Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch - ønsker anbefaling

Anbefalte innlegg

Jeg venter snart IP telefoni fra Telio, og trenger en switch til å dele linja.

Ønsker 8 port (tilfelle lan party!)

Hva anbefales?

Hvilken prisramme bør jeg gå for?

Hva er "autosensing"?

Hva trenger jeg å vite om tilkobling?

Hva med disse?

DLink 8-port SWITCH Fast Ethernet - 10/100Mbps autosensing (mpx: 346.-)

3Com OfficeConnect Switch 8 8P 10/100 Mbps (komplett: 473.-)

CNet Nway Switch 10/100 8P Eksternt power (komplett: 319.-)

CNet Nway Switch 10/100 8P internt power (komplett 469.-)

Hva er "dedicated bandwidth"?

Jeg har hørt om switcher som kan styre trafikken slik at sipura-adapteren for IP telefoni blir prioritert, og dermed sikrer god samtalekvalitet. Finnes noen slike gode switcher til ok pris? Kom gjerne med link til webshop om du har!

`Mvh`

Endret av exiton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auto sensing har alle dagens switcher så det er bare noe Dlink smeller på for at det skal høre fancy ut.

Personlig er jeg ikke fan av dlink, det er et billigmerke med masse rare patenter aka Trust.

Cnet kjenner jeg ikke mye til, men jeg selv putter dem under samme taket som Dlink.

Jeg har kun 3Com hjemme og er kjempefornøy. De har god software i utstyret demmes og leverer ofte livstidsgaranti.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke fan av dlink, det er et billigmerke med masse rare patenter aka Trust.

Dette er jeg ikke enig i. Dlink vinner masse tester bl.a. i PCworld Norge, mens Trust har en tendens til å enten komme på jumboplass eller ende uplassert fordi Trust-utstyret ikke greier å gjennomføre testene.

Når det gjelder cnet har jeg ikke hatt noe problemer med produkter derfra, det er som regel rimelig, men har funket greit.

Hvis Trust skal sammenlignes med noe kvaltietsmessig, er det første som faller meg inn Mustek...

Lenke til kommentar

Stemmer , Mustek er vel ikke akuratt noe å hoppe i take av (tanke på billig produktene).

Kansje mitt hat mot D-link er pga de leverer noen ræva usb ethernett adaptere. Disse har jeg jobbet mye med da jobben solgte disse tidligere. Og etter dette har jeg lagt hele Dlink under samme taket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...