TettSpaden Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei Har noen filer på opp til 9GB som jeg skulle hatt på cd'er, hvordan gjør jeg dette? finnes det noen program som kan dele opp filene? På forhånd takk Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Kan bruke WinRAR til å pakke filene med. WinRAR kan splitte opp en fil i f.eks 10 filer på 700MB hver. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) kan jo Zip/rar filen og velg størrelsen på Zip/rar filen f.eks splitt at 690 eller.no husker vi drev og zippet cder ned til disketter i gamledager .. dvd brenne er jo og anbefale da du kunn treger 2-3 cder i stedet for 10 eller bare kjøp det en flyttbar HD på 10-20GB som du flyter fra data til data EDIT: ser meg slått av Amphipod:( Endret 7. mai 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
tozer Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hvorfor ikke bare brenne 2stk cd plater med 4.5gb hver? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hvorfor ikke bare brenne 2stk cd plater med 4.5gb hver? you are my hero Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hvorfor ikke bare brenne 2stk cd plater med 4.5gb hver? you are my hero Mine too.........! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hvorfor ikke bare brenne 2stk cd plater med 4.5gb hver? Du tenker kanskje på dvd plater? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva slags filer er det? 60 minutter DV-AVI fra digitalt videokamera? I så fall kan du komprimere det. Det blir ca 2 GB MPEG2 i DVD kvalitet. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg tenkte på DVD plater ja. var vel kanskje feil og skriv CD-Plater. Noe jeg regner med alle her skjønte. Trodde han mente at han hadde 8.4GB DVD-Plater og ville brenne 9GB på en plate. er det jo MP3/bilder/programmer/spill er det jo bare og dele opp. er det en film kan du bare komprimere eller dele den opp. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva slags filer er det? 60 minutter DV-AVI fra digitalt videokamera? I så fall kan du komprimere det. Det blir ca 2 GB MPEG2 i DVD kvalitet. Hvorfor ikke komprimere med Divx! Da kommer du langt under 700 MB ca 5-10 ganger bedre komprimering enn MPEG2. MPEG2 suger... Divx ruler!!!:-) Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva slags filer er det? 60 minutter DV-AVI fra digitalt videokamera? I så fall kan du komprimere det. Det blir ca 2 GB MPEG2 i DVD kvalitet. Hvorfor ikke komprimere med Divx! Da kommer du langt under 700 MB ca 5-10 ganger bedre komprimering enn MPEG2. MPEG2 suger... Divx ruler!!!:-) Mpeg2 eiier divx da! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Mye fjortis/cs snakk. Kom med begrunnelser på hvorfor istedenfor løse påstander. Lenke til kommentar
hårreheite Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei Har noen filer på opp til 9GB som jeg skulle hatt på cd'er, hvordan gjør jeg dette? finnes det noen program som kan dele opp filene? På forhånd takk Hei. Du skriver ikke noe om at det er film du vil dele opp, så jeg foreslår dette programmet. Er selv godt fornøyd med det. L Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hvorfor ikke bare brenne 2stk cd plater med 4.5gb hver? Jøss, jeg visste ikke at man fikk CD`er som tok 4.5GB DVD kaller man slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hva slags filer er det? 60 minutter DV-AVI fra digitalt videokamera? I så fall kan du komprimere det. Det blir ca 2 GB MPEG2 i DVD kvalitet. Hvorfor ikke komprimere med Divx! Da kommer du langt under 700 MB ca 5-10 ganger bedre komprimering enn MPEG2. MPEG2 suger... Divx ruler!!!:-) Nei, nei og atter nei. Ikke dersom man har tenkt å redigere filene etterpå, eller jobbe videre med de. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 vel det finnes noen programer som du kan redigere divx i da! studio8 versjon 8.45 eller no! tror jeg det var Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis det er DV-filer (MPEG2 format) det er snakk om finnes det flere programmer for å splitte dem opp. Søk på videohelp.com. Lenke til kommentar
Bennyhil Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har ikke satt meg så veldig godt inn i dette med DV og DVD filmer ennå, men har da funnet en måte som passer meg bra og som jeg synes gir god nok kvalitet Når jeg bruker mitt DV kamera kjører jeg det inn på HD med Movie Maker som ligger følger med WinXP. De blir da ca 12GB store. Har funnet et program som et lite å greit å bruke og heter: TMPGEnc. Da får jeg gjort om disse 12GB filene til ca 630MB og det passer bra for en CD. Det blir et MPEG format som min DVD spiller i stua håndterer veldig bra. Har ikke prøvd meg på DivX ennå, men har prøvd med bedre oppløsning så filene har blitt på ca 4.5GB, men jeg kan ikke si at kvaliteten har blitt så veldig mye bedre i minne øyne! Men de som lever og ånder for dette her vil nok le godt av min fremgangsmåte! Men dette går vel bare om filmene er AVI format. Med DVD Shrink 3.1 var det gøy å ta Backup av DVD platene mine. :-) men det filformatet har jeg ikke fått over til CD plater ennå. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Mye fjortis/cs snakk. Kom med begrunnelser på hvorfor istedenfor løse påstander. Om du sikter til meg, så trenger man vel ikke å begrunne hvorfor mpeg2 er bedre enn divx. Divx er betydelig mer komprimert enn mpeg2, og man ser tydelig forskjeller på en mpeg2 film på 9GB og en divx film på 700MB. Endret 7. mai 2004 av zaico Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå