Yapija Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg har akkurat innstallert Debian på en maskin her, og har egentlig nesten aldri brukt linux med X før. Under installasjonen valgte jeg den oppløsning og oppdateringsfrekvens som skjermen støttet, men når jeg rebootet fikk jeg opp en meget utydelig login, løsningen ble å bytte skjerm til en CRT, og da fikk jeg i det minste sett hva som sto der, selv om det flimret litt... Men så prøvde jeg å stille inn skjermen, noe som jeg en gang tilbake i tiden har fått meg til å gi opp linux tidligere... For i instillingene står det bare informasjon om Xserver, og ikke noe om konfigrasjon. Har søkt en del på nett og på div.forum uten å komme frem til noe som fungerer her... Lenke til kommentar
bkak Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 xf86cfg -textmode duger. Evt uten -textmode for å få det grafisk. Lenke til kommentar
Yapija Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Takk, det gjorde susen:) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 Ellers så er min oppskrift: 1. Søke på google etter skjermfabrikant+modell (kan om nødvendig gjøres i LYNX...) 2. Legge inn i XFree86.conf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå