Gå til innhold

Snodig problem..

Anbefalte innlegg

I går bytta eg ut hk, cpu og minne i fatterns jobb pc, da dette var eldgammelt.

ny hw er Epox EP-8KMM3i, xp2800+, 512 standard 3200 minne. Win2k (<-- ÅFF KÅRS!! :p)

Hw sklei rett inn men probemene kom når eg skulle boote og starte windows.

Det som skjer er att ingenting skjer egentlig, windows starter, begynner å laste nye drivere til hk og sånn, og så vil den evt etterkvert spørre om eg skal installere u-sertifiserte drivere, og da oppdager eg att verken mus eller tastatur responderer! alt er riktig kobla, tastatur funker i bios. Men etter litt knoting fant eg ut att med en gang den første "laster windows" skjermen kommer, så låser det seg.

Har en del ting eg vet eg kan gjøre, har bare ikkje fått tid, måtte sove også.

Grei løsninger å reinstallere windows, og eg vet att biosen bør oppdateres (prøvd det kortet før, og da var det noe som ikkej ville, men kom etter en bios oppdatering).

Men spørsmålet mitt er, ka er det som gjør att det henger seg? noen som har vært borti noe lignende? dette var ivertfall nytt for meg, etter x antall år med pc mekk..

Er det bisoen? er det rett og slett enda et bevis på att å bytte hw uten å reinstallere går til h**? Speak up folks :p

Som sakt så tror eg att det løser seg ved å reinstallere os (som uansett burde vært gjort, men siden det ikkje var tatt backup enda, så ville fattern ikkje det i går.. men nå har eg den med meg hjem, så da vet han ikkje ka eg gjør :p)

bunnlose

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Å bytte HK uten å reinstallere blir som regel bare ball. Reinstaller du, så skal du se at det blir mindre pes, og mer ytelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Serpensis og Shrike,

er fulstendig klar over det, og kommer til å gjøre det når eg kommer hjem fra jobb. Men så var det ikkje det eg hadde prolemer med heller, var det? ;)

Det var vel gjerne AKKURAT det du hadde. Dersom ikke du skjønte det selv.

Lenke til kommentar
Serpensis og Shrike,

er fulstendig klar over det, og kommer til å gjøre det når eg kommer hjem fra jobb. Men så var det ikkje det eg hadde prolemer med heller, var det? ;)

Det var vel gjerne AKKURAT det du hadde. Dersom ikke du skjønte det selv.

Hehehe :D Det var vel faktisk ikke det, han lurte på hvorfor. Men det har nok noe med det å gjøre at du har de gamle driverne osv. å jøre.

Lenke til kommentar

Jeg har med hell flere ganger brukt samme installasjon etter å ha byttet HK, RAM og CPU men man MÅ da gjøre følgende :

1. Avinstallere lydkort + grafikkort drivere med det gamle oppsettet i drift. (til nød kam man gjøre dette i det nye systemet.

2. Avinstallere chipsettdrivere for det gamle HK'et.

3. Legge inn nye chipsettdrivere tilpasset det nye HK'et

4. Legge inn lydkort og grafikkdrivere.

Det er viktig å huske å kjøre både mus og tastatur på PS2 under hele denne operasjonen siden USB kan slå seg vrang ved bytte av HK.

En annen ting man må huske på er at det faktisk finnes begrensninger for hva WindowsXP tolererer av hardware endringer før du må aktivere lisensen på nytt!

Lykke til !

:p

Lenke til kommentar
En annen ting man må huske på er at det faktisk finnes begrensninger for hva WindowsXP tolererer av hardware endringer før du må aktivere lisensen på nytt!

men dette er da win2k.. tror ikkje de har det, dessuten har eg gjort det før, men har også hatt problemer før, men tror ikkje det har noe med saken å gjøre.. får se når eg kommer hjem.. snart helg :p

Lenke til kommentar

Tror det er din lille HAL som sliter. Det går f.eks fint å kjøre fra Amd plattform til P4. Omvendt går ikke fordi det blir problemer med HT-funksjonen til P4 i hardware oppsettet til windows.

Tipper det blir litt kluss med nye og gamle hw instrukser.

Lenke til kommentar
Tror det er din lille HAL som sliter. Det går f.eks fint å kjøre fra Amd plattform til P4. Omvendt går ikke fordi det blir problemer med HT-funksjonen til P4 i hardware oppsettet til windows.

Tipper det blir litt kluss med nye og gamle hw instrukser.

uten å ha skjekka ka HAL er noe videre, så er det det beste løsningen til nå, og den kan eg også kjøpe..

det sto et p3 i den fra før..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...