Gå til innhold

Far Cry fryser

Anbefalte innlegg

Ack, nå gir jeg opp!

Kjører en maskin med

*T-bred xp2400

*Twinmos 2*256 MB pc2700 cl2 ram

*Powercolor R9800 Pro 128 MB

*Fortron 350W psu

*Seagate 80 GB hd

som fryser i Far Cry hver gang jeg spiller. Dette skjer som regel etter 1 til 5 minutter, og alltid hvis jeg prøver å kjøre den første buggy'en.

Hvis jeg trykker ctrl+alt+delete, får jeg opp en feilmelding om en minnefeil, "memory could not be read", som vel ikke er stort annet enn en generell feil. Minnet er testet 1 natt i memtest86, så det skal være ok.

Cpu temp etter kræsj er 43 grader, system temp ca. 28.

Maskina har aldri kræsja i andre spill.

Har prøvd omtrent alt som foreslås på forumet til ubisoft.com , inkludert:

*Kjøre developer-mode uten lysreflektering på kjøretøy

*Sette ned all grafikken til laveste kvalitet og laveste oppløsning

*Slette profiler og lage nye

*3 forskjellige skjermkortdrivere (4.3 , 4.4 og Omega)

*Reinnstallere spillet

*Underklokke skjermkortet 20%

*Patche til 1.1

*Støvblåse hele maskina og viftene

Det eneste som hjalp litt var når all gfx ble satt til laveste kvalitet, da frøs det ikke etter 5-60 sekunder, jeg kan som regel spille helt til der man stjeler buggy'en.

Er det andre med 266 MHz Fsb cpu og Powercolor Radeon 9800 Pro som har fått spillet til å funke ?

Testa spillet på maskina til en romkamerat (P4 2.8 800 fsb, 512 mb pc4000 cl 2.5, Sapphire Radeon 9800 Pro 128 MB, No-name 300W PSU), og der funker det.

Er drittlei av å feilsøke og går og legger meg.

Så i poll på ubisoft sitt forum at 21% av de som stemte opplevde kræsj med Radeon-kort.

Tips ??

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se gjennom linken under fra ett dansk forum, der er en som har hatt samme problem som har fått løst det :

http://www.tweakup.dk/forumnew/read/40120/

google har og mange treff på ditt problem :

http://www.google.com/search?sourceid=navc...uld+not+be+read

Joda, har lest den danske tråden før, det er jo for det første ikke samme problemet (han får ikke kommet inn i options og skrudd av AA, det har jeg gjort), og løsningen med å bruke opengl og få fpsdrop på 20 frames/sekund på et spill som ikke gir en stort mer enn 30-40 i utgangspunktet er ikke akseptabelt.

Google har jeg selvfølgelig prøvd selv, men det er bare mange folk med lignende feilmeldinger, og få løsninger andre enn de jeg har listet opp. For øvrig er de fleste sidene på østeuropeiske språk.

Lenke til kommentar
Reinnstalere?

Oppdatere drivere?

i verste fall formatere.

Uanz lykke till :)

*3 forskjellige skjermkortdrivere (4.3 , 4.4 og Omega)

*Reinnstallere spillet

Formatere er *ikke* et alternativ, da denne xp-installasjonen bare er 2 måneder gammel, og nokså "ren".

Lenke til kommentar

Jaja, ser ut som om det var 4.12 og ikke 4.3 jeg hadde prøvd.

For meg funket det plutselig med Catalyst 4.3 , selv om jeg får artifacts an mass (mulig det skyldes et delvis defekt skjermkort). Nå kan jeg i hvert fall spille spillet!

Kompisen min bruker 4.22 tror jeg, funker det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...