Gå til innhold

Noen som husker Kick-start (tror jeg)

Anbefalte innlegg

Leste gjennom forumet her og ble sittende og lure på hva fro ett spill jeg spilte mye som "mindre", og kom til å huske ett motorsykkelspill jeg synes var sinnsykt morsomt.

Man kjørte en motorsykkel i 2d (mye som i Across/ELMA) men løypa gikk rett frem og "gjentok" seg selv når man var kommet i mål hvis jeg ikke husker feil.

Det gjaldt å ha riktig fart på de riktige hoppene, og treffe i landingene. Ett brett hadde også ett skihopp hvor man hoppet over noe vann hvis jeg ikke husker helt feil.

Er det noen andre enn meg som har brukt deler av barndommen på dette spillet, og het det Kick-start? Var det på C64? Og finnes det noe i dag som har samme gameplay (ikke across/ELMA)?

Hilsen mimre-Rookie_NO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Jeg hadde et slikt spill på Amiga, som het Kickstart. Sinnsykt bra bakgrunnsfarger om ikke jeg husker feil, selvom de var horisontale striper.

Lenke til kommentar

Skaffe deg en C64 eller Amiga-emulator, så kan du kose deg med disse spillene i dag!

Nostalgi er morro (begrenset morro)

Det het Kick-start ja. Både 1 og 2 fantes. Mener at det var amiga-spill, men mulig det fantes på C64 og.

Endret av Arne And
Lenke til kommentar

Hadde aldri Kick Start til Amiga.. Tror ikke det var å oppdrive her faktisk!??! Men Var dritkult til C64`n ;) Spillte det på Emulatoren min seneste sist uka :laugh:

TnX: Det ikke et Kick Start 2?? Der kjørte du over busser og hopp og dumper og flamethrowere osv. Det var alltid 2 player. skjermen var delt i 2 i høyden og spilte du singleplayer var det mot Comp`en...

Lenke til kommentar

Nei, det var helt sikkert ikke Excite bike, selv om det var bra når det kom det også. Men det som tidligere ble sagt her med flammekastere osv hørtes kjent ut, og det stemmer at skjermen alltid var delt horisontalt ja.

Og jeg som trodde det bare var jeg som var "gammel" her...

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Det var "Kick Start - Off-Road Simulator", fra 1985 til C64.

Skjermbilde her. :D

skjermbilde fra Kick Start 2 finner du her. Er nok ikke bare du som er "gammel" her, men selv er jeg bare 17, så spillet er eldre enn meg :roll:

Endret av Tx3
Lenke til kommentar
Det var "Kick Start - Off-Road Simulator", fra 1985 til C64.

Skjermbilde her. :D

skjermbilde fra Kick Start 2 finner du her. Er nok ikke bare du som er "gammel" her, men selv er jeg bare 17, så spillet er eldre enn meg :roll:

JA! Der er det!

Takk! Googla litt selv, men fant ingen sider med screen-caps.

Synes å huske det var bedre farger, men det begynner jo å bli en del år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...