ImmerFx Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe SE T630 LB, men nå har jeg blitt usikker... Har lest mye om K700 her, og testene og bilder av den.. Og jeg får veldig lyst på den... Men er det veldig lenge å vente tror dere? Og vil den komme ned i samme pris som SE T630 har idag? Altså rundt/under 3000 uten abb. , hvor lang tid vil det ta i så fall? HVa synes dere jeg skal gjøre? Lurt å prøve å vente? (må i så fall klare meg med en gammel siemens i mellomtiden, for jeg har mistet SE'n min.. ) Håper på litt hjelp også her, takk! Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Du må definere hva du trenger da T630 bør du definitivt ikke velge og K700 er vel litt stiv i pris i forhold til hva du får. Hvis du klarer deg uten BT er Siemens CX65 et meget bra alternativ. Større display og bare 2400,- uten abb. Kommer i juni Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis du klarer deg uten BT er Siemens CX65 et meget bra alternativ. Større display og bare 2400,- uten abb. Kommer i juni Større display, men ferre pixler. Det blir altså dårligere kvalitet (detaljert) på skjermen. Sier ikke at den har dårlig skjerm, men K700 sin er nok mye mer detaljert. Har CX65 TFT skjerm? CX65 er nok en bra mobil til deg Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 TFT ja, og som diskutert tidligere er den bedre enn K700s display, så la nå den diskusjonen være ferdig i allefall... CX65 er mer enn bra nok for de fleste her og prisen er jo overraskende lav Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 TFT ja, og som diskutert tidligere er den bedre enn K700s display, så la nå den diskusjonen være ferdig i allefall... CX65 er mer enn bra nok for de fleste her og prisen er jo overraskende lav Kan ikke huske at det har blitt diskutert før? men mulig du har rett. uansett: Det å sammenligne skjermene til to mobiler som ikke har kommet ut enda er vel litt vanskelig, selv om DU kanskje har begge da. Men, interessert som jeg er, hva gjør CX65 sin skjerm bedre? Annet enn størrelsen selvfølgelig. Enig i det du sier avslutningsvis, den virker billig og bra Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ja, er det ikke store skjermer vi vil ha i disse tider da? Alle klager jo over små display på 6230, 7200 osv, så det er tydelig hva folket vil ha. Med større display får man bedre oversikt. Høy oppløsning er greit det, men det hjelper så lite når selve størrelsen på displayet ikke er tilsvarende. K700 har ikke større display enn T610... Men for de som ikke er så opptatt av display, er sikkert K700 et greit valg Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ja, er det ikke store skjermer vi vil ha i disse tider da?Alle klager jo over små display på 6230, 7200 osv, så det er tydelig hva folket vil ha. Med større display får man bedre oversikt. Høy oppløsning er greit det, men det hjelper så lite når selve størrelsen på displayet ikke er tilsvarende. K700 har ikke større display enn T610... Men for de som ikke er så opptatt av display, er sikkert K700 et greit valg Hmm, her er vi litt uenige. Jeg har godt syn, og det er skjermen som er flaskehalsen når det kommer til hvor detaljert et bilde er, og ikke øynene mine. Derfor foretrekker jeg en skjerm som har små pixler, detaljert og bra kontrast. Kontrasten i k700 vs CX65 vet jeg ingenting om. men, jeg ville ihvertfall valgt en "liten" skjerm med små pixler, enn litt større skjerm og større pixler. det beste hadde vel vært en CX65 sin skjerm med K700 sin oppløsning. Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 det beste hadde vel vært en CX65 sin skjerm med K700 sin oppløsning. Så du har prøvd CX65 altså? Jeg synes i allefall oppløsningen er mer enn bra nok. Det viktigste er at man ikke ser enkelt-pixlene. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 men, jeg ville ihvertfall valgt en "liten" skjerm med små pixler, enn litt større skjerm og større pixler. Enig i dette. Selv om skjermstørrelsen på f.eks. Nokia 3200 som har 4096 farger og 128x128 pixels og Siemens MC60 sitt display som har 4096 farger og 101x80 pixels ikke er helt sammenlignbare, så ser man klart at displayet til 3200 er MYE bedre. Det må vel være fordi hver enkelt pixel er fysisk mindre på 3200 (skjermstr. 27,3 mm x 27,3 mm) enn på MC60 (ca. skjermstr. 30 mm x 25 mm - målt med egen tommestokk) På et areal på 745 mm² har Nokia skviset inn 16384 pixler. På et areal på ca. 750 mm² har Siemens skviset inn 8080 pixler. Fra det nesten identiske fysiske arealet på skjermen så ser man at Nokia har over dobbelt så mange pixler enn det Siemens har. Større oppløsning betyr at man kan få inn mer informasjon på samme skjermstørrelse enn ved mindre oppløsning. Nokia 3200 har større oppløsning på sin skjerm enn Siemens MC60. Konklusjon: Skjermen på 3200 er langt bedre enn MC60 sin, selv om den er ørlite mindre i fysisk størrelse. Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ja, der er vi enige. Men tilfellet CX65 vs K700 blir noe helt annet. Her snakker vi om to mobiler som begge har mer enn høy nok akseptabel oppløsning i forhold til display-størrelse. Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Hold deg til SE, Siemens er ikke noe å satse på Ikke hør på mola, bolla. Etter det jeg har skjønt så elsker henne Siemens........ K700 er for deg som liker en super cool telefon, super design, skjerm som har bedre kvalitet (høyre oppløsning)enn alle siemens modelle som er lansert pr, dags dato. Den er her til sommeren, før du reiser på ferie Du skriver som en vill dame nå...lol Endret 7. mai 2004 av GoldenShower Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ikke hør på mola, bolla. Etter det jeg har skjønt så elsker henne Siemens........ Denne kommentaren made my day Du er virkelig seriøs, må jeg si... dårlig i rettskriving er du også, det heter nemlig 'Etter det jeg har skjønt så elsker han Siemens'. Men, at jeg gjør det er selvsagt ikke riktig det heller, her snakker vi om å anbefale mobiler etter den erfaringen man har. Kunne aldri falt meg inn å anbefale en dårlig mobil og er heller ikke så useriøs at jeg anbefaler mobiler jeg vet brukeren ikke blir fornøyd med, uansett merke. Det var et seriøst svar på en useriøs kommentar... fatter ikke at jeg gidder, men hehe Lenke til kommentar
GoldenShower Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Moolna for meg er du alltid en kjerring eller jente som dere sier sør på. Endret 7. mai 2004 av GoldenShower Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Men, det jeg lurte på er om det er lurt å vente på K700 eller å kjøpe T630 nå? Kommer K700 til å komme ned i samme pris som T630 er nå? Litt under/rundt 3000kr? Når sånn ca vil det skje i alle fall? Veldig lenge?? Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Wow, nå ble jeg virkelig usikker! Siemens CX65 ser jo skikkelig fin ut! Helt ny ut den eller? Egentlig vil jeg ha SE, men kanskje denne er noe å satse på? Tror jeg kan klare meg uten bluetooth.. Den virker jo som en bedre telefon enn T630?? Har dere noen linker til tester av CX65? Så da blir spørsmålet: SE t630, siemens CX65 el vente på Se k700 ?? Jeg sliter visst litt med å bestemme meg! Takk for hjelpen!! (håper på enda mer..) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ikke hør på mola, bolla. Etter det jeg har skjønt så elsker henne Siemens........ Denne kommentaren made my day Du er virkelig seriøs, må jeg si... dårlig i rettskriving er du også, det heter nemlig 'Etter det jeg har skjønt så elsker han Siemens'. Men, at jeg gjør det er selvsagt ikke riktig det heller, her snakker vi om å anbefale mobiler etter den erfaringen man har. Kunne aldri falt meg inn å anbefale en dårlig mobil og er heller ikke så useriøs at jeg anbefaler mobiler jeg vet brukeren ikke blir fornøyd med, uansett merke. Det var et seriøst svar på en useriøs kommentar... fatter ikke at jeg gidder, men hehe Anebefale mobiler??? Så vidt jeg veit og har lest, har du aldri anbefalt noe annet enn Siemens. Uansett merke som diskuteres, kommer du alltid inn på Siemens, at de er mye bedre og billigere. Greit nok at de er billigere, men det er vel kanskje fordi de ikke har f.eks. BT, IR osv. Og da er det jo ikke rart at de er en smule billigere enn SE. Men nå det er sagt, så vil jeg påstå at hos SE får du veldig mye mobil for pengene, i motsetning til Nokia. Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Moolna for meg er du alltid en kjerring eller jente som dere sier sør på. Du driver med personangrep, noe som ikke er tillat på forumet. Ihvertfall ikke i en åpen post. Har du noe du vil klage på angående molna kan du ta det opp med han på PM. Føler du at han har brutt noen regler kan du rapportere det til moderator. Du skal ihvertfall IKKE slenge ut kommentarer om brukere her i poster. Videre: Hvis du ser på molna sine seneste poster ser du at han anbefaler langt fra bare siemens mobiler. Han anbefaler bl.a. 3510i til en svaksynt, og 3100 til en annen. Jeg håper du tenker deg nøye om før du gjør lignende igjen. Ikke tolk dette som et angrep mot deg, eller lignende. Ta det heller som en liten pekepinn på hvordan forum-oppførselen bør være. Lenke til kommentar
molna Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 CX65 kommer i juni. Som sagt rundt 2400,- (mamoz.no) Mye bedre på alle områder enn T630. CX65 har 11MB minne, VGA-kamera med zoom og video-opptak, Java MIDP2.0, themes osv. Har selv brukt CX65 et par uker nå og har merket meg et par fiffige funksjoner: - SMS-zoom: du kan velge mellom 3 størrelser når du leser SMS - Dynamic Lights: 2 blinkende lys på hver side av høyttaleren, som blinker rytmer ved spesielle anledniner etter valg. Disse er usynlige når de ikke blinker og kan selvsagt slås helt av. - En særdeles vellykket MMS-editor. Enklere kan det ikke gjøres Displayet er overlegent det meste av mobiler og mobilen er perfekt for spill og spillutvalget kommer til å bli stort siden dette er mobilen som kommer til å bli pushet aller mest av europas største operatør dette året Og som erstatning for BT har den infrarød. Lenke til kommentar
godal Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 he-hmm. ting k700 har som cx65 ikke har: * lys til kamera * mp3 spiller (dog litt lite plass til sanger) * mp3 ringetoner * høytaler telefon * radio * bluetooth bare et par ting jeg kom på i farten... Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 finnes det noen tester av CX65? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå