Irons Skrevet 7. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 Hallo, Dette er min første worklog.... Jeg har hatt en gammel alpha server 100 på jobben lenge, og bestemte meg for å ta den med hjem for å bruke den til noe "fornuftig" Her er boksen urørt... Butt shot Det er goooood plass der inne Hadde litt småting liggende som jeg tenkte passa fint inni her ------------------------------------------------------------------------------------------------ Så over til det jeg skal gjøre: - lakke seff, denne blir sort... - lage ett vindu - LCD, har ødelagt ett blått, bestilt ett nytt som er grønt. - gjøre noe med kabel driiten, skal prøve å holde det meste skjult, sleevings på psu kabler ++ - lys, har tenkt å bruke 4 eller 6 katoder, kombinasjon av uv og hvit/grønn?? Hardware som skal inn: - Abit IS7-E - P4 3ghz 800 FSB - 1024 Mb Ram (samsung tror jeg..) - Radeon 9800pro - 240Gb harddisk (2x120, den ene er sata) - Soundblaster audigy2 - dvd+rw og dvd spiller - 6-1 minnekort leser ------------------------------------------------------------------------------------------------ Vinduet er kuttet, mangler litt finpussing da men... testa og lakke døra forann Det neste jeg skal gjøre er å kjøpe litt "plastikk masse" for å fylle igjen hullene under floppy brønnen, lakke hele fronten svart og sleeve min psu (den skal modde til å passe i den øverste plassen bak, med 120mm vifte.... \\Sp33D Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 Utrolig bra!! Hele kabinettet ble forandret da du lakket døra svart Lenke til kommentar
Irons Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 Hehe, jeg veit, tenkte jeg skulle teste det, og den silke matte svart fargen gjorde seg driver å lurer på om jeg skal teste dremel skillsa mine og lage en cs logo på vinduet (den nede i venstre) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 Driver å lurer på om jeg skal teste dremel skillsa mine og lage en cs logo på vinduet (den nede i venstre). Du må da ikke ødelegge mesterverket med å blande inn CS Hvilken lakk brukte du på døra? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2004 hmm, kanskje ikke noe cs logo, vi får se... fikk gjordt noe i dag da: Fylte igjen hullene der det gamle lcd display satt (1*16) og der bryterne satt Her er ett bilde etter at jeg la på ett strøk med lakk, for å se ujevnheter... Lakken jeg brukte på døra er kjøpt på jernia, og er quick svart silkematt.. Regner med at jeg kutter hulle til det nye lcd displayet i morra, kanskje jeg får lakka fronten ett eller to strøk \\Sp33D Lenke til kommentar
Irons Skrevet 10. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. mai 2004 Jau, Så fikk man gjordt noe mere da, ikke så mye men det blei da litt: Fikk, kutta ut hullet til lcd skjermen, og begynte å fylle igjen rundt kantene med plastsparkel (fra clasern).... dette er den ødelagte lcd'en Og ett bilde av skjermen og mere av fronten \\Sp33D Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Hm, spennende! Salig spent på å se resultatet... Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 håper dette blir bra! Lenke til kommentar
insider Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Bra ideer ! Tror dette kan bli bra, stå på ! Lenke til kommentar
PoW Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 gleder meg til update Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 11. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) hehe, lillebror jo.. hadde et liknende prosjekt for en stund siden med et Alpha MP500 kabinett.. syntes det så trangt ut inne hos deg jeg.. Endret 12. mai 2004 av bussemannen Lenke til kommentar
Irons Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 (endret) takker for tilbakemeldinger, får en sånn ekstra motivasjon da Dama har seff klaget på at jeg bruker for mye tid på pc'ene mine, og jobben tar tid (sitter der nå ) men jeg håper jeg for testa å sparkle med litt glassfiber sparkel snart.... Planer videre: - Få ferdi lcd biten... - lage feste for HK - Sleeve psu, forlenge kabler, ikke mye som skal synes - lakke insiden matt svart - fixe vinduet, "litt" filing/pussing igjen - svigers skal ta med litt sotingsfilm fra jobben(3m, gratis sandpapir ol.. hihi) - lakke utvendig med blank svart, pollere, 3m igjen - vankjøling kommer til å drøye til jeg får igjen skattepenga (24k!!), bruker slk900u'en min så lenge... \\Sp33D Alpha servere ruler... har en annen her også, miditower style Endret 11. mai 2004 av the_real_Sp33D Lenke til kommentar
Irons Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2004 Såå var det på tide med flere bilder... Testa den fibersparkel saken fra clasohlson, dærskern den er sterk.... bilder: Nærbilde av lcd'en, skal sette en sota plexi bit over skjermen, så den ikke syns uten strøm.... Sånn ser fronten ut pr dags dato... Mere i morra regner jeg med, om kona tilater det... Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 12. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2004 Alpha servere ruler... Lenke til kommentar
Irons Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 w00t, w00t w00t , da har lcd'en kommet, jeg har lodda den sammen og satt på kabelstrømpene(sleevings), det funker fett!! Men jeg sliter litt med å ta bilder av den, blir uklart pga baklyset på lcd'en, noen forslag?? \\Sp33D Lenke til kommentar
Irons Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Ok, så tok jeg ett av tidene mest uskarpe bilder (med telefonen min), det er ikke så lett å få ett bra bilde av lcden, men her er ett for å vise at det virker.... Lenke til kommentar
karamba Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Hvordan var den plastsparkelen i forhold til den glassfibersparkelen? Jeg har kjøpt en boks glassfibersparkel, men ble litt skeptisk når jeg så hvordan den så ut.. Er den lett å jobbe med? Vil du kanskje anbefale plastsparkelen isteden? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Tja, glassfibersparkelet er jo greit nok, skal legge på litt til i dag, og pusse, kan gi deg ett bedre svar da.. Men så langt så har det funka fint, det blir veeeeldig hardt, tåler en del osv. \\Sp33D Edit: plastsparkelen jeg brukte fra clas var ikke så bra, litt porøs og heftet ikke like bra... Endret 13. mai 2004 av the_real_Sp33D Lenke til kommentar
scoot Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 tøøft, lykke til a! Lenke til kommentar
Irons Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 sånn da kom jeg rett fra garasjen med lungene fulle av glassfiber støv Men fikk gjordt litt: Sånn blir den ca seende ut, legg merke til att jeg har tettet til de tre øverste lufteventilene, må ha litt plass til brytere ol seinere... Ett lite nærbilde, her er vel svaret på spørsmålet ditt karamba, den er sinnsykt hard å pusse ned, og vanskelig å få jevn, må nok på med ett lag med finsparkel. Mere i morra regner jeg med, tar vel turen til clas og kjøper den tuben med finsparkel jeg trenger +noen skruer med umbraco hode \\Sp33D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå