rekkevidden.... Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Nye antenner vil gi bedre signal og rekkevidde, meeen det er 98.9 % sikker at det klienten som sliter og ikke basen. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Nye antenner vil gi bedre signal og rekkevidde, meeen det er 98.9 % sikker at det klienten som sliter og ikke basen. sikker på det ettersom jeg får 54 mbits når det er ingen vegger som står imellom?? Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 fikk nå svar fra SMC: 54 mbits er bare en teoretisk toppfart man ikke er i nærheten av under noen omstendigheter, så dersom du nå oppnår 36 mbits er dette faktisk meget bra, og eksterne antenner vil ikke kunne øke det noe særlig. Jaja... får vel leve med det da... Litt surt når det står at det er en 54 mbits og den faktisk ikke klarer å levere det... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Nye antenner vil gi bedre signal og rekkevidde, meeen det er 98.9 % sikker at det klienten som sliter og ikke basen. sikker på det ettersom jeg får 54 mbits når det er ingen vegger som står imellom?? Kanskje de mener at at det er trådløst-kortet ditt som har for dårlig rekkevidde, ikke trådløs-basen. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 hva med en sterkere antenne på klienten da? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hva med en sterkere antenne på klienten da? dette vil mest sansynlig, smc har noe long range kort, 200 mW eller noe hvis jeg husker rett (Leeenge siden jeg sist sjekka opp dette) Orinoco og Cisco kort har som regel uttak for ekstern antenne Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Det er uttak til ekstern antenne på kortet jeg har.. tror det iallefall... Jeg måtte skru på plass antenna på kortet. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 jeg tror du bare må innse at du ikke vil få noe særlig større hastighet med det utstyret du har nå. som smc svarer deg, så er du veldig heldig som får en såpass god hastighet som du nå gjør. det du kan gjøre er å kjøpe d-link extreme som teoretisk sett er dobbelt så rask, eller allerhelst bruke kabel. kabel vil uansett være det beste alternativet når hastighet er viktig for deg, bruk enten cat-5 eller cat-6 eller fiber. glem glupe antenneløsninger. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jaja... får vel leve med det da...Litt surt når det står at det er en 54 mbits og den faktisk ikke klarer å levere det... Altså jeg har jo tilgode jeg å oppnå 100mbps på mitt vanlige nettverk jg også.. det er jo kun teoretiske maks hastigheter da.. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 tror ikke jeg gidder å sette opp enda en kabel gjennom 3 vegger... Må ta da ha 20 meter med ledning også... huff... jaja... får vel leve med det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå