Maynard James Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 jeg er et rart problem her. og trenger hjelp! det er slik at nettverket mitt ikke funker. jeg har ett trådløst nettverk som er koblet på 4 maskiner i huset, og det er slik at jeg finner de andre maskinene i spill osv. men når jeg prøver å finne dem i windows finner jeg dem ikke. har samme arbeidsgruppe og ip : 169,254,1,*** de siste tallene er forskjellige på alle pc'ene. Og jeg finner heller meg ikke selv. Når jeg skriver \\shade så finner jeg heller ikke det jeg har delt. og jeg skjønner ikke dette. har prøvd over en krysset tp kabel men finner heller ikke noen i windows da heller, bare i spill noen som vet hva som er galt? takk på forhond for svarene Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvilke(n) versjon(er) av Windows bruker du? Bruker du brannmur? Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Er ikke 169.254.1.* bare noen jallaadresser som windows bruker når den ikke finner noe nett?? Skift over til 192.168.1.* adresser. Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) kanskje du har glemt å installere protokoll? Endret 7. mai 2004 av Krezzo Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Det kan være du må installere IPX/SPX protokollen for å se de andre maskinene i windows. Er DHCP enablet i aksesspunktet? Lenke til kommentar
Daemon Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Du har nok ikke enable't DHCP i akesspunktet nei.. Kan være greit å gjøre det, eller sett maskinene til feks følgende statiske ip adresser; 192.168.1.X. Dette er ikke et "must", men jeg synes det blir mer oversiktlig. Drit i IPX/SPX protokollen. Du trenger bare TCP/IP. Sikker på at ikke intern brannmur i Windows XP er på? Isåfall, skru den av... Endret 7. mai 2004 av Daemon Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Mer om 169.... adresser her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;307287 Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Du har nok ikke enable't DHCP i akesspunktet nei.. Kan være greit å gjøre det, eller sett maskinene til feks følgende statiske ip adresser; 192.168.1.X. Dette er ikke et "must", men jeg synes det blir mer oversiktlig.Drit i IPX/SPX protokollen. Du trenger bare TCP/IP. Sikker på at ikke intern brannmur i Windows XP er på? Isåfall, skru den av... hvordan enabler jeg den dhcp tingen da? hvor finner jeg derre interne brannmur tingen da? har ikke brannmur på noen av nettverks tilkoblingene mine... Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 ingen som vet hvordan jeg enabler dhcp? vil fikse dette Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Tar ett spark i løse lufta her jeg : Kanskje det er forskjellig fra produkt til produkt ? Løsningen finner du med å hoste fram brukermanualen til ditt produkt, evt laste ned ny manual fra nettet (søke på http://google.com) Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Du har sannsynligvis koblet feil - viktig å merke seg at at router skal kobles til en av portene på trådløs router og ikke der hvor det står DSL/Cable/Ethernet etc Lenke til kommentar
glennraa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 For å enable dhcp er det veldig forskjellig fra produkt til produkt, men veldig ofte når du har kobblet deg inn på ruteren så ligger dhcp under en fane som heter LAN. Gå inn her å enable dhcp og sett så alle pc til å mota adr automatisk... du er ikke i noe nettverk sånn som du er nå ,du komuniserer ikke over tcpip nå, men få aktivert dhcp din så skal du se det virker fint... Sjekk adr dine når den er aktivert og søk dermed etter adr til di andre maskinene under søk etter maskiner i windows.... Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Du behøver ikke DHCP. 169.254.c.d er APIPA-adressering og helt ok. Maskinene er på samme nett. Kjør cmd fra Start/Run og ping de andre maskinene. Jeg tipper du får kontakt - siden du oppnår det i spill. Prøv deretter med \\169.254.c.d fra Start/Run. Får du kontakt da, er problemet knyttet til navneoppløsning, enten NetBIOS eller DNS. Det er flere måter å fikse dette på, men prøv det over først. Endret 7. mai 2004 av zeitgeist Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 får til å pinge andre maskiner ja. har ikke peiling hvordan jeg skal fikse dette. ip'ene står på 192.169.1.X og alle har på automatisk ip adresse. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå