Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ved skanning får jeg denne meldingen:

C:\RECYCLER\S-1-5-21-2655610202-3196116703-2434971488-1004\Dc1.mbox->(part0001:)->(IFRAME0000) - HTML/IFrame_Exploit* -> Infected

Intet program vil fjerne den. (Panda ,PC-Cilin, Norton.)

Forslag til fjerning tas i mot med stor takk!

Dvs. - hva gjør jeg?

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved skanning får jeg denne  meldingen:

C:\RECYCLER\S-1-5-21-2655610202-3196116703-2434971488-1004\Dc1.mbox->(part0001:)->(IFRAME0000) - HTML/IFrame_Exploit* -> Infected

Intet program vil fjerne den. (Panda ,PC-Cilin, Norton.)

Forslag til fjerning tas i mot med stor takk!

Dvs. - hva gjør jeg?

Bjørn

Noe hjelp å få her? : http://securityresponse.symantec.com/avcen...me.exploit.html

Egentlig et litt underlig problem, da denne trojaneren/dette viruset ikke skal komme inn på maskiner som er fullt oppdatert med antivirus, brannmur og Microsofts oppdateringer.

Det gjelder en ny laptop med centrinoteknologi. Har et kryptert og relativt sikret nett hjemme.

Portene både på min stasjonære og laptoppen er stealth.

Vel, jeg har foretatt alle foreslåtte tiltak.

Trend Micro Internet Security 2004 registrerer ingen problemer (Installert på maskinen). Symantec Security Check – online finner ingenting.

Antiy Ghostbusters (installert på maskinen) finner ingenting, og dette programmet finner alt, og vel så det. AdAware og SpyBot finner heller ingenting.

Et søk på maskinen avslører heller ingenting.

All mail blir sjekket via MailWasher.

Men Panda varsler.

Vel, det KAN være rester av et inntrengningsforsøk fra et usikret trådløst nettverk under et nylig besøk i Bergen. Jeg oppdaget plutselig at port 23 – Telport – var vid åpen. Her hjemme er alt stengt.

Kan det være rester av en evt textfil el lignende som Panda reagerer på? Det er ingen mistenkelige reaksjoner på maskinen.

Jeg skulle gjerne ha fjernet denne oppføringen, men hvorfra og hvordan???

Bjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...