Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT eller blue.com?

Anbefalte innlegg

hei hei..

jeg har for øyeblikket en ngt linje.. min far har spurt om jeg kan bestille en linje for han, men han vet ikke hva han skal ha..

jeg har hørt mye pent om blue.com, men valget står mellom NGT og blue.com.. jeg er meget fornøyd med NGT, men min far mener det er litt for høy mnd. pris hos dem!

kan noen hjelpe meg.. er blue.com noe å satse på?

takker for svar! :yes:

mvh

bigben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingenting og utsette på Bluecom, de leverer stabile og gode linjer. Eneste man kan bli irritert på er markedsføingen dems i forhold til bindingstid og tilbud.

Rent teknisk sett leverer dem en god linje :)

Seff, trenger man uploaden, er det ikke tvil, gå for NGT

Lenke til kommentar
jeg har hørt mye pent om blue.com, men valget står mellom NGT og blue.com.. jeg er meget fornøyd med NGT, men min far mener det er litt for høy mnd. pris hos dem!

På utvalgte steder leverer Bluecom 256/256 ADSL-linjer til kr 249,- eller er jo den til 299,- en utmerket løsning for ordinær surfing.

Jeg har hatt ansvaret for mange titalls BC-leveringer og det funker stort sett svært greit, som med alle linjer pleier feilene og oppstå i starten og da er det jo stort sett linjefeil mellom kunde og sentral men det fikses som regel ganske så raskt.

Slike feil er selvsagt levrandøruavhengig.

Lenke til kommentar

Har BC selv og har tilnærmet bare gode erfaringer.

Mine erfaringer:

Pusitive:

Gode stabile linjer

Knall service og putter ikke alle under samme tak ( ble nat'et inn engang da jeg trengte en haug med IP'er. Kostet ikke en kr)

Rask rettetid (under 24 timer hos meg til nå) De ringer også tilbake for å få bekreftet at linje er ok

Kompanserer ved større feil utenom at man må klage i 100 år

Negative:

Levering ( har ikke ord på hvor mange purringer jeg har hatt på hastighets ending og levering ved flytting)

Har hatt linjefeil begge gangene jeg flyttet og de brukte feil sambandsnummer.

Surr med bindinger og endring av produkter.

Lenke til kommentar

BlueCom kommer med trusler til deg om du har virus. På hybelhuset jeg bor, er det en 2Mbps-ADSL-linje fra BlueCom, og denne har vært mye nede. (Dårlig service-innstilling og uprovosert usaklighet fra BlueCom.) I begynnelsen kunne vi ikke sende mail (web-basert), laste opp filer eller slikt. SVÆRT ustabil linje. De greide å fikse det internt til slutt, og ting ble straks litt bedre. Så skulle de sende ny router (fordi vi ikke fikk kjøpe egen, vi skulle gjøre nett-tilgangen spesifikk for MAC-adresser), og var uten internett i tre måneder. Bare fordi de skulle konfigurere selv. Og nå, da, i går når jeg kom hjem, så hang det en lapp på døra fra eier'n om at BlueCom kommer til å sperre linja om ikke samtlige fjerner Sasser-ormen.

Tror jeg ville prøvd Catch eller noe sånt istedetfor BlueCom, selv.

Lenke til kommentar
BlueCom kommer med trusler til deg om du har virus. På hybelhuset jeg bor, er det en 2Mbps-ADSL-linje fra BlueCom, og denne har vært mye nede.

Svjv sender ikke BC ut routere uten at du selv kjøper eller leier denne av de.

Var det modemet eller en router dere slet med?

At de sperrer linja når man spyr ut virus er jo bare et pluss i margen til ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...