Blue--Sky Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 I går klokket jeg min xp 3000, via fbs fra 166 til 181. Da gikk cpuen opp fra 2166 til 2355 mhz. Startet opp å alt gikk fint, kjørte 3d mark 01 og 03 og spilt litt colin 04. Den låste seg ikke, men det som var så sinnskykt irriterende var at av og til kom det korte fps drop. I colin for eks gikk jeg ned fra 80-90 til 20! i et par sek så var alt fint igjenn, dette skjer ca 2-3 ganger per runde. det samme skjedde på noen tester i 3d mark. (På den pcen jeg hadde før gikk alt for fullt helt til den låste seg, så dette var rart.) Jeg lurte på om det kunne være tempen, men den ligger ikke på mere en 55 under load. Det andre jeg lurer på er: kan det være at den for får lite spenning? i så fall hvor mye bør jeg stille opp, (uten fare for å skade den) og det er derfor ikke klare å jobbe for fullt hele tiden? Eller kan det være minnet som streiker (pc2700) Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Hva slags HDD har du? Dersom den kjører på mindre enn 7200 rpm., kan det hende det er en slags miks av dårlig HDD og OC minne. PC 2700 RAM er vel ikke det beste til å overklokke med, hvis du ikke har Corsair eller OCZ da. Jeg er ikke helt sikker, men dette var det første som slo meg... Bare rett meg noen dersom jeg tar feil... Du kan jo også prøve å stille opp vcore litt høyere. På AMD systemer, er vel alt opp til 2 volt trygt, men pass på at PSU-en er kraftig nok, ellers kan du ødelegge den. Endret 7. mai 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har noe de samme problema på min XP2500@xp3200 Har en mistanke om at det henger sammen med mine WD 120gb 2MB cache disker. Det kommer ofte en "lagg" i både FarCry og CMR04. Det skjer i en del andre krevende spill oxo. Men eg har Twinmos ram som ikkje er kjørt over spesifikasjonene. ddr3200 Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Tror ikke det er HDD har to matrox DiamondMax Plus 9 7200 rpm. en 80 Gb s-ata og en 80 ide. Minnet er Twinmos. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvilket HK har du, og hvilken PSU har du? Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Har 8 mb cache på begge.......... Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Har abit NF7-S v2.0 og en standar 350 w psu som følgte med kabinettet. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Da kan det godt hende det er PSU-en som er flaskehalsen...min 360W Chieftec røyk til slutt etter lengre intensiv bruk...få deg en kraftigere...skal tenke mer på saken, men dette er det eneste forslaget mitt foreløpig... Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) stilte opp volten til 1,675 uten at dette hjalp. så stilte jeg ned FsB en til 171 (2225 mhz) men problemet var der fortsatt. merkelig...... Skal prøve på standar verdier nå og se.... Endret 27. august 2004 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Skrudde ned på standarverdien 166. starta opp colin igjenn men problemene fortsatte, da skrudde jeg av pc en liten stund. Og nå virker det som alt kjører som normalt igjenn. men hva søren hvar det som skjedde, (var redd en liten stund der ja) Håper noen kan svare meg på det. Litt kjedelig vis jeg ikke kan klokke noe som helst. Hvor mye watt trekker egentlig en xp3000. Endret 7. mai 2004 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) En XP300+ trekker vel omtrent 90-100 watt tenker jeg. jeg sammenlikner da med en Pentium4 3.2 GHz som produserer 84W. Dersom alt fungerer som normalt etter at du har stilt det ned igjen til standardverdier, er det vel tvilsomt om du kan overklokke med det oppsettet du har nå...men det går an å finne flaskehalsen og bytte den ut med en bredere hals Endret 7. mai 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Tor neppe det er et hardware-problem. Testa å oppgradere chipset- og skjermkort drivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå